Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hang junkie nivå?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hang junkie nivå?

    Har etter en måneds avhold pga. kulde og irriterende østavind, endelig bedrevet hangflyging.
    Våknet til nesten blå himmel, tittet ut, skyene, jo ja de er i bevegelse og forsyne meg de beveger seg fra SØ. Rask sjekk med Flesland, 9 knuter 140 grader. Høyere opp 30 knuter og 140 grader, lykkerus. Batteriene på rask sjekk og radio litt lading. Ladet meg selv opp med national geographic som viste ørner i flukt på møre (må bare opp der i sommer). For å gjøre en lang historie kort, da jeg omsider stod på hanget, skalv jeg slik av opphisselse at jeg hadde problemer med å få koblet vingeservoene i mottakeren. Fikk ca. en time på hanget.
    Har kvitret som en lerke etter at jeg dro hjem, håper virkningen blir langvarig.
    Last edited by landy; 17-01-10, 22:40.
    Morten Erdal

  • #2
    Ingen tvil om at vinter er farlig for helsa. Høres ut som en perfekt dag på hang for deg, anelsen misunnelig
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Ser utifra værmeldingene at det muligens er et lite håp i morgen og, tre fly ligger klar. Senere i kveld blir det å benke seg foran TV, for å speide etter sykepleier men først og fremst hang i serien "med hjarte på rette staden". Var på ferie i England for to år siden, endte i ren desperasjon opp med å kjøpe en Spitfire fra parkzone. Fjernet propellen og brukte den på hang. Det virket det og, abstinensene roet seg.
      Morten Erdal

      Comment


      • #4
        Hei på deg Morten
        Fint å se att det ikke bare jeg som flyr om det rimer litt på finger tuppen
        Her ut på øyen (Askøy) har vi et fantastisk heng når det gjelder østavind.
        Men men men ikke det beste landing forholdene desverre. (men bare 10 min gange)
        For ikke å snakke om utsikten fra henget. (legger ved et bilde)
        Hvor var det du var å flydde på SØ.

        MVH Geir
        Attached Files
        Last edited by RC ludde; 16-01-10, 23:48.

        Comment


        • #5
          Hei, takk for tipset, liker meg godt på Askøy.
          Hanget jeg fløy på i dag ligger på Hatlestad på Vallaheiene. Har lagt ut en kartlink under hang i norge.
          Fantastiske flyforhold der på SØ, du bør prøve en tur. Skal innover i morgen igjen hvis forholdene er bra.
          Hvor må jeg kjøre til for å komme opp på hanget på Askøy?
          Har brukt 3D kartene på finn.no litt, og ser at det er et steinbrudd litt sør for Herdla. Vet du om dette kan brukes på evt. Ø og NØ
          Var en tur på Livarden tidligere i vinter, der var det fantastiske muligheter spesiellt på vestavind, fra SV til NØ og Ø, fløy på NØ den dagen med utsikt mot Gulfjellet. Etter at snøen kom har ikke dette vært like aktuellt.
          Er det her du flyr?
          http://kart.finn.no/3d/?utmx=-36800....1&autoRotate=0
          Last edited by landy; 17-01-10, 00:39.
          Morten Erdal

          Comment


          • #6
            Hei
            Når det gjelder østa henget heter plassen storavarden, kjøret helt på toppen av byggefeltet som heter Thorsenfeltet. Ikke så mange parkerings plasser der, men noen er det plass til. Har flydd mye på Herdla, men det er som du har beskrevet tidligere et SV til
            Vest heng. Har tenkt å foreta en heng-safari til steinbruddet, men det har aldrig blitt
            noe av. Men gi en lyd vist du har tenkt deg utover(på Askøy) så blir jeg nok med.

            MVH Geir
            Attached Files
            Last edited by RC ludde; 17-01-10, 01:24.

            Comment


            • #7
              Ser på Finn 3D kart at det går noe ned på baksiden av Storavarden. Er det mulig å fly litt DS på baksiden på østavind her?

              På googleearth ser det forøvrig flatt ut langt bakover.

