Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lett betrekning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lett betrekning

    Har kjøpt meg en MiniWing-S (Request Rejected), og har planer om å bygge/montere den som et anoreksiprosjekt.

    Det betyr 2/3 AAA batterier til mottaker, mikroservoer, ACT Pico mikromottager o.s.v o.s.v

    Meeen. Jeg tenkte å droppe å bruke pakketape denne gangen, og heller trekke den. Noen kjappe tester på vekta før montering viser at filmen veier mer enn jeg setter pris på, så spørsmålet blir derfor hvilken film som er lettest?

    Edit: Feil i link.
    Last edited by torgust; 02-09-06, 11:03.
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

  • #2
    Oracover Lite og MicaFilm er hva jeg kommer på som er av den lette sorten (~25g/m2)
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

    Comment


    • #3
      Takker. Var noe i den vektklassen jeg kunne tenkt meg ja

      Fant også denne på nett 404 - PLDaniels - Missing Page som nevner et par andre typer.

      Noen som vet om den ene er bedre enn den andre ift styrke, holdbarhet, festeevne osv.?
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no



      Will fly for food

      Comment


      • #4
        Solite er også i den vektklassen. Jeg driver og legger det på en SA CAP, grei å jobbe med, og strammes allerede med varmen fra en hårføner. Man må imidlertid være strukturert når man løfter den fra beskyttelseslaget og på modellen, kommer limflatene mot hverandre sitter det fast!
        Regner med jeg blir å bruke mer Solite på små balsamodeller i framtida
        Ulempen: fargene er ikke sterke i forhold til tykkelsen så fargen under vises gjennom når man overlapper ulike farger.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by joo
          Ulempen: fargene er ikke sterke i forhold til tykkelsen så fargen under vises gjennom når man overlapper ulike farger.
          Det kan jeg leve med. Hadde likevel tenkte å gå for en halvgjennomsiktig variant uten overlapp av farger.

          Da blir det solite. Bestiller fra MFT´s blogg i kveld tenker jeg.
          Mvh
          Torbjørn Gustafson
          www.trmfk.no



          Will fly for food

          Comment


          • #6
            Den vingen er jo nesten like stor som NanoFloh jo

            Sist uke slepa vi ymse små modeller, faktisk hadde vi vellykket slep av NanoFloh(77cm)! Jeg fløy slepeflyet og kunne så vidt skimte den lille loppa bak på slepelina...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Originally posted by joo
              Den vingen er jo nesten like stor som NanoFloh jo

              Sist uke slepa vi ymse små modeller, faktisk hadde vi vellykket slep av NanoFloh(77cm)! Jeg fløy slepeflyet og kunne så vidt skimte den lille loppa bak på slepelina...

              Hehe den ikke ikke så altfor stor nei, men ser du på videoen hvor den flys i 15 m/s så holder den koken godt selv om den er liten. Fikk lyst på en med en gang jeg så den. Sendte mail til Mike Y og fikk til svar at han kunne sende en for 27 GBP til Norge. En knapp uke etter lå det hentelapp i posten

              Driver også å bygger en Limit-EX (har gjort det leeeeenge nå). Kan hende vi skal prøve å slepe den om den bare blir ferdig noen gang
              Er det magisteren du bruker når du sleper sånne småttiser eller?
              Mvh
              Torbjørn Gustafson
              www.trmfk.no



              Will fly for food

              Comment


              • #8
                Ja, brukte Magisteren til NanoFlohen. Og ei svært tynn line som ikke veier noe. Tror piloten på Nano`en hadde bra jobb med å holde den rolig bak der

                Jeg har også Limit-tegningene liggende, skal garantert bygge den en dag. Må være genial siden den kan fly i så mye vind dem påstår...
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment

                Working...
                X