Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til rimelig, ikke alt for stort hangfly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    må støtte opp den Windrider sin bee evolution. Utrolig flott med en slik vinge når man skal ha den med på tur. I tilegg så kan du også bruke den til å lære deg å fly DS.
    Garantert noe du blir glad for å ha i hangaren selv om den ikke blir av favoritt flyene når man får seg noen komposit modeller.

    Har hatt 2 stk selv da ikke en bee evolution men kjenner til dem generelle egenskapene dem "combat vingene" har.
    Perfekt fly til å teste nye hang med også
    Å er dere flere med den så er det ganske artig å fly combat med den.

    Kan jo også lage en hurtigkobling for motor på den på mer stille dager.
    Thomas Rongve

    Comment


    • #17
      Nå ble jeg jo interessert i en slik Colibri. Ringte Thorbjørn(rc-seilfly), men han hadde desverre ikke denne på lager og ville umiddelbart ikke ta inn noen. Han hadde riktignok hatt med seg en fra Tyskland nå nettopp. Så kanskje den er avsatt til en av leserene av denne tråden.
      Men, han nevnte at jeg kanskje heller burde se på Zuni-modellen fra samme produsent(Art Hobby), når jeg først så på Colibri'en.
      Jeg ser nå at Zuni kommer i to utgaver, X og V-hale. På bildene seg dette ut som X og V-modellenene er til helt ulike bruksområder, henholdsvis termikk og hang.

      404 Not Found

      Er det riktig oppfattet?

      Stein
      Last edited by Kingfisher; 12-02-09, 14:14.

      Comment


      • #18
        Joda, det er riktig, og det er V-hale utgaven du vil ha, x halen er DLG versjon. Har en kamerat som har en Zuni-V, den er ganske lik Colibri'en og flyr fint den også. Om ikke Torbjørn har noen av dem inne kan du handle direkte fra arthobby.com.
        Settene er veldig fine, men det er litt mer arbeid enn en ARF da. Halen er bare 2mm balsa så det lønner seg å glasse den med 25gr duk.
        Olav Kallhovd

        Comment


        • #19
          Danmark hvilken uke?

          Steinar, hvilken uke skal du til Danmark?
          Jeg skal med familien til Danmark i uke 30 og 31 (fra lørdag 18.juli).
          Har en ArtHobby Colibri-V som jeg hadde lyst til å ta med på turen.
          Kunne vært gøy å flydd sammen med andre, f.eks. på Hanstholm?
          Vi har leid svært feriehus ved Ebeltoft, så det er jo noen timers kjøring til Hanstholm, men likevel tror jeg at jeg "må" ha Colibri'en med. Tar jo ikke noe plass, og det man trenger av verktøy blir det plass til i radiokofferten (kjøpte en sånn aluminiumskoffert på Europris).
          Colibri'en kjøpte jeg hos Griffin, men jeg tror han har slutta med ArtHobby sine produkter, du kan jo sjekke om han har noe igjen. ArtHobby har jo godt utvalg i små seilfly. Glassfiberkropp og plankede vinger, veldig fin finish, men som andre nevner, legg glassfiberduk på V-halen, den er bare i 2mm balsa.
          Erling Svegre
          Vangsvik
          Senja Modellflyklubb

          ____________________________________
          Futaba 9C super
          Edge 540 (60size) Saito 100 GK
          E-Flite Mini Funtana - Park 480 BL 1020kV
          Mustang P-51 - OS 25FX
          SIG Ninja
          Blue Phoenix
          ArtHobby Colibri-V
          Reichard Grob G103C Twin Acro III

          Comment


          • #20
            Originally posted by r-ling View Post
            Steinar, hvilken uke skal du til Danmark?
            Jeg skal med familien til Danmark i uke 30 og 31 (fra lørdag 18.juli).
            Har en ArtHobby Colibri-V som jeg hadde lyst til å ta med på turen.
            Kunne vært gøy å flydd sammen med andre, f.eks. på Hanstholm?
            Vi har leid svært feriehus ved Ebeltoft, så det er jo noen timers kjøring til Hanstholm, men likevel tror jeg at jeg "må" ha Colibri'en med. Tar jo ikke noe plass, og det man trenger av verktøy blir det plass til i radiokofferten (kjøpte en sånn aluminiumskoffert på Europris).
            Colibri'en kjøpte jeg hos Griffin, men jeg tror han har slutta med ArtHobby sine produkter, du kan jo sjekke om han har noe igjen. ArtHobby har jo godt utvalg i små seilfly. Glassfiberkropp og plankede vinger, veldig fin finish, men som andre nevner, legg glassfiberduk på V-halen, den er bare i 2mm balsa.
            Jeg er der uka før, desverre, men hvis du er heldig, så finner du sikkert noen balsafliser og rohorn osv etter meg!
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment

            Working...
            X