              Er det så dårlige landingsforhold at det kun er depron/isopor deltavinger som gjelder, eller
              klarer en å få ned fly med flaps? Er der noen apninger med lyng, gress, på noen meter?
              Last edited by krvedaa; 17-01-10, 10:11. Reason: typo

              Comment


              • #8
                ahh....jeg var ikke alene om å ha desperat hangflygings treng om dagen.

                her i haugesund har det ikke vert vær eller vind
                enten null vind eller feil retning. har ikke flydd seilfly på ..ja kan ikke huske sist... å verr i november en gang.

                gleder meg ihjel til vinden snur mot vest / nordvest å vi kan få noe skikkelige forrhold på bokn igjen.

                i mellomtiden bedriver jeg litt motorfly på stripa vår, samt bygging av storseiler i kjellern=)
                MvH Marius Leirdal

                Comment


                • #9
                  Hei
                  Plassen er vel ikke så veldig egnet for DS flyging, desverre lavt ned på baksiden (og trangt). men å lande stor fly på sommeren er noe riski. Men nå på vinteren med den mengden snø vi har, kan man lande det meste der. Lander 2 metere der på sommeren, men man bør ha bremsefleps. Vinger og andre fly som tåler litt er ingen problem. (året rundt) Men jeg har faktisk flyd endel
                  med ørn der. Ørnen pleier ofte og fly over fjellet der å ta høyde, før de tar turen innover byfjellene. Så heng er det der

                  MVH Geir

                  Comment


                  • #10
                    Du sier 2metere, er det Typhoonen du har flydd der? Mener det gikk en Typhoon til Askøy, var ikke det deg som fikk den? Er snart klar med min nye i single carbon, og har store forhåpninger til at denne er kjapp og grei til "kose DS".

                    Du må ta en tur over fjorden, så skal vi vise deg det vi har her på Åsane siden.

                    Her har vi alternative plasser hvis du vil prøve på baksiden. Det blir en besettelse ettehvert dette med DS, så det er bare å snu til den mørke siden først som sist, og ikke holde igjen.

                    Kraften bak der går over all forventning!!

                    Comment


                    • #11
                      Nei Typhoon har jeg ikke ferdigstil ennå. Men jeg har flydd Predatoren og Zoomen på
                      dette henget nå i dette vinterlanskapet Jeg er altid klar til og prøve nye heng, så jeg tar gjerne turen over fjorden Men har man en seiler som man er litt redd for ang. landing
                      er herdla den rette plassen. for å trene landing. Ikke verdens beste heng men man får da fly. Dette gjelder vindretningene SV til VSV. Kan faktisk fly på VNV der også, men da må man ha litt høyde ove kanten. (bruker ofte strikk for å få høyde)

                      MVH Geir
                      Attached Files
                      Last edited by RC ludde; 17-01-10, 13:17.

                      Comment


                      • #12
                        Skal gi beskjed hvis jeg reiser utover, kunne og tenke meg å se nærmere på hanget ved storebotnen industriområde, tror jeg det heter. Har heldigvis fri i morgen hvis ikke det begynner å snø igjen, så håper på SØ og Hatlestad på dagtid.
                        Morten Erdal

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Margarus View Post
                          ahh....jeg var ikke alene om å ha desperat hangflygings treng om dagen.

                          her i haugesund har det ikke vert vær eller vind
                          enten null vind eller feil retning. har ikke flydd seilfly på ..ja kan ikke huske sist... å verr i november en gang.

                          gleder meg ihjel til vinden snur mot vest / nordvest å vi kan få noe skikkelige forrhold på bokn igjen.

                          i mellomtiden bedriver jeg litt motorfly på stripa vår, samt bygging av storseiler i kjellern=)
                          Har og bedrevet motorflyging i påvente av hangforhold, men det blir ikke det samme.
                          Hvilke muligheter er det i Haugesund, tenker på vindretning og hvor hanget er. Er ofte på tur langs kysten med seilbåt om sommeren, og da er det viktig å vite hvor en skal dra.
                          Morten Erdal

                          Comment


                          • #14
                            her i haugesund. kan du fly på hang flere plasser.
                            vi har sør , sørvest , og øst på aksdal 10 minutter fra haugesund.
                            så har vi kjempe f3f heng på vest , nordvest på bokn., rett på siden av nordvesten så ligger øst,sørøst DS hang.

                            er bare og ta kontakt vis du er i distriktet en gang og er flysjuk!
                            MvH Marius Leirdal

                            Comment


                            • #15
                              Storebotnen Industiområde

                              Originally posted by landy View Post
                              Skal gi beskjed hvis jeg reiser utover, kunne og tenke meg å se nærmere på hanget ved storebotnen industriområde, tror jeg det heter. Har heldigvis fri i morgen hvis ikke det begynner å snø igjen, så håper på SØ og Hatlestad på dagtid.
                              På Fjellet forand Industriområde har jeg flydd endel på heng, her er det V som gjelder.
                              Fjellene som ligger bak selve industriområde, fløy jeg en del før de hadde begynt utbyggingen av området, (Børgefjell) Her var det et fantastisk heng.(også DS) Her kunne det flyes på V - VSV
                              og VNV . Men igjen ikke noen serlig langings forhold. Her har jeg kappet en del trær
                              for og bedre på det

                              MVH Geir
                              Last edited by RC ludde; 18-01-10, 15:58.

                              Comment

                              Working...
                              X