Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simple Hercules - 1:32-skala enkel Hercules-modell med 129 cm vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Simple Hercules - 1:32-skala enkel Hercules-modell med 129 cm vingespenn

    Last ned her:
    Gone・Cults
    404

    Dette er en større variant av min lille mikro-Herkules. Den er 210% av den gamle i størrelse og har vingespenn på 129 cm. Den har fått innvendig struktur som er nødvendig i denne størrelsen, men er fortsatt ekstremt lett og bør printes med 0,25 mm vegger. Vingen har fått litt fillet i roten og ny profil med et minimum av innvendig struktur.l Den er ment som en sakteflygende modell med små dronemotorer som fremdrift. Skalastørrelse på propellene er ca 128 mm, som er omtrent 5".

  • #2
    Kult, nå ble jo litt vanskelig valg her. Mulig man må dra en Ole Brum og printe begge
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Har du gjort noe research på motorer som passer?
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Mye rart som kan brukes. Disse burde funke bra med både 2S og 3S: 4X Racerstar Racing Edition 1806 BR1806 2280KV 1-3S Brushless Motor CW/CCW For 250 260 RC Drone FPV Racing

        Sikkert lurt å bruke en kryssfinerplate mellom motor og plast.
        Last edited by tahustvedt; 16-02-19, 19:13.

        Comment


        • #5
          Kroppen er ferdig. Veier 182 g som avbildet.

          Comment


          • #6
            Originally posted by tahustvedt View Post
            Kroppen er ferdig. Veier 182 g som avbildet.
            Man ser virkelig forskjellen i størrelse :P Hvor stor printer trenger man på den store utgaven?
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Vanlig prusa-størrelse holder.

              Comment


              • #8
                Skulle noen deler være for høye så er det bare å sette slicer til å stoppe ved en passende høyde og printe i to deler.

                Comment


                • #9
                  for å spare vekt så kan det kanskje være greit å bruke en slik 4i1 esc som brukes på drone?
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Ja det ville jeg gjort, men husk BEC da de droneregulatorene vanligvis ikke har BEC. Det går også an å bruke HV-servoer om man flyr med 2S da.

                    Comment


                    • #11
                      Har du flaps på den store versjonen?
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Nei. Enklest mulig. Gadd ikke tegne inn flaps. Skal nok være "slow flyer" uten flaps, som det heter på nynorsk.

                        Hobbyking har jo kommet ut med en som har alle funksjoner, men jeg syns den er altfor tung: AVIOS Military Gray C-130 1600mm (PNF)
                        Last edited by tahustvedt; 18-02-19, 22:35.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by tahustvedt View Post
                          Nei. Enklest mulig. Gadd ikke tegne inn flaps. Skal nok være "slow flyer" uten flaps, som det heter på nynorsk.

                          Hobbyking har jo kommet ut med en som har alle funksjoner, men jeg syns den er altfor tung: AVIOS Military Gray C-130 1600mm (PNF)
                          Jupp, har sett litt på denne og. Sjekket om propellene passet, men HK sin er vel i skala 1:25 så muligens de blir litt store.
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #14
                            Ja tror det er litt vel stort. Riktig størrelse for 1:32 Hercules er 128 mm, eller ca 5". Det finnes mange dronepropeller med fire blader i den størrelsen. Ser ikke så verst ut heller. Spinner kan man printe selv.
                            Propellers

                            Denne gamle Hercules-typen fantes med tre og fire blader. De nye med lang kropp har seks blader, og de har testet med åtte blader.
                            Last edited by tahustvedt; 19-02-19, 19:18.

                            Comment


                            • #15
                              Hobbyking sin har vingebelastning på ca 91 g/dm². For at min Hercules skal ha samme vingebelastning må den veie 1,55 kg. Nå veier den 524 g med batteri. Da mangler kun motorer og regulatorer. Tror det blir en sakteflygende modell med vingebelastning på bare 35-40 g/dm². :P

                              Den er ganske tung i halen så for å balansere måtte jeg feste batteriet helt oppå cockpit. Må enten finne på en løsning for batteriluke oppå skroget eller legge til litt nesevekt helt fremme i nesa for å montere batteriet under foran vingen et sted. Lurer også på om jeg kun skal ha motor i de innerste nacellene og ha frittspinnene propeller i de ytterste. Det vil også hjelpe på å holde farta nede.
                              Last edited by tahustvedt; 20-02-19, 22:00.

                              Comment

                              Working...
                              X