Announcement

Collapse
No announcement yet.

P47 Thunderbolt vmi/cy -models

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tyor
    replied
    jepp. men er litt i villrede på hvordan jeg skal gjøre det hmm

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Mere luft ut da. Ideelt sies vel å være 4+

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Vært på stripa i dag. og det hjalp ikke noe. etter 3 runder over stripa på litt over halv gass så passerte temperaturen på motoren 130grader og begynte å fuske så da var det bare ut med hjula og lande.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Originally posted by tyor View Post
    Fikk tips nå om att jeg måtte prøve å fly den for å se da baffling ikke har noen serlig effekt på bakken. så da blir det testing i morgen
    Bra tips [emoji108]

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Fikk tips nå om att jeg måtte prøve å fly den for å se da baffling ikke har noen serlig effekt på bakken. så da blir det testing i morgen

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Prøvde nå. ble nesten like varm. over 120grader. Da er det vel bare å begynne å ødelegge covling for å få mer luft ut som er neste steg. noen tips på den mest effektive måten uten att det ser helt forferdelig ut? slik det er nå er det en åpning rundt hele kanten mellom covling og kropp. som på bildet.
    Click image for larger version

Name:	34200006_10156624369137625_4713442400784089088_o.jpg
Views:	1
Size:	132.3 KB
ID:	617517

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Click image for larger version

Name:	34117957_10156624177672625_8267939145767190528_n.jpg
Views:	1
Size:	106.8 KB
ID:	617516


    Slik ble den på innsiden. litt fintilpassing nå så blir det testing. men er snart 30 grader i skyggen her så alt blir vel for varmt nå uansett baffling eller ikke

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Målte temp i dag. Det er 2 temp sensorer på den telemetri modulen jeg har så satte sensor på sylinder1 og sylinder 2. Resultate ble att etter ca 1min på nesten full gass så hadde jeg 125 grader på ene sylinderen og 119 grader på den andre
    Click image for larger version

Name:	IMG_20180601_162835.jpg
Views:	1
Size:	238.1 KB
ID:	617514

    Så da ble det å gå igang med baffling. laget først en mal i papp, skar ut i 6mm depron. den er limt fast med tec7 i covlingen. Skal skjære til litt bedre og teste i morra når limet har tørket
    Click image for larger version

Name:	34137540_10156622526517625_6193212969610903552_n.jpg
Views:	1
Size:	75.9 KB
ID:	617515

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Originally posted by affa View Post
    Sliter litt? Flyr SisT FW 190 på 15,5 kg med Saito fg 57 og flyr fint [emoji3][emoji108].
    hehe ok. gikk ikke bra med variprop 21.6 4 blader. men som sakt ble ett helt annet fly med en 24x10 2blader. og bare jeg blir mer kjent med den så tørr jeg vel å trottle ned litt mer

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Originally posted by tyor View Post
    Veide flyet nå. 15.2kg hehe. Kanskje ikke så rart saitoen sliter litt. Må få baflet motoren den ble alt for varm i går så den holdt på å stoppe
    Sliter litt? Flyr SisT FW 190 på 15,5 kg med Saito fg 57 og flyr fint [emoji3][emoji108].

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Veide flyet nå. 15.2kg hehe. Kanskje ikke så rart saitoen sliter litt. Må få baflet motoren den ble alt for varm i går så den holdt på å stoppe

    Leave a comment:


  • bardp
    replied
    Flott den der, Skikkelig fin lyd av den.

    Leave a comment:


  • SmurfAir
    replied
    Se der ja, det var noe annet Hører jo tydelig at du fikk økt turtallet en god del også!
    Dersom flyegenskapene ligner på min (fra H9), så er det bare å banke på med flaps ved approach

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Ny test med anne propell. satte på en 24x10 2blader og da ble det futt i kjerra. som om det skulle vært ett helt annet fly. Var forholdsvis sterk og ustabil vind så fikk ikke trimmet det inn skikkelig. men gleder meg til å fly det uten vind for å se hvordan det egentlig flyr

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Den røde streken på bildet viser hvor cg ligger. det er omtrent 15-20mm forran det som er anbefalt i manualen. MEn skal justere høyderorene litt ned og har montert en 24x10 2.blader som jeg vet motoren fungerer bra med. så man se hvordan det gåt på neste tur.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20180519_194001.jpg
Views:	1
Size:	314.4 KB
ID:	617504

    Leave a comment:

Working...
X