Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få crow mix og throttle på samme stikke? (Futaba 10c)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få crow mix og throttle på samme stikke? (Futaba 10c)

    Hva er formelen for å ha både crow mix og throttle på throttlestikken? Throttle må kunne deaktiveres med egen bryter. Kun av/på throttle er uaktuellt.
    Snodig at jeg ikke finner noe info om dette rundt om.
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

  • #2
    ER ikke sikker på om Flight mode kan brukes så fleksibelt på denne radioen.

    En annen ting er hva om du tar feil av crow og motor ?

    3 punkt bryter er ofte brukt på elektroseilere.
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      Bruker flightmodes til dette selv. Throttle der under stig, camberchange under flyging, crow i landingsmode.
      Evt throttle på switch, som nevnt. Eller på en slider.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hva er crow?
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          crow er der flaps går ned og eventuelt balanse ror går opp , med lagt inn litt ned ror .
          Pike perfection x3
          Race M
          victor
          Mini Corado
          Graupner mc 32
          Graupner mz 24
          [/QUOTE]

          Comment


          • #6
            Crow-mix kalles også "butterfly" blant folk/i menyene på noen radioer.
            Genialt når man skal lande på små flekker på hanget f.eks. Modellen stopper helt opp, og har ingen tendenser til å tipstalle
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Hei,
              er usikker på om det er mulig på den futaba radioen. Graupner MX-24s har den muligheten derimot, men det hjelper vel lite Du har kanskje mulighet til å ha motor på bryter? da ville jeg gjort det og heller hatt crow/butterfly mix på stikka, evt mixet slik at du ikke kan dra på butterfly mens motor bryteren er i på posisjon. Det kan bli leit å ha fullt motor og full crow samtidig.

              mvh, Leif
              Leif Bjørgo
              Cirrus-RCFK

              Comment


              • #8
                Dette var noe jeg og en klubbkollega begynte å diskutere når han skulle sette opp modellen sin. Siden han ikke er særlig aktiv på forumene rundt om tenkte jeg at jeg skulle poste det her. Det ser ikke ut som om dette kan gjøres på en enkel måte og når jeg lette etter løsning rundt om, fiklet han med radioen sin i stedet. Det endte med at gassen ble satt til en slider. Den løsingen fungerer godt nok for ham nå selv om han ville forsøke å unngå det i begynnelsen.
                Takker for alle innspill folkens
                Tor Helseth
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                Comment

                Working...
                X