Vi var en liten gjeng i dag som trosset 16 kalde og dro på isen for å fly.
Vi hadde store problemer med å få motorene til å starte. Kun to av fire motorer startet og gikk litt, men de stoppet igjen etter noen sekunders gange. Fikk start etter en stund og det samme skjedde igjen og igjen. (Motorene gikk lenge nok til at vi fikk blandingen rett gikk stabilt for plutselig å stoppe)
Fikk lettest start når vi dro starteren og hadde full gass.
Motorene var .25 size OS med og uten kulelager.
En motor var 1.20size 4t.
Fuelen vi brukte var Byron og Jero 15% nitro.
plugger var OS 8 og OS F
Han som hadde Byron og 1.20size fikk ikke start i det heletatt.
Er forgasser ising sannsynlig på motorene som stoppet og startet ut i ett?
ville høyere nitroinnhold hjulpet?
Kjøler den kalde lufta som blir sugd inn pluggen så mye at den slutter å gløde?
når motorene kom inn i varmen en stund startet de og gikk som klokker...
Vi har flydd ofte ned mot -10 uten problemer. Er -16 så mye vanskeligere å hanskes med?
Gode råd taes i mot med takk!
Vi hadde store problemer med å få motorene til å starte. Kun to av fire motorer startet og gikk litt, men de stoppet igjen etter noen sekunders gange. Fikk start etter en stund og det samme skjedde igjen og igjen. (Motorene gikk lenge nok til at vi fikk blandingen rett gikk stabilt for plutselig å stoppe)
Fikk lettest start når vi dro starteren og hadde full gass.
Motorene var .25 size OS med og uten kulelager.
En motor var 1.20size 4t.
Fuelen vi brukte var Byron og Jero 15% nitro.
plugger var OS 8 og OS F
Han som hadde Byron og 1.20size fikk ikke start i det heletatt.
Er forgasser ising sannsynlig på motorene som stoppet og startet ut i ett?
ville høyere nitroinnhold hjulpet?
Kjøler den kalde lufta som blir sugd inn pluggen så mye at den slutter å gløde?
når motorene kom inn i varmen en stund startet de og gikk som klokker...
Vi har flydd ofte ned mot -10 uten problemer. Er -16 så mye vanskeligere å hanskes med?
Gode råd taes i mot med takk!
Comment