Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esm fw 190 71"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ingeb
    replied
    Såg veldig bra ut, denne jotunen er den grei å holde rein? Eg skal bruke bensin motor på min modell då men den krev en del oljeblanding så de kan bli en del totaktoljesøl, er det råd å vaske av igjenn?

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Det grønne og det blå under på denne lakket jeg med jotun lady. tynnet med spylervæske. ikke noe klarlakk utenpå. det røde og hvite på finnen er quick lakk.
    Click image for larger version

Name:	image_76922.jpg
Views:	241
Size:	298.5 KB
ID:	679842

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Såg veldig bra ut den der, går dette produktet bra å kombinere me den jotunmalinga då?

    Leave a comment:


  • SmurfAir
    replied
    Click image for larger version  Name:	Skjermbilde.jpg Views:	0 Size:	114.6 KB ID:	679836
    Jeg brukte den samme klarlakken som Lars, kjøpt på Jula den også
    Klarlakk | Akrylbasert | Hagmans | Jula
    Last edited by SmurfAir; 23-01-20, 17:34.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Var ikke de beste bildene jeg fant dessverre. Fant bare bilder av en A-10 jeg har for hang. Den er lakket med Humbrol og matt klarlakk fra Hagmans.

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Har du et bilde av resultatet?

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by ingeb View Post
    Mange gode tips her men

    Kva matt klarlakk bruka dåkke for å få denne supermatte overflata som en værsliten warbird skal ha?
    Jeg brukte Hagmans sin matte klarlakk på min. Synes det ble bra og den ble solgt på Jula

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Mange gode tips her men

    Kva matt klarlakk bruka dåkke for å få denne supermatte overflata som en værsliten warbird skal ha?

    Leave a comment:


  • SmurfAir
    replied
    Jeg brukte Humbrol tynnet med Tamiya tynner på min, deretter brukte jeg matt klarlakk på toppen.
    Humbrolen kunne "støvtørke" litt på vei fra airbrush´n til overflaten dersom den ble litt mye tynnet/sprøyta for magert justert,
    men med klarlakken på toppen så var ikke det noe problem de stedene dette skjedde.

    Med for eksempel Lady så bryter såpen i spylervæsken overflatespenningen, og spriten vet jo alle hva gjør kontra bare vann.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by ingeb View Post
    Takker for tips, drømmen er å finne et produkt som du slår rett i sprøyta som er ferdig tynna klar til sprøyting og har rette satinen og som ikkje krev klarlakk til forsegling.....men de er vel for mykje forlangt
    Da må du gå til en lakksjappe og få de til å blande for deg, men koster en god del mer en Jotun Lady :P

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    tror de bruker vinduspyler væske og tynner jotun malinga med. og da tørker den veldig fort. Har prøvd det sjøl og funker veldig bra

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Takker for tips, drømmen er å finne et produkt som du slår rett i sprøyta som er ferdig tynna klar til sprøyting og har rette satinen og som ikkje krev klarlakk til forsegling.....men de er vel for mykje forlangt

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Vet mange av skala byggerene bruker lady supreme fra jotun. Send en pm til Bjørn Haavaldsen. Jamie på forumet her. Han jobber i jotun og har peiling på dette

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by ingeb View Post
    Finst der alternative produkter?
    Jeg har brukt Humbrol med klarlakk over, tynnes ut en del og bruker airbrush

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Finst der alternative produkter?

    Leave a comment:

Working...
X