Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den ultimate gadget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Den ultimate gadget

    Surfet halvsløv rundt på Modellflynytt da øya plutselig ble digre som ett par 4 toms spinnere
    (MFN) ModellflyNytt.no
    Leste at Futaba skulle lansere ny sender, gluggene kom først på skikkelig vidt gap ga jeg leste den noe mangelfulle spekken på vidunderet.
    MP3 spiller !!!!!! Jøss og jøss er det ikke noen her inne som driver og spikker på motorsagmotorer, ryddesager ol. Da er vel melodien på flightvarsleren rimlig klar...... må bli Modellflyvisa til Øystein Sunde.
    WindowsCE er sikkert også "kjekt og ha", da kan nervøse sjeler gjemme seg lengst inn i klubb brakka, og sutte på FMS eller en annen sim direkte på radio displayet om presset skulle bli for stort når vidunderet egentlig skulle vært i været.
    Dette kommer til og få uante konsekvenser. JOO kommer til og få vekselvis svettetokter og mareritt i kampen mellom trofasthet til Multiplex og den ultimate (unyttige???) gadget
    Med ett modem og hjemmekontor må dette være den endelige unskyldningen for og tilbringe arbeidsdagen på stripa.
    Med 14 kanaler så kan sikkert kaffekoker, lader til reserve batteri ol aktiveres med ett diskret lite vipp på en bryter

    Så mange kreative sjeler som det finnes på MFN så regner jeg med at det dukker opp enda flere anvendelses områder.

    I det hele tatt folkens ....hvordan skal vi klare oss uten.......
    mvh MM

  • #2
    Det rett og slett MÅTTE komme til slutt. Og nå kommer det ikke til å stoppe. Nå kommer de forskjellige produsentene til å finne på nye "nyttige" ting hele tiden
    Simen

    Why drink and drive, when you can fly so high?!

    Comment


    • #3
      ....ja...og med Bill Gates bak spakene bør man vel ha Mauser'n lett tilgjenglig, eller være rask til å lukke alle vinduer....!
      Kanskje man snart kan kjøre simulatoren rett på radioen.

      Comment


      • #4
        Hahhh!!

        En EKTE gadgets-boy gløtter ikke på øyelokket engang over en "ny" nudel-ting som noen skjeivøyde nolduser i ris-rus har komponert ut fra prinsippet "hva-kan-vi-dytte-inn-i-ei-PVC-kasse-og-selge-til-noen-tosker-for-å-tyne-penger-ut-av-dem"!!
        Er det noe verden kan unnvære er det nok en teit boks der man kan høre på radio som er av så dårlig lydkvalitet at langbølgen for 50 år siden var et hav bedre samtidig som man kan holde oversikt over hva som ligger i frysern samtidig som man betaler regningene sine over nettet (hva i heite gjør du på stripa hvis det er å betale regninger du skal????) Tenk å kalle dette for en "NYHET"???? Ikke er ei fjernstyring noe nytt (selv om et bra Futaba-anlegg hadde vært revolusjonerende!!) og MP3 er vel heller ikke så hot lenger?? Hadde det i det minste vært en MP3-spiller som hadde hatt et filter som hadde filtrert vekk all den dårlige musikken som allverdens lokalradiokanaler med programverter som mumler og pruster i mikrofonen og ler av sin egen særs dårlige humor serverer oss og bare består av silikon-puppe-utstyrte småjenter som synger karaoke til PC-genererte lyder og er super-stars i dag og totalt glømt i morra så kunne det vært en interessant gadget (frittstående uten V-halemiks!!)
        Dette er like nyttig som om min neste bil skulle ha innebygd plenlufter og malekost..............
        Men selvsagt kan man skjule ei dårlig fjernstyring blant en masse gimmick som gjør at eieren glemmer RC-funksjonen i dærten....?

        Nei, ekte gadgets-boys (gadgets=flertall) finner aldri EN boks som gjør livet verdt å leve.... jfr byggebordet mitt:
        Attached Files
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          HEHEHEHE !!!!!


