Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor i alle verden begynner man?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor i alle verden begynner man?

    Ok, det er slutten av sesongen... Men det er jo egentlig helt gull for å begynne å finne ut av hva man skal ha neste år.
    Skal ha seilfly, men det er jo så grusomt mye å velge mellom!

    I forhold til slep, så har jeg 40% Decathlonen med 180ccm. Ferdig satt opp for slep.
    Liner og vinsjer og alskens tror jeg nok utgår.

    Men hva kjøper man da?

    Klinke til med Pilot's Bergfalke? Det står en på et lager litt lenger sør vet jeg...
    Eller burde jeg shoppe en sånn FMS Fox og se om jeg skjønner noe av det?
    Evt. MPX Cularis?
    Tom I. Arntsen

  • #2
    For meg var ikke dette et problem. Jeg knallet til med en ESM 50cc Corsair, og en Top Flite Giant Fw 190 oppe på Warbird Weekend. End of problem.

    Begge får en Saito FG 57, så slipper jeg valgets kvaler der også.
    Dont expect, inspect.
    Fun Police everywhere!

    Comment


    • #3
      Sjekk med noen av IGG gutta, de gjør ikke noe annet enn å slepe - så slipper du å kjøpe katta i sekken / brenne av mye penger til ingen nytte (ikke all verdens bruktmarked på disse modellene)

      Edit:
      Ulempen med slep er at du alltid er avhenging av en annen person, vinsjer du eller velger en modell som har motor sammen med en dolly Click image for larger version

Name:	dolly.JPG
Views:	1
Size:	14.1 KB
ID:	603787 så greier du deg alene.
      Skal du ned på en mer "normal" størrelse med prop i nesa eller noe som kommer ut av flykroppen så kaste du dem i gang
      Last edited by Quadrocopter; 07-09-13, 17:31.

      Comment


      • #4
        Må slutte å sutre om dårlig råd ser jeg....
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Og skal du handle så må det bli noe med blåselampe...
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by affa View Post
            Og skal du handle så må det bli noe med blåselampe...
            Da må det bli en Messerschmitt 163 med Jet.

            Da får du;

            -Blåselampe, dvs Jet.

            -Seilfly

            -Dolly.

            -The Dark Side.

            -Og sist men ikke minst; Wårbørd.
            Dont expect, inspect.
            Fun Police everywhere!

            Comment


            • #7
              På isopor fronten så er det ikke feil med noe fra Multiplex, den nye Solius'en feks. Hvis du skal ha flaps osv så er det bare Cularisen som har det klart, men det er mange som har moddet flaps på Easyglideren, som forøvrig må være det snilleste 4 kanals flyet jeg har flydd.

              Comment


              • #8
                Skal det være ordentlig glider så blir det vel en Horsa eller Waco. Da kan follow-me bilen til flypilot få en luftetur på Udduvoll til neste år og Det fordrer selvsagt en voksen C-47 som slepefly.

                Litt mer realistisk og seriøst så er vel flyene til MPX et godt utgangspunkt. Ellers så har vel Elefun noen motorseilere i utvalget sitt. Å komme seg opp i rett høyde på egenhånd gjør alt mye enklere. Det hjelper ikke at du har slepefly, du kan ikke fly to fly samtidig (ihvertfall kan ikke jeg det ).
                Olav Moe

                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                Innholdet i min hangar, sånn ca

                Comment


                • #9
                  Er litt i samma gata som trådstarter her. Har en st Blaze med en liten motor i nesa som jeg har hatt endel moro med. Hadde inntil i dag også en stm ASK 23 (2,3 meter),også med motor i nesa.

                  Har trua på at den lille gjengen jeg flyr med klarer å hoste opp et 35ccm slepefly til våren,så da er spørsmålet,HVA handler jeg (og bygger) i vinter? Har sett på Phoenix Model K8B 3500 fra elefun,men tar gjerne imot synspunkter.

                  PS! sorry for at jeg kuppa tråden din xilian,men følte at vi var ute etter nogenlunde de samma svarene


                  Mvh stein k

                  Comment


                  • #10
                    Føler det er et par her inne som er i overkant overivrige på warbirds eller? =)

                    Så lenge jeg har med både slep og seilfly så finner jeg vel alltids en eller annen som kan
                    slepe meg opp. Decathlon flyr jo av seg selv, så det burde ikke være noe problem.

                    Ser for øvrig Elefun har Reichard Luky Termik som kan ha propell i nesa.
                    Vingespenn på 4.4m, men det kan da umulig være lett å kaste dette selv?
                    Winch høres ikke noe særlig ut



                    @Affa: Les hele teksten: "begynne å finne ut av hva man skal ha neste år."
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #11
                      Mye fint her i den gaten du nevner.

                      Logg inn på Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by xilian View Post
                        Ser for øvrig Elefun har Reichard Luky Termik som kan ha propell i nesa.
                        Vingespenn på 4.4m, men det kan da umulig være lett å kaste dette selv?
                        Winch høres ikke noe særlig ut
                        Har hatt en discous på 4meter med glassfiberkropp og elektro i snuta. var ikke noe problem å kaste igang den selv
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment

                        Working...
                        X