Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spoilers, mix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spoilers, mix

    Holder på å sette opp et seilfly, som kun har balanseror, med spoilers.(begge balanseror opp). Har forstått utfra det jeg har lest at dette er bedre enn flaps, da en ikke får tippstalling. Så er spørmålet, bør man mikse inn høyderor også??? opp eller ned? eller bør jeg prøve uten og mikse inn i ettertid????

  • #2
    Som oftest trenger du å mixe litt opp på høyderor. Hvor mye vil variere fra fly til fly, men forsøk først med noen få prosenter.
    Knut Eirik Lyngmo

    Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

    Comment


    • #3
      Takker for den. legger inn litt høyderor og prøver i god høyde. Her er det sol og flott vær i dag, tror jeg må ta en testtur. Er jo lyst til kl 18, så jeg rekker det etter jobb

      Comment


      • #4
        vil gjerne høre fra deg ang testen
        jeg har selv en prodji 1.5m seiler med samme oppsett.
        kunne tenke meg og prøve med spoilers jeg og.
        MvH Marius Leirdal

        Comment


        • #5
          Originally posted by Margarus View Post
          vil gjerne høre fra deg ang testen
          jeg har selv en prodji 1.5m seiler med samme oppsett.
          kunne tenke meg og prøve med spoilers jeg og.
          Skal gjøre det.

          Comment


          • #6
            fant du ut noe om spoilers? ble det no testing ?
            MvH Marius Leirdal

            Comment


            • #7
              Hei

              Her har det enten vært for my regn eller for mye vind eller begge deler(pluss litt hagl og sludd) ((
              Har bare fått prøvd en liten tur, og da testet jeg det ikke ut. Var mer opptatt av hvordan det oppførte seg i lufta og jeg hadde plass nok å lande på. Skal komme med rapport, men det ser dårlig ut værmessig denne uka ((

              Comment


              • #8
                ok. jeg har hatt min 1.5m seiler ute flere ganger.. flyr kjempe fint angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte meg seilfly !
                MvH Marius Leirdal

                Comment

                Working...
                X