          Regna med at JOO måtte kommentere. Er nok ganske enig med ham, men kan ikke snart Multiplex snart lage sendere som ikke ser ut som en loslitt europall?
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            For dere som ikke er ungdommer så skal jeg forklare hva en MP3 spiller er: :P

            Det er en spiller som gjør det mulig å lagre den musikken DU VIL HA og så spille den av ved hjelp av et par øreplugger eller høyttaler(e).
            Det er altså IKKE en radio. Det er to forskjellige ting. Du kan legge inn den musikken du liker og vil høre på, ikke noen radioprogramledere som spiller det de vil høre på.

            Og jeg syns ikke det med musikk var så dum ide. Hvorfor ikke ha litt musikk å fly til hvis man er ute på stripa en dag?Mange av oss sitter jo og hører på musikk når vi sitter foran dataen. Og jeg minnes tre stk som fløy helikopter til musikk på Øvrevoll for noen uker siden!

            Og hva vet du vel om hvor bra høyttalerne er dårlige Joo? Såvidt jeg har forstått er denne senderen ikke lagt ut på markedet, såvidt informert om at den kommer.

            Og jeg har heller ikke hørt om biler som kommer med plenlufter og malekost. Enda ...

            Og nei, jeg tror ikke erfarne folk vil kjøpe den senderen BARE fordi det er MP3 spiller på den. De vet hva de vil ha når de skal kjøpe en sender, spilleren er bare et lite + ved siden av. Absolutt ingen nødvendighet!
            Simen

            Why drink and drive, when you can fly so high?!

            Comment


            • #7
              Vet da hva en MP3-spiller er da Og har ingen rett og slett fordi det er et tilbakeskritt i lydkvalitet...
              Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan påstå at prototypen på godt design med kvalitet inni kan omtales som noe i nærheten av en pall?? Sannsynligvis har ikke affa sett en Profi ennå, så jeg skal hjelpe ham på veg med et bilde av min nyeste...
              Dessuten tok widowmaker et bilde av den unike funksjonen jeg har i radioen min som kalles "Wing-fold-back" som gjør at deler av flyet trekkes inn når man flyr knife-edge for lavt.....:

              PS: affa så du min nye Pittsimate på forrige bilde?
              Attached Files
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                WindowsCE på en radio!!

                Windows har ikke engang trådløs nettteknologi innebygget i operativsystemet. Alt kommer an på tredjepartsleverandører.

                Må regne med mange patcher og service pakker fra microsoft for i det hele tatt få rorene til å gå riktig vei.

                Skygg unna folkens. Vent til det kommer en radio med Mac OSX eller linux. Da kan man sansyligvis ha lagret alle modellminnene man måtte ønske seg på ipoden og kanskje unngå en error melding av typen "bluescreen" i det modellen er på vei ut av invert flygning i 50cm høyde.
                Torgeir K. Haugstad

                Comment


                • #9
                  Lydkvaliteten på mp3 er selvfølgelig litt dårligere siden en mp3 låt er komprimert mye. Men tror ikke du merker at det er mp3 hvis du ikke har lydanlegg til mange mange tusen kroner og vet hvordan "skikkelig" lyd høres ut. Men det som er genialt med mp3 er jo nettopp at mp3 fila er komprimert så mange ganger og man dermed får plass til mer musikk på minnet i spilleren. Er ikke bare innen R/C utvilklinga går fremover
                  Dessuten er det vel noen som foretrekker designen til en asiatisk sportsbil i forhold til en årgangs mercedes :P

