Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinge

    Hei.

    Har skaffet meg en Queen Bee vinge som jeg tenkte å fly litt med foran en åsrygg ut mot fjorden. Setter på en liten motor i bakkant for å redde meg ut av "litt kinkige"situasjoner siden jeg ikke har testet dette før og det er vann under.

    Regner med at jeg må ha litt ekstra vekt i den når det blåser mye slik at den ikke driver baklengs over åskanten.

    Hvor skal denne vekten plasseres? Er det i CG, eller skal den plasseres foran slik at den blir nesetung? Hvor mye vekt er det snakk om? (VSP = 2,5m)

    Egil

  • #2
    Husk at en "delta ving" glider er veldig følsom for riktig CG plassering - jeg hadde lagt ekstra vekta i CG og testet ut hvordan den flyr - så kan du heller flytte vekta litt i etterkant for å få vingen mer nese-tung hvis det er ønskelig.
    Hvor mye vekt er avhengig av hvor mye vind du skal fly i og sist men ikke minst hvor mye vinge belastning Q.B. tåler.
    Lim inn et par plastikk rør i vingen og lag noen bly-slugs som passer inn i rørerne så kan du varierer ballasten etter flyforhold
    Last edited by Quadrocopter; 29-06-11, 02:10.

    Comment

    Working...
    X