Announcement

Collapse
No announcement yet.

Filmfotograf Philip Bloom og Phantom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Filmfotograf Philip Bloom og Phantom

    Når glitrende filmskapere får boltre seg fritt, blir det ofte flotte resultater.
    Her har Philip Bloom fått boltre seg med en Phantom.
    Han har latt den bli et nytt verktøy i fotobagen.

    Og resultatet? Strålende.........

    At dette er resultatet fra et av de enkleste og billigste quaddene på markedet sier alt.

    DET ER MANNEN BAK KAMEREA SOM BETYR ALT


  • #2
    Det er vel heller mannen som redigerer som betyr mest i denne sammenhengen?
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Filmed, flown and edited by Philip Bloom.

      Uten godt råmateriale, ingen god film eller på fagspråket: "Shit in, shit out".

      Comment


      • #4
        Joda. Ikke for å være kverulant, men det er masse småklipp laget til én video. Det som skiller en god pilot fra en mindre god, er evnen til å være kameramann gjennom hele flighten. Whatever.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          I rest my case

          Nå tenkte jeg å vise en fantastisk video laget med en Phantom, men det var altså ikke godt nok
          Poenget her er jo sluttresultatet, ikke om de hadde et hundre mann crew bak seg.
          Last edited by knupps; 17-06-14, 12:11.

          Comment


          • #6
            Haha, I REST MY CASE TOO (med caps lock!) Ganske uinteressant video, men godt redigert.

            (I og med at knupps redigerte sitt forrige innlegg, så må jeg tilføye at sluttresultatet har mindre å gjøre med kameramannen enn påstanden "kameramannen betyr alt", som han startet tråden med. Jeg er helt uenig i den påstanden, og mener at det er greit forklart med hans siste redigering.) Dersom kameramannen betyr alt, så må videoen være basert på en spesiell kameraferdighet. Her er det jo bare masse småklipp kjørt gjennom postredigering.
            Last edited by bjeff; 17-06-14, 12:16.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              Lite å fordrive tiden med bjeff siden du har en stabel med kjepphester?
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                affa; jeg har faktisk en fridag uten kone og barn. Og du? Hadde du noe å si om diskusjonen, eller kjeder du deg? Uansett; knupps poeng er vel at Phantom er en glimrende platform for Gopro i de rette hender, noe han selvsagt har rett i. Diskusjonen jeg satt i gang er likevel ikke bare semantikk, slik jeg ser det.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Hele dagen fri og bruker den til å bygge fly og modifisere istedetfor å trolle med andre som nyter hobbyen. Og helt uenig, diskusjonen du drar opp er helt irrelevant og kan starte en egen tråd hvis du skal diskutere utstyr vs mann vs editing staff. Over og ut, må bygge....
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har over 40 års erfaring som pressefotograf og hele poenget mitt er at det er mannen bak kamera som betyr alt, ikke utstyret.
                    Tok gode bilder med mitt første Instamatic.
                    Tok også gode bilder med min Hasselblad.
                    Motivet og formidlingen er det mannen bak som står for.

                    Å formidle handler om å fortelle noe som fenger og gir seeren noe.
                    Seeren gir jo blaffen i kamera og produksjonen bak.

                    Comment


                    • #11
                      er vel i overkant uenig med den ene her...
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        På tross av pils og popcorn osv; jeg tror knupps er inne på en viktig problemstilling. At jeg er uenig med noe av det han skriver, betyr ikke at jeg "troller". Tvert imot. Vi er på vei inn i en tid der flygende kameraer kan kontrolleres av alle, nesten uten kompetanse på det som bærer kameraet, men da blir det enda viktigere å diskutere hva bildene betyr, og hvordan de oppstår. Her tror jeg knupps og jeg er uenige. Han mener at seeren gir blaffen i kamera og produksjonen bak, men jeg tror at det er midlertidig. De første "Photoshop-bildene" så realistiske ut. Deretter så de falske ut. Så ble "falsk" en standard, et språk. Osv osv. Det er noe an det samme som skjer med 3D-bevegelige bilder. Mens all utvikling går fra den faglige kameramannen, inkludert pressefoto, så kan vi øyne et håp for kamerapiloten. Dette er en spennende diskusjon, som vi gjerne kan ta en egen tråd på for min del.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          Flott og stemningsfull video med effektiv og kreativ bruk av utstyr.
                          Alle som har prøvd å få til noe tilsvarende vet at det ikke er 'bare' å kjøre igjennom noen klipp for å få til et homogent og interessant sluttresultat. Komponering av bilder/filmer er kunst, uansett type materiale, så ja, mannen bak kameraet betyr mest.

                          Comment


                          • #14
                            Whoa, flotte bilder!! Virkelig flott arbeid!

                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #15
                              Bra film dette her. Ser ut til å være FPV?

                              Ingen som reagerer på at han flyr rundt i trafikken? Over folk etc?

                              bra saker uansett
                              Tom I. Arntsen

                              Comment

                              Working...
                              X