Det er ikke høy kvalitet i tegningen men den viser greit problemstillingen.
I en storseiler er det 3 servoer i hver vingehalvdel. (Hver vingehalvdel er i to deler. En bal.-servo i vingetipp og en bal. og en bal og en flaps i indre del.)
Spørsmålet er, uavhengig av hvor mange seksjoner vingehalvdelen består av, hvilken kablingsmåte som er best. Alt-1 på bildet hvor alle + og (-) samles på kontaktpinnen, eller Alt-2 hvor + (-) samles sammen underveis og blir til en leder pr. + og (-).
Medfører Alt-2 større krav til tverrrsnitt på kabler enn Alt-1?
Noen formeninger der ute om hva som er best?
Stein
I en storseiler er det 3 servoer i hver vingehalvdel. (Hver vingehalvdel er i to deler. En bal.-servo i vingetipp og en bal. og en bal og en flaps i indre del.)
Spørsmålet er, uavhengig av hvor mange seksjoner vingehalvdelen består av, hvilken kablingsmåte som er best. Alt-1 på bildet hvor alle + og (-) samles på kontaktpinnen, eller Alt-2 hvor + (-) samles sammen underveis og blir til en leder pr. + og (-).
Medfører Alt-2 større krav til tverrrsnitt på kabler enn Alt-1?
Noen formeninger der ute om hva som er best?
Stein
Comment