Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt 3D moro.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt 3D moro.

    Har installert igjen en gammel 3D demo som heter trueSpace3 fra Caligari. Masse interessange tortuals som fulgte med.
    Får se etterhvert hvordan resultatet blir. Morsomt å lage fly foruten å måtte skjære å pusse trevirke.

    Click image for larger version

Name:	ving0000.jpg
Views:	1
Size:	83.6 KB
ID:	628132


    Litt mer forsøk i løpet av kvelden med animasjon:
    Last edited by bth; 11-12-10, 23:33. Reason: La til en ting til jeg laget.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

  • #2
    Ai ai ai! Nostalgi!!

    Begynte med 2.0 av dette programmet, og det fikk meg hektet på 3d/vfx frem til idag. Var veldig ivrig på forumet/mailinglisten og den mnd. konkuransen en god stund.

    Caligari ble kjøpt opp av microsoft for noen år siden, men desverre ble det et av produktene som ble skrotet under finanskrisen - så ts7.0 kan faktisk lastes ned gratis - i fullversjon - fra deres sider på Domain Inquiry | Markmonitor

    Den beste versjonen IMO var Ts4.5 før de begynte å fokusere på "feil" ting, som gjorde programmet enda mer uoversiktlig - om mulig! - og rett og slett ubrukelige features som faceposer - som er bare flaut.

    Uansett, kos deg - jeg har planer selv å en gang dedigne en egen 3D maskin, få denne cnc skjært samt da bygge den.

    Dog, nå bruker jeg riktignok Maya for 3D.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #3
      Takk for opplysningen. Gledelig overrasket over gratis fullversjon.
      Siste versjon lastes ned nå.
      Har også to demoer på Cinema 4D versjon CE 6 og SE 5,2 , som det var bare å skru windows klokka mange år fremover før installasjon, så går den ikke ut på tid.Gjorde det samme før installasjonen av trueSpace 3,2.
      Cinema er nok mer oversiktlig i forhold til trueSpace, men mener å huske at Cinema ikke hadde fysiske egenskaper på objekter, så det ble mest til at jeg brukte trueSpace.

      Her fant jeg et par scener jeg laget i demoversjonen av Cinema4D for mange år siden:

      Click image for larger version

Name:	Glassbord med kopp og vase.jpg
Views:	1
Size:	51.9 KB
ID:	574195 Click image for larger version

Name:	motorsykkel 020304.jpg
Views:	1
Size:	37.4 KB
ID:	574196
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #4
        Ah, morsomt å se!

        Hvis man først er på mimre-tiden så lagde jeg disse som 16åring i 1999, og var fryktelig stolt over at disse kom med i selveste, gjeveste trueSpace galleriet!

        Domain Inquiry | Markmonitor
        Just a moment...
        Domain Inquiry | Markmonitor
        Just a moment...

        Og mange flere.. Legg merke til siste bildet der, husker jeg modellerte starteren, fuel"kanna", fuelfilter, tank etc.
        Når jeg første var innom siden der, lå jammen meg denne artikkelen fortsatt der!

        Domain Inquiry | Markmonitor

        Jaja, var ikke meningen å spore helt av her - var bare endel år siden jeg tenkte på dette sist gang.
        Betyr det at man er på vei til å bli voksen/gammel?!

        Alf
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #5
          Fant igjen en modell jeg begynte på i Cinema demoen:


          Click image for larger version

Name:	stahlwerker.jpg
Views:	1
Size:	24.0 KB
ID:	574371

          Har lastet ned nyeste 7,61 versjonen av trueSpace. Da den bare har Workspace fane, blir det litt i tyngste laget for en gammel PC, og jeg synes den er nesten umulig å forstå seg på uten manual eller hjelpefiler. Har ikke funnet render to file heller.

          Googlet og fant versjon 7,6 som har både Workspace og Model fane, så i Model går det greit for PCen, og en del gjennkjennelige menyer med versjon 3,2 . Fant ut at det er fullversjonen jeg har av 3,2 og ikke en demo. De ga vel ut gamleversjonen gratis når de utga en ny versjon.
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Ah ja, mener de stadig ga ut noen fullversjoner på CDèr som fulgte med ymse PC blader.
            Jepp, versjon 7.x har tatt ikon-rotet til nye høyder!

            Ellers er Blender blitt et ganske godt program, som i tillegg er gratis!
            blender.org - Home of the Blender project - Free and Open 3D Creation Software
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #7
              Det finnes student-versjoner av både 3DStudio og Maya du kan se på også. Husker ikke limitations i øyeblikket, men skal funke


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Jepp, før var det begrensninger ift. oppløsning, vannmerke og at man bare kunne save i PLE format.

                Men nå har i alle fall Maya2011 bare 30dagers frist til å aktivere license.

                Dog, sistnevnte versjoner trengs litt cpu power - på godt norsk!

                Sent from my iPhone using Tapatalk
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment

                Working...
                X