Announcement

Collapse
No announcement yet.

6s på 50cc modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6s på 50cc modell

    Satt å kikket litt inne på throttlestore
    Ser de har et konverteringsett til 50cc beregnet på 6s
    Finnes det noen tråd eller side der noen har testet 6s i 50cc?
    Plane is temporary, glory is forever

  • #2
    jeg hadde 12S, og det syns jeg ble hakket slapt....

    Comment


    • #3
      Nå er det slik at det ikke er antall seller som bestemmer effekten. 6S kann godt gi mer effekt en 12S. Effekten er strøm x spenning. Men skal en ha stor effekt med lav spenning blir strømmen meget stor. Det er derfor ofte hensiksmessig og gå opp på spenningen for og få en mindre strømm da kan en benytte tynnere ledninger, mindre plugger og mindre regulator.

      Comment


      • #4
        Får vel en hel del Amps og lite flytid?
        Men kan man klare 15kg thrust ut av et sånt oppsett, er vel det som er avgjørende.
        men uansett, noen som vet testing eller lignende ute på nett?
        Litt ute etter harde fakta her, og ikke bare gjettning
        Plane is temporary, glory is forever

        Comment


        • #5
          Antall seller sier heller ikke noe om flytid. Det er i praksis batterivekta som bestenner flytiden om du fyller opp me 6S eller 12S blir det samme med hensyn på flytid.

          Comment


          • #6
            Re: 6s på 50cc modell

            Men jeg har heller aldri sett en 50cc som flyr på 6s.

            Jeg tror det er feil fra Throttlestore, sjekker med de.

            Mvh
            Alf
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by bardp View Post
              Antall seller sier heller ikke noe om flytid. Det er i praksis batterivekta som bestenner flytiden om du fyller opp me 6S eller 12S blir det samme med hensyn på flytid.
              Det er sant, tenkte utifra et 6s 5300mah batteri jeg. siden det ligger med i den komboen
              Plane is temporary, glory is forever

              Comment


              • #8
                Utifra spec på motor skulle det kunne la seg gjøre
                med trekk på 150A 3300watt og propp på 24x6?? kanskje. hmmm fikk veldig lyst til å teste.
                Hvis da specs stemmer.
                Plane is temporary, glory is forever

                Comment


                • #9
                  Re: 6s på 50cc modell

                  Jeg hadde 120a esc og 12s. Og lunne gjerne.hatt mere. Har motor å esc liggende om noen vil kjøpe billig???

                  Comment


                  • #10
                    har du url? jevnt trekk 150A på 6s er ganske heavy saker som lager mye varme, dette "lukter" egentlig høyere cellcount, for å få ned varmen og få opp effektiviteten. Om man derimot ikke flyr så ofte full gass, bare innimellom er det ganske uproblematisk, men krever relativt dyr esc/pakker

                    Comment


                    • #11
                      Yak 54 50CC ARF CF - ThrottleStore.Com

                      se litt ned på siden.

                      Blir vel peak på 150A ca. (maxs av hva motor tåler)?
                      Hvis motor specs er riktige så skal jo et sånt oppsett kunne fungere i 50cc? hvis du da klarer å produsere nok thrust, hvor stor propell..
                      Skal finne ut om throttlestore har skrevet riktig på sidene sine. såfall så mulig det blir handlet litt.
                      Men blir vel kanskje et "proof of consept" type prosjekt såfall
                      Plane is temporary, glory is forever

                      Comment


                      • #12
                        En 50CC el konvertering bør vel normalt settes opp på 10-12S 4000-5000mah, og 6S 5300mah oppsett betyr høye strømtrekk og ditto liten flytid. At man kan få et 6S oppsett til å gi nok effekt er ingen problem, som nevnt her ingen sammenheng mellom celler og effekt.
                        I dette tilfelle må et 6S oppsett ha 10000mah kapasitet for å gi samme flytid som et 12S 5000mah.

                        Om det ikke er feil hos TS på annonmsen sin, vil jeg vel egentlig kalle oppsettet litt "lure/lokke" tilbud mer enn et fornuftig oppsett for en 50CC konvertering
                        Øystein T.

                        EF Extra 300 70"
                        Speedfire F5B
                        Baudis Fosa F3B
                        Ascot F3B
                        Lynx Carbon
                        EF Extra 300, 58" Electric
                        T-Rex 700N

                        www.artistic3d.net

                        Comment


                        • #13
                          Dere som flyr 50cc konverteringer på 12s 5000mah har flytid på 8min?..

                          Vil du da ligge på rundt 4min med 6s 5000mah?
                          Sett du da bruker 6s 5800mah pluss flyvekt som blir liggende på rundt 6,3kg (høyst uoffisielle tall, regnet utifra vekt på komponenter funnet på nett)
                          vil du da kunne klare 6min flytid. Can it be done??

                          Hehe skulle vel bare mangle at throttlestore har skrevet noe feil etter all denne grublingen
                          Plane is temporary, glory is forever

                          Comment


                          • #14
                            Jeg hadde flytid på 10min cirka med 12s og 10000mah, men ganske rolig flyging da

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by halsen89 View Post
                              Jeg hadde flytid på 10min cirka med 12s og 10000mah, men ganske rolig flyging da
                              Kan du huske flyvekt og ca hvor mye du hadde igjen i pakka?
                              Plane is temporary, glory is forever

                              Comment

                              Working...
                              X