Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radioppsett for seilfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radioppsett for seilfly

    Er det noe sted en kan finne anbafalinger oppsett av radio for seilfly?? En kan jo lete og finne litt her og der +en masse meninger. Meninger er det mange av ser jeg.............
    Hadde vært greit og hatt et sted hvor dette var samlet, slik at jeg hadde et utgangspunkt å starte med. Nå er den satt omtrent som en trainer.

    Har en Majko, som har høyde, side, balanseror og motor + en Futaba 7C

    Kunne også vært greit å finne noe om selve flygingen. Er såpass sikker på stikkene etterhvert, at nå begynner det å handle om å utnyttet oppdriften.

  • #2
    Her står det noe om oppsettet til Majko. nesail.com
    Gamle Majkoen min lever ennå altså?
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

    Comment


    • #3
      Originally posted by grønnskolling View Post
      Er det noe sted en kan finne anbafalinger oppsett av radio for seilfly?? En kan jo lete og finne litt her og der +en masse meninger. Meninger er det mange av ser jeg............. Kunne også vært greit å finne noe om selve flygingen. Er såpass sikker på stikkene etterhvert, at nå begynner det å handle om å utnyttet oppdriften.
      Finnes like mange meninger om dette som det finnes radioprodusenter og piloter...

      Jeg fikk den informasjonen jeg trengte fra Radio Carbon Art videoene - de er absolutt å anbefale - her finner du DVD'er som tar for seg allt fra radio oppsett til hvordan finne/fly termikk og hang.

      Kan anbefale følgene DVD'er i første omgang:
      1. Radio Clinic For Sailplanes
      2. Secrets of Thermal Soaring
      3. Soaring Master Class 1
      4. Performance Tuning For Sailplanes


      Videre har Cirrus noe informasjon på klubbsidene
      Last edited by Quadrocopter; 05-10-09, 19:47.

      Comment


      • #4
        He,he Majkoen din lever i beste velgående Den har hatt et par nær døden opplevelser, men ha foreløpig klart seg uten en skramme )))

        I dag hadde jeg 40 min med den i lufta, på 4 min motor tid )) En med litt erfaring hadde nok klart adskillig mer. En riktig fin ettermidag var det. Trengte det etter helgens vær.

        Comment

        Working...
        X