Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slingsby Petrel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    En liten prøvemontering.

    Click image for larger version

Name:	77.jpg
Views:	1
Size:	117.2 KB
ID:	609758
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

    Comment


    • #92
      Hei, Hobby Trä i Sverige har et rimelig godt utvalg av treverk.

      Comment


      • #93
        Originally posted by eroland View Post
        Hei, Hobby Trä i Sverige har et rimelig godt utvalg av treverk.
        Hei,
        Selger de til privat personer? Forsøkte handle der for noen år tilbake, fikk ikke noe respons. Har du erfaring med de?
        __________________________________________________ _______________________________________
        Frode Andersen
        www.haldenmodellflyklubb.no
        www.rcwings.no
        Sarpsborg Modellflyklubb
        _____________________________________________

        Comment


        • #94
          Da har jeg sent en forespørsel til Hobby tre, på balsa. I mellomtiden, skal jeg bygge en 2,2m flygende vinge, som heter EyeCatcher 2 elektroseiler. Skal angivelig bare ta noen dager. Ser veldig enkel ut, og meget høy kvalitet på delene

          Click image for larger version

Name:	EYECATCHER_Peternell_Fritz_kl.jpg
Views:	2
Size:	72.1 KB
ID:	609791Click image for larger version

Name:	Eyecatcher_Pollmann.jpg
Views:	2
Size:	151.7 KB
ID:	609792

          Denne skal få en egen tråd
          Last edited by Mr. Andersen; 20-11-14, 22:15.
          __________________________________________________ _______________________________________
          Frode Andersen
          www.haldenmodellflyklubb.no
          www.rcwings.no
          Sarpsborg Modellflyklubb
          _____________________________________________

          Comment


          • #95
            Du får nok besøk av storfugl når du er i lufta med denne
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #96
              Er dette et ferdig kit eller bygges det fra scratch? Hvilke motor/batteri alternativer? Ser frem til byggeloggen på denne eyecatcheren

              Comment


              • #97
                Dette er et ferdig kit. Bygges uten tegning, kun manual på tysk. Da jeg ikke kan tysk, er det kun matrialer og noen skisser i manualen. Ser veldig oversiktlig ut.
                Jeg skal ha i en ntm 2836 på 3s.

                Håper ikke besøket lager pinneved av den da
                Last edited by Mr. Andersen; 21-11-14, 10:47.
                __________________________________________________ _______________________________________
                Frode Andersen
                www.haldenmodellflyklubb.no
                www.rcwings.no
                Sarpsborg Modellflyklubb
                _____________________________________________

                Comment


                • #98
                  Takker for svar, har du link til hvor du har kjøpt denne?

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by Hoppfly View Post
                    Takker for svar, har du link til hvor du har kjøpt denne?
                    Som vi sier i nedre glomma region, hær ær'n
                    Modelle

                    Står litt nede på siden. Er en veldig trivelig kar, som lager disse.
                    __________________________________________________ _______________________________________
                    Frode Andersen
                    www.haldenmodellflyklubb.no
                    www.rcwings.no
                    Sarpsborg Modellflyklubb
                    _____________________________________________

                    Comment


                    • Originally posted by Mr. Andersen View Post
                      Er det noen som vet hvor kan jeg skaffe balsa og 0,4mm kryssfiner? er det noen som har erfaring med Balsa cabin?
                      Home - The Balsa Cabin
                      Jeg har brukt Balsa Cabin (som anbefalt av CW). De leverer raskt, men tar kun betaling med kort som du må ringe inn og gi dem data for.
                      Sendingen kommer på ca en uke og har akseptabel kostnad. I tillegg til prisene, har de materialer i tommer!

                      Espen

                      Comment


                      • Bygger selv en skalamodell 1/4 av Minimoa etter CW-tegninger. Med et profesjonelt forhold til tegninger, syns jeg kanskje disse har en litt lav standard, men det gir på den annen side en større kunstnerisk frihet. Nok om det.
                        Innfestingen av vingene til kroppen er vist med bladstål. Det gir stor stivhet vertikalt, men liten stivhet horisontalt. Det kan by på problemer. Ved en litt røff landing, kan du oppleve knusing av vingerot og kropp.
                        Har du tenkt å løse dette som Chris Williams anbefaler, eller har du andre forslag? I så fall hvilke?

