Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dji Naza M V2 gps / Atti mode throttle respons

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dji Naza M V2 gps / Atti mode throttle respons

    Hei, har et lite problem som jeg ikke finner ut av.

    Har en nybygget TBS discover ramme med Teamblacksheep motorer og ESC.

    ECS er kalibrerte med 4 til 1 kabel slik som annbefalt av tbs.
    En ting jeg måtte gjøre var å reversere Throttle på futabaen for å få kalibreringen rett.
    Etter det så funket det bra med fin throttle respons fra lav til høy.

    Etter alt er montert i skuta å satt opp via dji software så tar jeg en test med stikka.

    Problemet er jeg ikke får noe bra throttle respons på atti og gps mode.

    I manuell så starter jeg motorene og har jamn og stabil throttle.
    I gps og atti mode så starter jeg motorene men får ikke økning i rmp på motor før jeg kommer over half stikke.
    Da raser dem opp til 50 % power med videre økning på stikke.

    Slik jeg kjenner dette så skal ikke dette være normalt. Har wookong m som ikke har dette problemet og har brukt naza tidligere uten dette problemet.

    Noen som kan sette lys på dette for meg på hvor problemet ligger.

    Takker

  • #2
    Dji Naza M V2 gps / Atti mode throttle respons

    Hei. Har selv den første Nazaen men med den siste firmwaren. Uten at jeg vet dette så skal det vel være mye av det samme. Husker selv etter en firmware oppdatering at throttle ikke gikk opp før ca. 50%. Nå er det lenge siden men mener dette er normalt. Skal se om jeg finner litt mere info rundt.

    Comment


    • #3
      Har selv en DJI Phantom av siste type med Naza V2 - her fulgte det med DJI sin nye kontroller. Den har fjærbelastning på begge stikkene, og løfter ikke av før du passerer 50% throttle. Når jeg byttet mottager for å bruke min Spektrum radio så må jeg over 50% throttle for å ta av, den øker ikke turtallet "jevnt" slik som du skulle forventet. Tror dette kom som en endring fra DJI på V4 av Naza programvaren. Såvidt jeg vet er det du beskriver helt normal oppførsel med siste programvare, men det kan være du kan endre dette i oppsettet - det husker jeg ikke i farta.

      Comment


      • #4
        Her er en video som viser at du må opp i 50-60% stikke vandring før den tar av. Er det dette du tenkte på. Det er slik takeoffen er.

        Comment


        • #5
          Takker for tilbakemelding.
          Det som er sikkert er at den samme Naza`n var ikke slikk første gang jeg prøvde den med et annet oppsett.
          Har sett tilbake på en video med take off og ikke noe som ligner slik det er nå. Får ta det ut i morgen å ta en test på hvordan dette funker i real life.
          Kun tested inne på kontoret nå. Men fra motorene er startet til 50% throttle er det ingen forandring. men rundt 60% så pang så kommer turtallet. blir jo nesten som en on off bryter. Kan ikke se noe positivt med dette i det hele tatt viss dette er en firmware upgrade. . Kommer tilbake med update etter take off test.

          Comment


          • #6
            Hadde du hatt løft fra 10% hadde du fått et alvorlig problem hvis du skal synke samtidig som du har fremdrift
            0-50% vandringen merker du først der nemlig.
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Jeg synes take Off har blitt mye bedre etter at de endret på akkurat dette.

              Det er litt ekkelt og uvant i starten hvis man ikke er vant til det. Men nå synes jeg det er knall.

              Comment

              Working...
              X