Announcement

Collapse
No announcement yet.

Begynder seglfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Begynder seglfly

    Hei godtfolk

    Må ha litt hjelp til eit lite prosjekt!! Har nettopp kjøpt meg eit Twister bell 47, helikopter pakke med sender, mottaker. Har lenge hatt lyst på seglfly, lurer no på å kjøpe eit lite fly, som kan sendast ut for hand, eller med strikk. Har veldig lyst å kunne bruke sender og mottaker som eg har til Twb47`en, og kjøpe 2 servoar til flyet. Lar dette seg gjere i praksis med den kontrollen som følger med?

    Link til deler som er tilgjengelege
    JP Twister Bell 47 Heli RTF ( New Red Canopy Version)

    eller er dette ein dritt kontroll som ikkje kan brukast til mitt "prosjekt"?

    Om den kan det, kunne eg tenkt meg eit fly der eg kan ettermontere el. motor, og få brukt Li-Po batteria eg har. Liker ikkje å bruke pengar på tilsvarande produkt som det eg har liggande. Skulle kunne bli ein billeg inngang til glider dette?

    Lar dette seg gjere? I tilfelle ja, kva fly vil vere å anbefale?

    På førehand takk for hjelpa
    Kan ingen verdens ting om helikopter, men har kjøpt meg ein twister bell 47.....har lyst på eit større

  • #2
    Du har ikke akkurat bruk for gyro i et seilfly. Men i teorien lar det seg nok gjøre.
    Det jeg er skeptisk til er to ting. Først av alt er rekkevidden med de enkle sakene, og det andre er kvaliteten på 4i1-boksen. Har et par twistere, og opplevd at denne boksen har svært kort levetid sammenlignet med det jeg er vant med av elektronikk i flya mine.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei!

      Min mening: Hvis du går videre på dette faller du inn i kategorien testpilot. Interessant nok, som forskningsprosjekt, men ikke som skrittet over i seilflyavdelingen. Som Joo er inne på vil du møte dårlig elektronikk med lav rekkevidde. Når du har kommet dit, vil du ha opplevd frust etter frust...

      Mitt tips: Kjøp en grei sender med en gang. Det vil du ha mye igjen for, siden den kan brukes til alle dine prosjekter. Deretter anbefaler jeg en Fling ARF fra GreatPlanes

      Great Planes RC Products | Horizon Hobby

      Du må kjøpe mottaker, 2 stk Hitec HS55 servoer og et lite mottakerbatteri. Resten er i pakken (Fly og strikk) Du får det til 670,- fra Elefun.no:

      Siden finnes ikke

      Masse "Bang for your bucks"!

      Et tips til slutt: Jeg vet ikke hvor mye du har flydd og hvilket nivå du liger på i den sammenhengen. Det KAN være lurt å begynne med en trainermodell av typen Ready To Fly (RTF), f. eks. en Cub. De seilflyene jeg kjenner kan være ustabile i gitte forhold og en krasj kan medføre at du går lei hele hobbyen. Det er litt vanskeligere å fly et ordinært modellfly, enn en Twister.
      Trygve M.
      Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

      "Not within a thousand years will man ever fly!"
      -- Wilbur Wright, 1901.

      Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

      Comment


      • #4
        Kan man feks bruke en liten 4 kanalers jeti mottaker i denne + en Parkbec og et lite 450 mah lipo?

        Comment


        • #5
          Hvis du tenker på Fling ARF, så tror jeg det går greit. Jo lettere jo bedre Jeg synes kanskje 450mAh blir litt lite (De hevder jo at dette flyet kan fly hele dagen...) Men det er jo bare to servoer og en mottaker. Begrenset hva de trekker av strøm. Jeg har ikke erfaring med dette batteriet, men tror du kan få litt problemer med å balansere flyet. Du kan kanskje legge det sammen med servoene. Verdt å prøve
          Trygve M.
          Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

          "Not within a thousand years will man ever fly!"
          -- Wilbur Wright, 1901.

          Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

          Comment


          • #6
            Jeg har forsåvidt 2 slike små lipoer så jeg kan jo bare koble på begge eller fly i 2 omganger men tenkte klare meg med noe lite siden mottakeren ikke er av de aller minste. Kommer uansett til å slenge på en lipoalarm så jeg kan se/høre om jeg nærmer meg grensen i så fall.

            Comment

            Working...
            X