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Samsung
                    Lydkvaliteten på mp3 er selvfølgelig litt dårligere siden en mp3 låt er komprimert mye. Men tror ikke du merker at det er mp3 hvis du ikke har lydanlegg til mange mange tusen kroner og vet hvordan "skikkelig" lyd høres ut. Men det som er genialt med mp3 er jo nettopp at mp3 fila er komprimert så mange ganger og man dermed får plass til mer musikk på minnet i spilleren. Er ikke bare innen R/C utvilklinga går fremover
                    Dessuten er det vel noen som foretrekker designen til en asiatisk sportsbil i forhold til en årgangs mercedes :P
                    Går bakover mener du vel? Har du noengang lyttet til en ok CD plate på ett annstendigt lyd annlegg (snakker ikke om gull ører og 100000kr annlegg altså) for så å høre samme musikken på CD plate innspilt med MP3 komprimering er sjokkerende. På en CD walkman med gode hodetelefoner så hører en forskjellen fryktligt godt med samme test. Grunnen til at folk trykker dette til sitt bryst er at de ikke har peiling på hvordan det skal låte, det er det samme med dagens radiosendinger på begrenset båndbredde, noengang hørt forskjellen når NRK skal spille av en klassisk konsert og øker båndbredden? Det er nesten ikke til å tro.
                    ikke for det altså, MP3 har sin plass her i livet, men å si at den er nesten like bra som en vanlig CD er som å si at en sprettert er like kraftig som en kanon. Det blir med andre ord "litt" tamt. På den andre side så spiller ikke dette noen rolle når en 46 motor på full rulle ruser forbi, for ikke å snakke om en 100kubiks 3W bokser. At noen vil ødelegge opplevelsen av en symfoni av forbrenningslyd fra potta/pottene med hjalla musikk fra undermotoriserte høytalere er for meg en gåte. Nei hær må det minst komme til radio (for å ta ned NRK og liknende) på Futaban så en kan høre på værmeldingen mellom flyturene i tillegg til en komplett værstasjon med Barometer, hydrometer, tempraturmåler, vindstyrke og digitalt kompass (med trådløs enhet fra giverne selvfølgelig) før den overhode kan vurderes som seriøs gadget utfordrer i dag. Jeg sa jo at min neste radio sansynligvis kommer til å bli en flyvende laptop (se for dere en MPX Profi 4000 med 17" laptop skjerm og DVD brenner i siden, den er jo nesten klar slik den er).
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #11
                      Lol joo........Visste jo egentlig at du var en trofast fyr og ikke lar deg affisere av nye frekke påfunn
                      Er forøvrig enig.... savner ikke TV på støvsugeren, elektrisk tannbørste på kaffetrakteren eller andre nyttige saker.
                      Dessuten krasjer det vel en eller annen Windows verson omtrent 10 ganger i sekundet verden rundt. Og er det ikke bedre måter og benytte TX strømmen på ?
                      Ser for meg ny hobby; benytte kvelden til og laste ned program ver 2.74 som skal rette opp hickuppen i ver 2.73 på en sliten og overbelastet ftp server borte i nippons riike
                      Ikke bare vi som er litt tvilende:
                      http://www.rcuniverse.com/forum/m_22...tm.htm#2205427

                      Vidunderet kan beskues her: http://www.drheli.de/body_index.html
                      I overkant av 2000 Euro er relativt freskt
                      For de som er helfrelst og nyhetssugne så kan dette være noe:
                      http://www.14mz.com/
                      mvh MM

                      Comment


                      • #12
                        17300kr er mere enn friskt, det er hoderystende mye.
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #13
                          Denne var bare for god til å la være:



                          be prepared for the BSOD - BLUE Screen of Death - a windows feature

                          it's not a crash, it's only landing with disintegration..

                          as in - mistreated Lipos don't explode and burn, they only vent with flames.

                          At which point the MP3 player plays the funeral march....
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #14
                            Jeg sa jo at min neste radio sansynligvis kommer til å bli en flyvende laptop (se for dere en MPX Profi 4000 med 17" laptop skjerm og DVD brenner i siden, den er jo nesten klar slik den er).
                            Tja...stor nok er den iallfall
                            Vet ikke hvordan det høres ut når NRK sender klassiske konserter. Er ikke akkurat min favorittmusikk.

                            Comment


                            • #15
                              Fy og fy, hører du ikke på klassisk musikk? Nå vel det var da mest lydkvaliteten jeg tenkte på, den blir utroligt mye bedre når båndbredden økes. Der finnes forøvrigt mye bra klassisk musikk som så absolutt er hørbar.
                              Gert Hildrestrand.
                              Limets Venner.
                              Valdres Flyklubb Modell

                              Famous last words? Hey watch this!

                              Comment

                              Working...
                              X