Announcement

Collapse
No announcement yet.

P47 Thunderbolt vmi/cy -models

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tyor
    replied
    Her er video av maiden. att jeg fikk den ned igjen hel er ett under. Det ser ut som den er baktung, men masse sjekking etterpå viser att den ikke kan være det. Høyderoret var ute av trim så den tok av for tidlig kombinert med att saito fg.84 nok blir i svakeste laget så ble det slik. Skal prøve igjen med en 2-blader på saitoen i stedet for den 4-bladeren. burde bli mer futt da

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    fløy heli før det er ikke min greie. warbird som er tingen har også en turbin på gang nå

    Leave a comment:


  • Pistepirkko
    replied
    ja politi spurven || hadde en tiger den var baktung den å
    du får starte med helikopter hvis du ikke har gjort det
    å holde deg til 500 size oppturen over det eksiterer ikke

    nose inn som mål

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    hvis du tenker på polikarpoven jeg hadde så var den langt fra baktung. den var bare for tung hehe

    måtte inn med 970gram med bly for å få rett cg på denne

    Leave a comment:


  • Pistepirkko
    replied
    det er fint fly med stor kropp
    litt fortungt CG så kan du justere
    elevator, den rotta var noe bak tung

    de flyr fint de gamle amrikanske flya

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Endelig snart klar for maiden. mangler bare å få på litt bly i snuta for å ballansere og justere ror utslag.

    litt video med taxing rundt huset for å sjekke att alt fungerer

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    prøvd å justere motoren i dag. men får ikke mer enn 5000rpm på topp. og vanskelig å få den til å gå reint. lurer på om propellen blir for tung å dra for motoren. Den er justert til 10" i pitch. skal prøve å justere den til 8" og se om det hjelper.

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    ja 1000rpm for mye på tomgang. må justere litt på servostagget. hadde ikke mer å trimme på. også er det litt lite med 5000rpm på topp. håper å få den opp mot 6000 med litt justering. hvis ikke er jeg redd det kan bli litt tamt å fly den med denne motoren.

    Leave a comment:


  • ninja
    replied
    Litt høy tomgang enda,fint med sånn info på radioen.

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Første oppstart med motoren montert i flyet. trenger litt justering på både topp og bunn, men ser ut til at eksoen blir fungerende ok.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by tyor View Post
    Ja søkte litt rundt på nett jeg også men de var jo kjempedyre, de få jeg fant.
    Send en mail til Krumscheid gutta. De har utrolig mye stusser og tilkoblinger som ikke finnes på siden deres.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Ja søkte litt rundt på nett jeg også men de var jo kjempedyre, de få jeg fant.

    Leave a comment:


  • jroldtimer
    replied
    Ja, jeg har gjort det jeg også, men skulle gjerne visst hvor en kunne få tak i slike stusser. De er jo grisedyre skal du kjøpe originale salto.

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    jeg brukte stussene på de orginale rørene som følger med motoren

    Leave a comment:


  • jroldtimer
    replied
    Dette blir kjempebra.
    Liker spesiellt eksosen. Hvor får du tak i rør / gjenga stusser til sylinder ?. Har leita rundt etter slike.

    Leave a comment:

Working...
X