Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger hjelp til valg av seilfly i 4meters klassen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tyor
    replied
    kjøpte noe fluoriserende orange på biltema. lakket vingetippene og to brede striper under hver ving. det hjelper litt. Har montert frsky g-rx8r mottaker med innebygget vario i den nå. bruker x8r som slave for redundans. tok rekkevidde sjekk i dag og når jeg hadde gått 70meter med den på gadd jeg ikke gå langre. i følge manualen skal man gange det med 30 så da er det over 2km ihvertfal. Monterte ett kamera på motorpoden men det ble litt vibrasjoner når motoren går. skal prøve å lage ett feste på halen. Var til dels mye og ystabil vind i dag og uvær på vei inn fra øst så ble bare en tur I følge log fila så var maks høyde på turen her 124meter

    Leave a comment:


  • SmurfAir
    replied
    Dyp gulfarge ca. chromgul (RAL 1007) eller liknende er det god synlighet på under litt vanskelige forhold.

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Det var veldig vanskelig å se, ett helt hvitt fly mot en overskyet himmel. Er det noen som har noen forslag til merking og farger som gjør det litt enklere å se?

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Maiden i dag. Den fløy helt fint og trengte ingen knepp med trim. Men hovedhjulet røyk i landinga eller takeoff. Felgen sprakk. Viste det var dårlig kvalitet på det men må skjære i glassfiberen for å få det ut så tenkte å prøve med det som er først.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20190630_132722_BURST001_COVER.jpg Views:	0 Size:	57,6 KB ID:	679057Her er video fra turen. ble bare filmet med ett actionkamera festet på brillene så er lite med zoom hehe. Må også få på noen farger på den for den var vanskelig å se.

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Da er denne snart klar for Maiden. Mangler bare justering av ror. Måtte inn med 250gram bly i tillegg til et 5s 4500mah batteri for å treffe cg. Da ble total vekten 3.8kg som vel må sies å være akseptabelt. Produsent oppgir 3.5kg
    Click image for larger version

Name:	IMG_20190628_112350.jpg
Views:	203
Size:	129.3 KB
ID:	679050
    Click image for larger version

Name:	IMG_20190628_112426.jpg
Views:	191
Size:	116.9 KB
ID:	679051
    Click image for larger version

Name:	IMG_20190628_112320.jpg
Views:	192
Size:	57.9 KB
ID:	679052

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Da ble det bestilt en dg800s med motorpod så får vi se hvordan det blir. ligger en tråd på 140 sider på rcgroups om flyet. med masse tips. så blir å se gjennom den og modde litt på det tenker jeg.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by tyor View Post
    Ja fin den men litt over mitt budsjett og kan ikke sendes må hentes i danmark står det

    Budsjetter ryker jo alltid :P

    Det passer jo veldig fint med Fredrikshavn, da kan du jo ta den med på veien på turen til Hanstholm i slutten av Mai for å teste skikkelig hang

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Ja fin den men litt over mitt budsjett og kan ikke sendes må hentes i danmark står det

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Denne er ganske heftig

    Feil - Modellsalg.no

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Ja skal sjekke litt. Flyfly har en 3meters fox også som er litt intresant

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by tyor View Post
    Jeg og en kamerat har begynt å snuse på sleping av seilfly og har prøvd litt med ett gammelt graupner fly på ca2meter og en lavvinge trainer. dette er virkelig morro og jeg har bestmt meg for å investere i ett fly på 4meter. for ikke å kaste bort for mye penger på noe som kankje ikke går så bra så har jeg bestemt meg å kjøpe en flyfly modell fra hobby88. De har 2 forkjellige fly i den størrelsen. hvor frakten ligger på ca100dollar de andre er det 3-400dollar i frakt og da blir det for dyrt. Med null peiling på seilfly så aner jeg ikke hvilke av de to som er best egnet for mitt bruk. jeg vil ha ett fly som tåler att man kan få litt fart på det og fly litt acro og ikke bare henge rundt på himmelen men bør ikke være for vanskelig og fly.
    De 2 det står mellom er
    DG-800S HOBBY88
    Nimbus4 HOBBY88

    Noen som har noe tips om hva som er best for en nybegynner
    Kan ikke si noe om akkurat de du har der. Men har en DG800 med vingespenn 2,8 meter ca. som jeg mener er produsert av FlyFly en gang tilbake i tid. Denne flyr fint, men dette er nok mer en dingle og ikke noe til å rokke himmelen med. Er ganske myk i både kropp og vinger så kunne nok tenkt meg noe som var hakket bedre egentlig. Denne er brukt mest til hang.

    Hva med å se litt på bruktdelen og etterlyse en 4 meter Fox eller noe?

    Leave a comment:


  • trenger hjelp til valg av seilfly i 4meters klassen

    Jeg og en kamerat har begynt å snuse på sleping av seilfly og har prøvd litt med ett gammelt graupner fly på ca2meter og en lavvinge trainer. dette er virkelig morro og jeg har bestmt meg for å investere i ett fly på 4meter. for ikke å kaste bort for mye penger på noe som kankje ikke går så bra så har jeg bestemt meg å kjøpe en flyfly modell fra hobby88. De har 2 forkjellige fly i den størrelsen. hvor frakten ligger på ca100dollar de andre er det 3-400dollar i frakt og da blir det for dyrt. Med null peiling på seilfly så aner jeg ikke hvilke av de to som er best egnet for mitt bruk. jeg vil ha ett fly som tåler att man kan få litt fart på det og fly litt acro og ikke bare henge rundt på himmelen men bør ikke være for vanskelig og fly.
    De 2 det står mellom er
    DG-800S HOBBY88
    Nimbus4 HOBBY88

    Noen som har noe tips om hva som er best for en nybegynner

Working...
X