Announcement

Collapse
No announcement yet.

Messingrør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Messingrør

    Jeg skal fikse opp en eldre Kranich som en kompis har kjøpt brukt. Denne mangler bl.a messingrør i kroppen for å holde hovedbolten som er ø10mm. Er det noen som vet hvem som selger tynnveggede messingrør som er ø10mm innvendig ?
    Hans Petter Ytterbø
    Trondheim

    RCRCM; Strega F3F
    RCRCM; E-Typhoon
    RCRCM; Predator V1 F3F
    Wildflug; MDM Fox
    CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
    Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
    ESM; Seafury m/ MVVS 40
    ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
    ESM Seafury m/ OS FT-300
    + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

  • #2
    Originally posted by Hans Petter
    Jeg skal fikse opp en eldre Kranich som en kompis har kjøpt brukt. Denne mangler bl.a messingrør i kroppen for å holde hovedbolten som er ø10mm. Er det noen som vet hvem som selger tynnveggede messingrør som er ø10mm innvendig ?
    Hvis det er en Multiplex Kranich skal den ikke ha noe rør inni kroppen. Det har en konstruksjon med så kalt "flytende" oppheng av vingen. Vingen styres av en tapp bak og en klikk lås i fronten av vingen. Hullet i kroppen skal også være så rommslig at vinge"bolten ikke kommer i kontakt med kroppen. Håper du kommer videre prosjektet.

    Comment


    • #3
      Flott ! Takk for utfyllende svar. Jeg har ingen erfaring med Mulitplex sine modeller. De fleste seilflyene har jo fast rør i kroppen. Resten av jobben er stort sett unnagjort; konvertering fra gamle Sanwa kontakter til JR, monterig av ny fartsregulator samt litt ny Oracover på vingene. Modellen blir (nesten) som ny.
      Hans Petter Ytterbø
      Trondheim

      RCRCM; Strega F3F
      RCRCM; E-Typhoon
      RCRCM; Predator V1 F3F
      Wildflug; MDM Fox
      CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
      Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
      ESM; Seafury m/ MVVS 40
      ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
      ESM Seafury m/ OS FT-300
      + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

      Comment

      Working...
      X