Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dji Phantom 2 Vision

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dji Phantom 2 Vision

    Hei!

    Jeg er ny i dette miljøet og gikk til anskaffelse av en DJI phantom 2 vision når for 25 dager siden. Siden da ahr den vært med på fjellturer og turer hit og dit, og så langt er jeg veldig fornøyd. Jeg merket fort at rekkevidden på min Samsung Galaxy s5 ikke var så veldig bra, det ble derimot noe bedre da jeg fikk nye smarttelefon fra LG.

    Men som kjent mye vil ha mer, så nå er jeg ute etter tips og råd/triks for å kunne utvide flytid, rekkevidde og gjøre saken enda mer morsom, og utforske nye høyder. (Bokstavelig talt)


    Jeg har gjort meg kjent med at det går ann å bytte om til FCC modus for å få noe bedre rekkevidde. Personlig merket jeg vell ikke store forskjellen. Så har jeg kanskje gjort noe galt? Har også funnet diverse videoer og deler man kan kjøpe på ebay for å få en bedre rekkevidde.

    Håper på svar fra dere til en ny og ivrig droneflyver.

    mvh Tor
    Last edited by Tor_GK; 25-08-14, 11:25.

  • #2
    Ingen som har noen tips ?

    Comment


    • #3
      Hei, og velkommen ombord.

      Det er i grunn svært lite du kan gjøre for å øke flytiden. I alle fall ikke putte på mere stæsj

      Når du sier rekkevidde, tenker du da på videooverføring, eller kontroll av phantom?
      Original-radioen funker fjell på lange avstander, så antar du vil ha bedre rekkevidde på video.

      Kjøp deg DJI videolink DJI VideoLink 5.8ghz
      Da har du overføring av bilde. Så må du velge hva du skal ha i andre enden.
      Enten FatShark videobriller (FPV) eller en videoskjerm du kan se på
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Takker for det Tom!

        Har fått mange fine bilder og videoer så langt. Jeg har stilt den inn i FCC modus men merker egentlig ikke så mye forskjell som nevnt. Jeg kan vell fly rundt 350 meter rett opp før meldingen " out of control range" dukker opp på mobilskjermen, da er det vell rekkevidden på kontroll som svikter? Da begynner den også på "coming home" sekvensen. Har forstått at det skulle være lengre originalt.

        Ja som sagt lengre rekkevidde både på video og kontroll altså, en DJI videolink så ikke dum ut.

        Hvordan er det med FPV, hvordan blir synet man får i brillene? Og er det mye modifisering for å få alt opp å gå?

        Har sett flere "pakker" på ebay som øker range, er dette noe som kunne være aktuelt?

        Error Page | eBay

        Takker for svar

        mvh Tor

        Comment


        • #5
          skal du fly lengre unna enn 300m, som i grunn er et stykke med denne farkosten så ville jeg heller
          kjøpt en (brukt) Futaba Fasst-sender. Får bedre rekkevidde da, og en bedre radio.

          DJI videolink er mer eller mindre plug and play, men mener å huske det er en kjøleribbe eller
          to som må bøte med livet.

          Ang. FPV så har jeg svært lite erfaring med det, men det lille jeg har prøvd så har
          jeg i alle fall skjønt at det ikke er så enkelt som man skulle tro.
          Husk at du må ha en kar ved siden av deg som kan SE farkosten når du flyr FPV...

          Tror jeg ville gått for skjerm-løsning i første omgang, også heller sett på briller etterhvert.
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            http://fpvlr.com/shop/index.php?rout...&product_id=82

            Denne saken pluss 3 ledninger for modifisering av radio og wifi boks, så har du lett 1,5km+ range... Finnes masse youtube videoer på selve monteringen av ledningene som skal kobles inni radio/wifi, for at det antenne kittet skal kunne kobles på.

            jeg har selv montert dette på min vision +, men ikke testet max range enda.
            Jeg monterte noen rimeligere antenner på min forrige vision, og fløy 1400m med det.. Og de antennene jeg linket til her, er av mye bedre kvalitet enn de jeg brukte da.
            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment


            • #7
              Ja se der ja. Men skal jeg i uitgangspunktet i FCC modus kunne fly lengrte enn 300 meter før "out of range control" kommer opp? Syns det var veldig tidlig?

              Comment


              • #8
                Det var tidlig ja, men er du nær wifi nettverk osv så kan det redusere mye.. Største grunn til at jeg oppgraderte var for å få max oppløsning på fpv bildet, på god distanse (håper på 5-600m). Skal en langt avgårde må en helt i kjellern på oppløsninga.
                Ola G Bråten -77
                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                3DHS Slick 89" Q80-8m
                Jeti DS-16

                Comment


                • #9
                  Ja men når det som sagt ikke er mer enn 3-400 meter i FCC modus, og den begynner med "out of range controll" da er det jo styringen jeg mister veldig tidlig? Er det ikke noe å gjøre med dette? Har sett litt på å muligens kjøpe en dji videoling og skjerm, men jeg må vell fortsatt gjøre noe med selve rekkevidden på dronen? Og ja jeg flyt på den laveste oppløsningen hele tiden, men kommer ikke mer enn 350 meter opp.

                  Comment


                  • #10
                    Det er vel ikke oppgitt mer enn 500m max på vision... 7-800m på vision +.

                    Pass ellers på at antennen står rett opp, når du flyr langt fremover, og rett frem/til siden om du flyr rett opp.. (Og tilpass alt imellom )
                    Antennen sender horisontalt, ikke dit den peker.. Antar dette kan være grunnen til at du mister radiolink før bilde?
                    Ola G Bråten -77
                    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                    3DHS Slick 89" Q80-8m
                    Jeti DS-16

                    Comment


                    • #11
                      hmm, ja kan være en mulighet. Har rettet den mot dronen,m men har som regel bare prøvd å fly rett opp hehe. mystisk. Hvor mye arbeid / penger koster det da å forbedre rekkevidden ?

                      Comment


                      • #12
                        Enten bestiller du den antennen jeg linket til (litt dyr løsning) pluss 3 pigtails for intern modifisering av radio/wifi boks, eller så kan du bare montere slike pigtails, og kjøpe TP-link 8dbi antenner f.eks for 7-10 dollar stk, for en rimeligere og litt dårligere løsning.
                        Monteringen av de 3 pigtailsene er selve jobben. Jeg har gjort det 2 ganger nå, og det tar meg under 30min å gjøre det nå.

                        Se denne youtube kanalen, så finner du det meste du trenger ang montering av pigtails og antenner

                        https://www.youtube.com/results?search_query=ben7seven7

                        Finner linker til utstyr osv i kommentar feltene..
                        Ola G Bråten -77
                        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                        3DHS Slick 89" Q80-8m
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • #13
                          Ok! Takker for god hjelp så langt Ola!

                          Comment

                          Working...
                          X