Announcement

Collapse
No announcement yet.

Q450 quadcopter hvilken motor, esc, batteri og propell?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Q450 quadcopter hvilken motor, esc, batteri og propell?

    Hei, har bestemt meg for å kjøpe et quadcopter og valget falt derfor på q450. Men nå har jeg bladd forum opp og forum ned på fpv.no modellfly.no og rcgroups.com uten at det gjør meg serlig mye klokere. Det jeg har fått med meg er at man bør holde seg unna NTM motorene og nybegynnere (som meg) bør velge et oppsett som er godt testet av erfarene hobbypiloter. Batteriet må være på 3s, og ellers bør resten av elektronikken være av middels kvalitet. Så da spør jeg dere; hvilke motorer, batterier, escer og propell burde jeg kjøpe?Takk for alle svar!

  • #2
    KK2.x, esc med simonk firmware, rctimer motor har jeg og det virker ok for min del i hvertfall
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #3
      Nå skal jeg være veldig snusfornuftig og litt kjedelig: Spar litt mer penger så du kan kjøpe DJI 2209 motorene og DJI ESC'ene og en Naza med GPS. Tried and tested, ikke mye mikking og du er i lufta med et meget godt og stabilt oppsett.
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Originally posted by bjornal View Post
        Nå skal jeg være veldig snusfornuftig og litt kjedelig: Spar litt mer penger så du kan kjøpe DJI 2209 motorene og DJI ESC'ene og en Naza med GPS. Tried and tested, ikke mye mikking og du er i lufta med et meget godt og stabilt oppsett.
        Der håper jeg inderlig at du tar feil, hadde nettopp konfirmasjon og der jeg fikk 20K Vil bare ikke bruke 20K på noe jeg kanskje ikke kommer liker. her er ihvertfall oppsettet mitt:
        Motorer: 4x SUNNYSKY V2216-11 900KV
        Escer: 4X Afro ESC 30Amp
        Batteri:4X ZIPPY Flightmax 4000mAh 3S1P 40C
        FlightController: kk2.1.5
        Propeller: 10x4.5 SF Props
        Radio: Turnigy 9XR Transmitter

        Ser oppsettet greit ut?

        Comment


        • #5
          Ser greit ut det oppsettet.
          Dji motorer er lsngt fra like bra som sunnysky motorer.
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #6
            Originally posted by Yalla94 View Post
            Der håper jeg inderlig at du tar feil, hadde nettopp konfirmasjon og der jeg fikk 20K Vil bare ikke bruke 20K på noe jeg kanskje ikke kommer liker. her er ihvertfall oppsettet mitt:
            Motorer: 4x SUNNYSKY V2216-11 900KV
            Escer: 4X Afro ESC 30Amp
            Batteri:4X ZIPPY Flightmax 4000mAh 3S1P 40C
            FlightController: kk2.1.5
            Propeller: 10x4.5 SF Props
            Radio: Turnigy 9XR Transmitter

            Ser oppsettet greit ut?
            Oppsettet er helt kurant det, men jeg ville valgt en kontroller med gps iallefall. Da har du en o shit knapp, kk2 er ikke verdens beste ting for en nybegynner. Naza med gps koster vel ca 160 riksdaler hos hk.

            Husk at du også må ha modul til radioen og mottaker. Frsky accst er visstnok veldig bra.
            Propellen skal være på toppen!
            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

            Comment

            Working...
            X