If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Satt å kikket litt inne på throttlestore
Ser de har et konverteringsett til 50cc beregnet på 6s
Finnes det noen tråd eller side der noen har testet 6s i 50cc?
Nå er det slik at det ikke er antall seller som bestemmer effekten. 6S kann godt gi mer effekt en 12S. Effekten er strøm x spenning. Men skal en ha stor effekt med lav spenning blir strømmen meget stor. Det er derfor ofte hensiksmessig og gå opp på spenningen for og få en mindre strømm da kan en benytte tynnere ledninger, mindre plugger og mindre regulator.
Får vel en hel del Amps og lite flytid?
Men kan man klare 15kg thrust ut av et sånt oppsett, er vel det som er avgjørende.
men uansett, noen som vet testing eller lignende ute på nett?
Litt ute etter harde fakta her, og ikke bare gjettning
Antall seller sier heller ikke noe om flytid. Det er i praksis batterivekta som bestenner flytiden om du fyller opp me 6S eller 12S blir det samme med hensyn på flytid.
Antall seller sier heller ikke noe om flytid. Det er i praksis batterivekta som bestenner flytiden om du fyller opp me 6S eller 12S blir det samme med hensyn på flytid.
Det er sant, tenkte utifra et 6s 5300mah batteri jeg. siden det ligger med i den komboen
Utifra spec på motor skulle det kunne la seg gjøre
med trekk på 150A 3300watt og propp på 24x6?? kanskje. hmmm fikk veldig lyst til å teste.
Hvis da specs stemmer.
har du url? jevnt trekk 150A på 6s er ganske heavy saker som lager mye varme, dette "lukter" egentlig høyere cellcount, for å få ned varmen og få opp effektiviteten. Om man derimot ikke flyr så ofte full gass, bare innimellom er det ganske uproblematisk, men krever relativt dyr esc/pakker
Blir vel peak på 150A ca. (maxs av hva motor tåler)?
Hvis motor specs er riktige så skal jo et sånt oppsett kunne fungere i 50cc? hvis du da klarer å produsere nok thrust, hvor stor propell..
Skal finne ut om throttlestore har skrevet riktig på sidene sine. såfall så mulig det blir handlet litt.
Men blir vel kanskje et "proof of consept" type prosjekt såfall
En 50CC el konvertering bør vel normalt settes opp på 10-12S 4000-5000mah, og 6S 5300mah oppsett betyr høye strømtrekk og ditto liten flytid. At man kan få et 6S oppsett til å gi nok effekt er ingen problem, som nevnt her ingen sammenheng mellom celler og effekt.
I dette tilfelle må et 6S oppsett ha 10000mah kapasitet for å gi samme flytid som et 12S 5000mah.
Om det ikke er feil hos TS på annonmsen sin, vil jeg vel egentlig kalle oppsettet litt "lure/lokke" tilbud mer enn et fornuftig oppsett for en 50CC konvertering
Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
Dere som flyr 50cc konverteringer på 12s 5000mah har flytid på 8min?..
Vil du da ligge på rundt 4min med 6s 5000mah?
Sett du da bruker 6s 5800mah pluss flyvekt som blir liggende på rundt 6,3kg (høyst uoffisielle tall, regnet utifra vekt på komponenter funnet på nett)
vil du da kunne klare 6min flytid. Can it be done??
Hehe skulle vel bare mangle at throttlestore har skrevet noe feil etter all denne grublingen
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment