Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hang i Vesterålen, Stokmarknes < > Sortland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hang i Vesterålen, Stokmarknes < > Sortland

    I.o.m. jeg bor på Østlandet og tilgang til hang er begrenset så lurer jeg på om jeg skal legge årets sommertur nordover i år via Gravdal og videre til Stokmarknes.
    Begge steder er gamle kjente steder fra lang tid tilbake da hanggliding var en av aktivitetene og bodde på Stokmarknes. Storheia var et yndet sted men turen opp var et slit da vi ikke fikk benytte bilveien opp til tv-tårnet.

    Nå er jeg fremdeles sugen på hang, men nå med seilfly. Hvordan er forholdene rundt Hadsel og Langhøya for seilfly? Må en fremdeles regne med å måtte gå en times tid og mer for å komme seg til noen gode steder med mulighet for å lande på et noenlunde normalt vis?

    (Har forøvrig lest tråden hvor et flysted på Langøya blir beskrevet)

    Stein

  • #2
    Hiver meg på her, da svigers er fra Melbu/Hadseløya. Fint mulig det blir en tur opp i sommer (sommer-Melbu) og da er det ikke noe som er bedre enn et hang i tillegg
    Geir


    3D plane - 1D brain

    Comment


    • #3
      Kjenner ikke forholdene i Vesterålen, men gi oss en liten pling når du kommer til Gravdal, hvis du vil ha selskap på turen opp på heia...
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #4
        Nå er det noen år siden jeg var på Storheia, men kan man ikke parkere ved det Vannhuset der oppe? er jo kun slakk oppover bakke å gå da...
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #5
          Går fint å parkere der hvis det ikke er for mange oppe å flyr fra før da...
          Remi A. Sørensen - 94877903
          Leder i Lofoten RC-Klubb

          Comment

          Working...
          X