Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulykke i Stuttgart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ulykke i Stuttgart

    Siden det er seil det dreier seg om. Her er nyhetene fra Stuttgart i dag. Ble feilaktig satt ett annet sted.
    Drama in Stuttgart
    Mann von Modellflugzeug gerammt – tot
    Express.de - Aktuelle News zu Sport, Promis, Politik und mehr | Express
    Last edited by ROB; 31-12-12, 22:09.

  • #2
    saken oversatt til engelsk

    Stuttgart - a model sailor crisis out of control has claimed the lives of a 53-year-old man in Stuttgart. The pilot had met the man on Sunday with full force on the head, the 53-year-old succumbed to his injuries in the hospital. The police now determined for negligent manslaughter, as a spokesman said on Monday. Currently, the investigators assume that a 45-year-old man could no longer control the model airplane due to a strong gust of wind. Swift in the model had a wingspan of about two and a half meters according to the police. It should be about two kilograms. The accident occurred on a mountain of rubble popular with model aircraft, the "Greens for Heiner". According to the police, investigations should clarify whether a debt in the event of death meets the 45 years. At a fatal accident investigation for negligent manslaughter would fed into by default, the spokesman explained.
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Det var da skikkelig med uflaks! Det kan da ikke være ofte det har skjedd fatale ulykker med modell seilfly?
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Har vel heller ikke hørt om noen konkrete saker, men at potensialet er der er det ingen tvil om. Karbonspyd ala F3B/F kjerrer er svært farlige om de er på "avveie" og jeg har sett flere nesten hendelser hvor flyet heldigvis akkurat bommet på å treffe noen.

        Når jeg så min egen BCE treffe bakken i +200km/t så er all tvil jeg hadde på skadepotensial ryddet av veien, det blir garantert lukket kiste i begravelsen om man blir truffet.

        BTW, så en episode av "1000 ways to die" for en stund siden og der var det en kar (usjarmerende sådan) som bøllet med en Blade 2m på heng flyging, men traff seg selv og ble spiddet........lo selvsagt litt da konseptet i programmet er at at klønene som dør på fantasifullt vis alltid får som fortjent, men ingen tvil om at skadepotensialet var reelt nok.
        Øystein T.

        EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        EF Extra 300, 58" Electric
        T-Rex 700N

        www.artistic3d.net

        Comment

        Working...
        X