Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esm fw 190 71"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ingeb
    replied
    Originally posted by Lars N View Post
    Nærmer seg vel flyvning snart denne?
    Ja den er snart klar , sliter litt med den ombygde Saito motoren som ikkje vil gå skikkeligmen eg har ikkjej gjitt opp

Leave a comment:

• Lars N
    replied
    Nærmer seg vel flyvning snart denne?

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Bilda kom visst ikkje med på førregåande innlegg
    Attached Files

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Syssler litt no og litt då

Har no fått montert sideror og høgderorsoverføringer samt halhjul, wire overføring på side og halehjul (pull-pull) med fjøravlastning på halehjulsoverføringa.

På høgderoroverføringa bruker eg stag, og har skjult linken innvendig i halepartiet.

Last edited by ingeb; 09-02-21, 21:54.

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Tenkte å bruke skyttsa til panserlås, kjøpte 2 stk. Canopylås å retta dei ut, trykte så et 2mm rør inn på den ut retta delen slik at dei stoppa på messinghylsa. Blir spenna de å sjå om de funka
    Attached Files

Leave a comment:

• Lars N
    replied
    Blir lekkert

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Monterte i motoren i kveld og pilot har fått prøvesittet
    Attached Files

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Festa på dekslet til understellet i dag, visst en legger godvilja til så kan de sjå litt meir skala ut, i alfall bedre en dei klumpete festa som følger med
    Litt lakkflekking så blir se vel bra

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Eg kjøpte retract hos denne karen her:

http://shulmanaviation.com/index.php?cPath=311_338

Leave a comment:

• ingeb
    replied

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Monterte halehjuls retracts i dag.

Leave a comment:

• SmurfAir
    replied
    Fuel og bensin er som natt og dag, jeg bruker alltid våtservietter ved stripa og tørker/vasker av sot/olje etter bensinmotorer før jeg pakker og drar.
    Har aldri blitt "sticky" som det ble på fuelmodeller selv om man prøvde å vaske etter beste evne.

Leave a comment:

• Lars N
    replied
    Bensin med olje pleier å være mye greiere enn metanol og olje, metanolfuel spiser nesten all lakk til slutt

Leave a comment:

• tyor
    replied
    Den er grei å holde rein på bensin modeller. men den er ikke så glad i metanol. Jeg brukte jotun lady vegg 10 har hørt andre snakket om at jotun Lady Supreme Finish skal være bedre.

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Såg veldig bra ut, denne jotunen er den grei å holde rein? Eg skal bruke bensin motor på min modell då men den krev en del oljeblanding så de kan bli en del totaktoljesøl, er det råd å vaske av igjenn?

Leave a comment:

Working...
X