Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken futaba radio til multikopter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken futaba radio til multikopter?

    Hei
    Lager en egen tråd på dette
    Hvilken futaba radio anbefaler dere til dji f550?
    Her er ett utvalg fra ebay (4 forkjellige modeller). Hva er forskjellen? hvilken er riktig? Noen som vet om det er forskjell på de amerikanske modellene kontra norske?

    http://www.ebay.com/sch/m.html?<br /...at=0&_from=R40
    ellers har jeg også sett på denne på elefun. (nesten lik pris på de to)
    Futaba 8J Computerradio med R2008SB 2.4G S-FHSS
    Er denne god nok til dji f550?

    Hva ville dere gjort eller anbefaler dere meg å gjøre?

  • #2
    De to billigste er vel bare radioen. mens på de to andre så er det med mottaker. Pass på att det er mode2 på senderen. (Trottle på venstre stikke) ellers så er den vel helt grei den fra elefun. er jo greit å handle i norge med hensyn på garanti osv.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Takk for svar. Ser at det er en airplan version og en helicopter version? er det noe forskjell?

      Comment


      • #4
        Det er forskjellig protokoller på FG og T8J....
        Førstnevnte er FASST, den andre (T8J) støtter S-FHSS og FHSS.
        FASST og FHSS er ikke kompatible med hverandre, men T8J støtter både S-FHSS og FHSS.

        T8J finnes i to versjoner, den har en bokstav til bak, forskjellen mener jeg er bare hva den defaulter til når du setter opp en ny modell.
        Om den kommer default i Acro (fly) eller Heli modus....
        I Norge selges T8j bundlet med en R2008SB mottager, som er S-FHSS 8 kanaler og hat en S-BUS port i tillegg.
        Dersom du har en DJI-Naza kontrolle, så har den S-BUS støtte, dvs. at alle kanalenes signaler sendes over kun EN standard servokabel. så da trenger du kun en kabel mellom mottager og Naza flight-controller, praktisk
        Har T8j selv og bruker den på en Dji F-450, fungerer utmerket med S-Bus og bare en kabel i mellom.
        Det ser ryddigere ut, og du sparer bittelitt vekt.

        Comment


        • #5
          Sitter og venter spent på dji f550 som jeg har bestilt.. Går vel noen dager til før jeg får den i posten
          Vurderer denne radioen Futaba 14SG 2.4Ghz FASSTest 14ch Transmitter & R7008SB HV Receiver S.Bus Combo w - BUY NOW@RC711.com

          Ganske god pris i utlandet. Tenker kanskje greit og kjøpe en radio med flere kanaler med tanke på fremtiden. Da har jeg en radio lenge. Er vel samme som med 8J at man bare trenger en kabel? Hva mer får man om man går for denne radioen?

          Comment


          • #6
            Ser den har støtte for både FASSTest, FASST og S-FHSS, så da får man litt større utvalg i mottagere.
            Servo Speed, men om det er i alle programmer, eller ei står det ikke noe om.
            SD-kort for modell-lagring og software oppgraderinger.
            Lyd ut og Telemetri.
            Sikkert noe forskjeller i programmene også, ser ut som et greit kjøp egentlig.

            Comment


            • #7
              Kanskje jeg bør gå for ett annet merke? Ser noen her bruker spektrum. Er vanskelig å velge en radio når man er ny og uerfaren. Har lyst å kjøpe en radio jeg kan være fornøyd med lenge da kostnaden er stor ved innkjøp

              Comment

              Working...
              X