Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snowboard-koffert/ seilflykasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Snowboard-koffert/ seilflykasse

    Er det noen som har noe tips om hvor man kan få kjøpt snowboardkoffert e.l. her på berget?

    Var noen som tipset meg om at det også var godt egnet for å reise med F3B modeller

  • #2
    Bruker bager fra Plane Quiver
    Kjenner ikke til om de har en forhandler her men jeg bestilte mine via nettet og betalte med paypal - 4 dager senere lå de på postkontoret

    Bagen er spesial designet for seilfly og kan romme 2 - 3 fly, den finnes i forskjellige lengder.
    Den har 2 hoved rom som hver er delt opp i 3 separate rom med polstrede skillevegger.

    Den er enkel å bære (skulder stropp / håndtak) og fungere utmerket som lagring bag ( bare skru opp en krok på veggen i kjelleren og heng den i en løkke som finne i den ene enden)

    Synets det er greit å ha en ordentlig bag når du har et eller flere fly inn den som koster noen kroner.
    Er meget fornøyd med dem!

    Er du i Oslo kan vi møtes slik at du kan få sett hvordan den ser ut.
    Last edited by Quadrocopter; 11-08-08, 14:54.

    Comment


    • #3
      Har forsåvidt sett på de bagene, men jeg vet ikke om jeg ville sendt en sånn som bagasje på flyet, eller lagt den på hattehylla på toget

      Dessuten har jeg hel V-hale på de flyene jeg har nå, så det blir vel hengende utenpå?

      Comment


      • #4
        Innstrumentkasse...?

        Comment


        • #5
          Har en slik fra Sportube: Sportube - The World's #1 Hard-Sided Ski, Snowboard and Fishing Cases

          Kjøpte min fra: http://www.interstatemtnco.com/servl...C-wheel/Detail

          Anbefales på det varmeste. Rommer 2-3 F3B/F3J modeller.

          Mvh Ronny

          Comment


          • #6
            Originally posted by pleym View Post
            Har forsåvidt sett på de bagene, men jeg vet ikke om jeg ville sendt en sånn som bagasje på flyet, eller lagt den på hattehylla på toget
            Dessuten har jeg hel V-hale på de flyene jeg har nå, så det blir vel hengende utenpå?
            Hadde heller ikke sendt mine på flyet med denne bagen når jeg ser hvordan bakkepersonalet håndtere bagasje
            Men den fungerer utmerket på hattehylla og definitivt bra i bilen siden den former etter omgivelsene.
            Har prøvd div stive ting som blir umulig å få med seg og det ender bare opp i bil bytte.

            Ja, V-tail blir hengende på utsiden.

            Skal du ha den med som flyfrakt er den boksen til ronsand sikker utmerket, eventuelt bygge i x-finer som er optimalisert ditt behov (da slipper du at alt ligger og slenger)

            Comment


            • #7
              Capro Cases AS
              De produserer kasser til lyd/lysutstyr etter mål, og lager sikkert til et fly om du har noe mål liggende.
              John Are.
              Ikke ruttis på fly, men har noen rc-biler dog.

              Comment


              • #8
                Kassene fra Capro er solide og fine de (har en liten kasse fra dem), men de er relativt tunge. En kasse for 2-3 modeller veier fort 15kg tom.

                Kassen fra Sportube er regulerbar i lengden (ca. 1-1,8m), og den veier under 7kg tom.

                Mvh Ronny

                Comment


                • #9
                  Var nok den snowboardsaken jeg var ute etter, takk skal du ha. Overrasker meg litt at man ikke får kjøpt sånt i skisportnasjonen Norge, men det er vel ingen problem å kjøpe rett fra statene heller

                  Er det noe innmat i de koffertene? Hvordan pakker du modellene?

                  De var fine de flight-kassene til capro også, men de så litt dyrere ut også, i tillegg til vekten

                  Comment


                  • #10
                    Det er kun litt polstring i endene. Pakk delene inni bobleplast og fyll evt ut med mer bobleplast og andre myke lette ting du alikevel skal ha med deg på turen (klær etc) .

                    Comment


                    • #11
                      Har også hørt at man kan risikere å få hyggeligere transportpriser på fly når det dreier seg om skiutstyr (i dette tilfellet snowboard) i motsetning til en "tildelfeldig" stor boks. Dvs. snowboardboksen kan ha sine fordeler.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by OAK View Post
                        Har også hørt at man kan risikere å få hyggeligere transportpriser på fly når det dreier seg om skiutstyr (i dette tilfellet snowboard) i motsetning til en "tildelfeldig" stor boks. Dvs. snowboardboksen kan ha sine fordeler.
                        men forsikringen er i.h.t. prisen

                        Comment

                        Working...
                        X