Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan programere DX8 til Naza M lite/DJI-F450 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan programere DX8 til Naza M lite/DJI-F450 ?

    Hei
    Er litt lei av at jeg ikke får helt til dette med denne dji450/Naza Mlite , men tror jeg skal gi det et forsøk til før jeg gir meg. Håper at jeg får til dette her...
    Har byttet til en Spektrum DX8 og trenger hjelp til programmering av denne til en Naza M lite/dji F450. Så hvis dere har en god forklaring eller vet av video så kom med. ( har sett altfor mange videoer og synes det er alfor mange forskjellige) Trenger vel egentlig en "idiotforklaring" på oppsett. Både om hvilke knapper som brukes til hva, og også selve programmeringa av senderen. Har en 6 kanals mottaker ledig nå (6210) og lurer på om jeg kan bruke denne både for flightmodes (manual/atti/gps på 1 knapp) og også IOC (som kan aktiviseres av en annen knapp) Vil gjerne ha en egen knapp til RTH også. Eller bør jeg gå for en 8 kanals mottaker (AR8000) Kom gjerne med råd/vink/tips på oppsett

  • #2
    vet bare at du må opp på 8 kaneler skal du ha alle funksjoner spektrum har jeg ikke vært borti
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Jeg har en DJI Phantom som jeg byttet mottager i for å bruke en Spektrum radio - og du må nok over på AR8000 hvis jeg husker rett (det er den jeg brukte). De mindre mottagerne til Spektrum støtter ikke det oppsettet av Failsafe som du må ha på en slik maskin (å få aktivert RTH om du mister kontakten med maskina). Det finnes videoer på youtube både av oppsett og konfigurasjon av radio. Jeg hadde min satt opp slik at jeg hadde Flightmodes på en bryter (GPS, Atti og Manual), IOC på en annen og RTH på en tredje. Hvis jeg mistet kontakt med mottageren var den satt opp til å aktivere RTH.

      Comment


      • #4
        Takker for svar. Går nok for en AR8000 mottaker da. Har du noen konkrete videoer over dette OyvindB ? Kan du eventuelt si litt om hvilke knapper som går til hva? og hva har du koblet de siste 4 kanalene til på Nazaen? (altså ikke Ail,Ele,Rud og Thr )

        Comment


        • #5
          Jeg har ikke Spektrum-radio lengre, men jeg fant veldig mye god informasjon i denne tråden på RCgroups:
          RC Groups

          Han som startet tråden har også sin egen side hvor det ligger både ferdige filer til DX8, men også how-to-videoer på hvordan du skal programmere og koble dette sammen:

          Google Sites: Sign-in

          Tror det meste skal være dekket i videoene på siden hans.

          Comment


          • #6
            Takker for den,skal studere de videoene , og se om jeg kommer noe nørmere en løsning

            Comment


            • #7
              Da har jeg byttet fra AR8000 til en AR6210 i min FPV Raptor,så da har jeg en AR8000 (8ch) som skal inn i dji-f450
              Nå er det bare å finne eska til 450eren så jeg får de siste ledningene....
              Håper jeg får dette til

              Comment


              • #8
                Det var ikke veldig vanskelig, hvis jeg husker rett. Bare gjøre ting i riktig rekkefølge - samt kalibrere alle stikker og brytere når du har fått oppkoblingen mot Naza i orden. Og skjekk at Failsafe virker som den skal (Ha strøm på kun Naza - ikke motorer) og ha opp DJI Naza PC-grensesnittet. Slår du av radioen da skal failsafe aktiveres om det er satt opp riktig

                Er det noe du står fast på så bare spør - så skal jeg se hva jeg husker

                Comment


                • #9
                  Da har jeg koblet opp AR 8000 til Naza mlite, akkurat som det er vist i videoen som du linket til (den med dx 8 ) Har også satt opp senderen slik som i videoen. Skal AR8000 programmeres til noe forhånssatt failsafe ? altså ikke slik at en bruker programmet til nazaen? Du sier at jeg ikke skal ha strøm til motorer, men denne er ferdig satt opp. Eller mener du at jeg bare rykker ut ledningene fra nazaen til motorene? Husker ikke helt hvordan jeg gjorde dette tidligere med den andre senderen

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg satt opp dx 8 med pre failsafe. 50% throttle og mix aktivert.
                    MEN når jeg kjører programmet,så får jeg bare : CFG-ERR( og ingen ting fungerer ( har ikke tatt bort ledninger til motorer)
                    Noen tips?

                    EDIT: har gjort det slik:

                    Da har jeg satt opp senderen akkurat slik som i denne filmen:

                    Regner da med at GPS-Atti-man er på F-mode knappen ? IOC er på AUX2 knappen? og failsafe er på MIX knappen ? Jeg har prefailsafe på DX8 på 50% throttle og MIX knappen aktivert. MEN når jeg går inn på naza programmet så blinker det bare i bolken CFG-ERR ( 8 )
                    Har jeg rotet meg helt vekk eller??
                    Last edited by Hoppfly; 03-10-14, 17:41.

                    Comment


                    • #11
                      høres ut som pc ikke kommuniserer med naza. har du lastet inn driver på pc
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Ja jeg har jo hatt den oppe med den andre senderen, så jeg regner med at den er der

                        Har du forresten link til driver,kan jo prøve å legge den inn på nytt

                        Comment


                        • #13
                          Download Center - DJI
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Takker Tyor, skal prøve å legge inn driver og så prøve på nytt

                            Comment


                            • #15
                              Da har jeg prøvd å lagt inn driver på nytt. Men det hjalp ikke i det hele. Får enda CFG-ERR ( 8 )
                              Noen tips?

                              Comment

                              Working...
                              X