Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCRCM Typhoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RCRCM Typhoon

    Det landet en flott modell i stua idag: RCRCM's 'Typhoon'. Det er en 6 kanals 2-metring med full-moving-stab, som ser ut til å bli morsom på hangkanten.

    Jomfrutur med Typhoon (ikke min ) Verify to Continue

    Edit: Link til instruksjonsmanual: 404 Not Found
    Attached Files
    Last edited by morsan; 18-08-09, 12:51.

  • #2
    Hei ;

    Sammentreff - Landet en av samme type i hobbyrommet mitt for et par dager siden.

    Ser vi starten på en liten montasje og erfaringstråd ? ( bilder kommer senere )
    Polar

    Comment


    • #3
      Hadde vært kjekt om dette ble en erfaringstråd for Typhoon'en. Er ikke den raskeste mht ferdigstilling av mine modeller, bare så det er sagt

      Nå som alle bitene var på plass, foretok jeg en tørr-installasjon for å se hvordan tyngdepunktet ligger an. Har sett på rcgroups at det må legges godt med bly i nesa, for å komme på det anbefalte tyngdepunktet på 85mm. For min modell må det legges i ca 200gr, noe som samsvarer godt med det jeg har sett av rcgroups. Har sett variasjoner mellom 175 og 230gr.

      Alle delene er veid og det virker som om det akseptablet avvik mellom høyre og venstre vinge, noe som jeg tar som et godt tegn.

      Flykropp 274
      Nesekon 31
      Venstre vinge 349
      Høyre vinge 338
      Joiner - wing 41
      Venstre stab 23
      Høyre stab 23

      Comment


      • #4
        Har dere kommet noe lengere med Tyhoon`ene?? hadde vært artig med en oppdatering av byggingen og noen bilder, sjesker på en slik.
        mvh Stin
        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
        På vei inn i Hangaren.
        Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

        Comment


        • #5
          Originally posted by Stin View Post
          Har dere kommet noe lengere med Tyhoon`ene?? hadde vært artig med en oppdatering av byggingen og noen bilder, sjesker på en slik.
          mvh Stin
          Hold your horses, det er jo bare gått 2mnd siden siste oppdatering Har vært opptatt med andre prosjekt, men 'as we speak' har jeg en Typhoon-vinge på benken som får på plass et par servoer. Det er trangt om plassen, så jeg har limt servoene rett på vingeskinnet. Med denne progresjonen er jeg sikkert ferdig til jul

          Comment


          • #6
            Lurer på om jeg skal skaffe meg en typhoon jeg og når jeg får penger fra lånekassa i januar. Har dere kjøpt gjennom soarer her på forumet? Pris?
            Audun

            Comment


            • #7
              Originally posted by AudunT View Post
              Lurer på om jeg skal skaffe meg en typhoon jeg og når jeg får penger fra lånekassa i januar. Har dere kjøpt gjennom soarer her på forumet? Pris?
              Send en PM til Soarer

              Comment


              • #8
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Send en PM til Soarer
                OK! Takker!
                Audun

                Comment


                • #9
                  Har fått laget til Typhoon for Realflight G4. Håper den faller i smak, Har en med samme fargeskjemaet i boden som venter på å bli klargjort.

                  404 Not Found

                  Godt Nyttår forresten!!
                  Last edited by krvedaa; 02-01-10, 21:55. Reason: Oppdatering av url

                  Comment


                  • #10
                    Noen av dere som har fått testet Typhoon`en enda?? vet dere om de er mulig og montere krok på den?? vuderer og handle meg en 2m og denne er en av di modellene jeg vuderer, vuderer også en Lynx fra ds model og en Whisper fra X-models noen som har testet noen av disse modellene som kan si hva forskjellen på di er??
                    mvh Stin
                    Last edited by Stin; 19-01-10, 22:16.
                    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                    På vei inn i Hangaren.
                    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                    Comment


                    • #11
                      Har en Typhoon stående klar for flyvning. Men den har desverre ikke fått luft under vingene ennå, så jeg har ikke egne erfaringer. Men om du tar turen innom Typhoon-tråden på rcgroups, får flyegenskapene generelt svært positiv omtale: RC Groups - View Single Post - RCRCM Typhoon 2m - First detail pics

                      Kort fortalt blir den omtalt som å fly godt på alt fra lette forhold til å fint klare noen heftige runder på 'the Dark Side' av hanget.

                      Tror det kan bli vanskelig med krok, da den vil komme i konflikt med ballastrøret.

                      Comment


                      • #12
                        Ja, nå er min klar også. Nå må bare den vinteren gje seg. Siste hånd på verket var å få bly i nesen. Knabbet noe modellelkitt fra ungene og puttet i nesen får å få avstøpningen.

                        Lagde så en form i gips, hvor jeg hadde to biter med tungsten carbid helt fram i nesen, den veier ca 30 gram, og blyklumpen måtte være 164 gram for å få tyngdepunktet på 85mm som visstnok skal være ideelt.

                        Så nå gleder jeg meg til å fly den.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Jammen på tide at noe skjer Morsan!...
                          Hiv ut og fortell
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • #14
                            Den svarte finishen var jammen fin
                            Polar

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Soarer View Post
                              Jammen på tide at noe skjer Morsan!...
                              Hiv ut og fortell
                              Ikke lenge siden jeg så et bilde av et par delvis nedsnedde Predator-vinger side by side med et par ski. Brrr brr. Typhoon-vingene mine ser ut til å storkose seg i transporttrekket inne på stua

                              Har riktignok en varm termodress, men er nok for bedagelig anlagt til at jeg orker å stå å fryse på et hang i mange minus Ikke er det mye til vind heller, og det lille som kommer er fra øst. Alt er feil om dagen! Ikke engang global oppvarming kan vi ha håp om lenger etter 1.5mnd sammenhengende vinter. Det er sjelden kost på våre kanter Ser frem mot mer vårlige forhold!

                              Comment

                              Working...
                              X