                        Comment


                        • Originally posted by Gjardar View Post
                          Bygger selv en skalamodell 1/4 av Minimoa etter CW-tegninger. Med et profesjonelt forhold til tegninger, syns jeg kanskje disse har en litt lav standard, men det gir på den annen side en større kunstnerisk frihet. Nok om det.
                          Innfestingen av vingene til kroppen er vist med bladstål. Det gir stor stivhet vertikalt, men liten stivhet horisontalt. Det kan by på problemer. Ved en litt røff landing, kan du oppleve knusing av vingerot og kropp.
                          Har du tenkt å løse dette som Chris Williams anbefaler, eller har du andre forslag? I så fall hvilke?
                          Takk, for tilbake melding ang Balsa Cabin, skal prøve, da jeg ikke får svar fra Hobby tre.

                          Tegningene til CW er nok litt enkle, sett fra et profesjonelt ståsted.

                          Jeg har ikke planer om og bruke CW sin løsning, syntes den ser litt svak ut, og press punktene mot kroppen blir for små. Jeg har tilgang til et mekanisk verksted, har planer om og frese aluminium til og passé mellom øvre og nerdre "spar", regner med at jeg lager boksen noe større mellom de 3 til 4 første ribbene, har ikke målt ordentlig ut enda. Må lage en ektra "vegg" inne I kroppen hvor jeg kan feste alu. Denne skal være gjenomgående og holde begge vingene.
                          Holdes på plass, på kroppen, med en finer/kevlar boks. Håper det gir mening. Kan hende dette er litt "overkill", men det er dit jeg har kommet. Har du noe tanker runt dette?
                          __________________________________________________ _______________________________________
                          Frode Andersen
                          www.haldenmodellflyklubb.no
                          www.rcwings.no
                          Sarpsborg Modellflyklubb
                          _____________________________________________

                          Comment


                          • Innfesting av vinger

                            Originally posted by Mr. Andersen View Post
                            Takk, for tilbake melding ang Balsa Cabin, skal prøve, da jeg ikke får svar fra Hobby tre.

                            Tegningene til CW er nok litt enkle, sett fra et profesjonelt ståsted.

                            Jeg har ikke planer om og bruke CW sin løsning, syntes den ser litt svak ut, og press punktene mot kroppen blir for små. Jeg har tilgang til et mekanisk verksted, har planer om og frese aluminium til og passé mellom øvre og nerdre "spar", regner med at jeg lager boksen noe større mellom de 3 til 4 første ribbene, har ikke målt ordentlig ut enda. Må lage en ektra "vegg" inne I kroppen hvor jeg kan feste alu. Denne skal være gjenomgående og holde begge vingene.
                            Holdes på plass, på kroppen, med en finer/kevlar boks. Håper det gir mening. Kan hende dette er litt "overkill", men det er dit jeg har kommet. Har du noe tanker runt dette?
                            Jeg vurderer løsning med rund bolt som går inni rør i vingen og kroppen. Har søkt, men ikke funnet noen tips om dette på nettet. Ser at Lindinger selger noe som kanskje egner seg: 404 Not Found. Vet du noe om dette produktet?

                            Comment


                            • Originally posted by Gjardar View Post
                              Jeg vurderer løsning med rund bolt som går inni rør i vingen og kroppen. Har søkt, men ikke funnet noen tips om dette på nettet. Ser at Lindinger selger noe som kanskje egner seg: 404 Not Found. Vet du noe om dette produktet?

                              Det ser faktisk ut som en veldig god løsning. Etter som hverken Minimoa og Petrel er noen akro kjerrer, burde 50cm holde lenge.
                              Ellers mener jeg og ha sett en tilsvarende, gjør det selv løsning, på Mark Drela sine hjemme sider, hvor man lager røret selv rundt et alu rør. Mener man dynker tynn papp i lim og tvinner det på et vokset alurør. Flere lag med papp, tvinnes 90 grader på hverandre.
                              Da kan man lage det hvor sterkt og langt man vill.
                              __________________________________________________ _______________________________________
                              Frode Andersen
                              www.haldenmodellflyklubb.no
                              www.rcwings.no
                              Sarpsborg Modellflyklubb
                              _____________________________________________

                              Comment


                              • Hei Mr.

                                Hva skjer'æ....????

                                Comment

                                Working...
                                X