Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly med tommel eller fingrene?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly med tommel eller fingrene?!

    Ja, dette lurer jeg faktisk ganske mye på. Vi er forskjellige og har forskjellige måter å fly på. Når det gjelder måten vi holder stikkene på, er det som regel enten eller. Tommelen eller fingrene (pekefinger&tommel). Da jeg lære meg å fly, var det en eller annen som sa fy fy ikke bare tommel! Så jeg holder nå stikka med både pekefinger og tommel. Men her er vi jo forskjellige, artig å se hvem som bruker de forskjellige metodene! Del den om du har lyst
    All you need is love

  • #2
    Tommel .....

    Comment


    • #3
      Tomler men ser fordelen med 2 fingre for mer presisjon , men det er vanskelig å vende en vane :S
      Oi en perfekt landing

      Comment


      • #4
        Tommel før, men etter å ha startet opp igjen etter noen års avbrekk startet jeg opp igjen med tommel og peker.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #5
          Pekefinger & tommel. Har prøvd med kun tommel men har mye mindre kontroll.
          Jeg har en Multiplex Royal Evo 7 med laaange stikker og utsparinger til tommel og to fingre foran

          Comment


          • #6
            Tommlene er til å fly med og pekefingre brukes til å peke med .

            Comment


            • #7
              ja takk begge deler

              Comment


              • #8
                Tommelen bruker jeg når jeg haiker - er jeg er ute å flyr så gjør jeg det på den "riktige" måten - stikka mellom pekefinger og tommel....

                Skal du starte opp med flyving så er det likså greit å lære deg til å bruke peke-tommel, hvis du en gang kommer til å benytte en pultradio så er du i deep shit hvis du flyr med tomlene.

                Comment


                • #9
                  Man har senderstropp og stikkene sitter da vitterlig fast i senderen, forstår ikke grunnen til å holde fast i stikkene
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

                  Comment


                  • #10
                    Jeg stilte det samme spørsmålet et par høster siden. Jeg har etter de mange rare svarene gjort litt research på området, og funnet at det er en liten overvekt av seilflygere i 80-åra som liker to fingre. De aller beste innen F3A og F6A bruker tomlene. Det er faktisk sant.
                    Last edited by bjeff; 19-07-10, 10:50.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Her ser dere hvor håpløst det er å bruke tommelen, men det er noen som aldri lærer...

                      Last edited by Quadrocopter; 19-07-10, 00:42.

                      Comment


                      • #12
                        Begynte med tommel, men gikk over til tommel/pekefinger etter tips fra andre. Ser ikke helt den store forskjellen da.
                        Har en kamerat som er rimelig dreven innen 3d-heli, og han flyr med tomlene.
                        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                        Comment


                        • #13
                          Flyr med tomlene siden jeg mener jeg klarer å reagere raskere da (er ennå på det stadiet da jeg som regel gjør noe dumt på hver eneste flytur), men innser at i teorien har man bedre kontroll med 2 fingre på hver stikke.
                          Remi A. Sørensen - 94877903
                          Leder i Lofoten RC-Klubb

                          Comment


                          • #14
                            tommel og pekefinger her. tror dette grepet demper litt på "ekstrabevegelser" tomlene gjør som egentlig ikke var meningen å gjøre og derved gir mere nøyaktig kontroll med stikkene.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg pleide å ha klokketro på at pinsettgrep var det eneste rette.. Helt til jeg fikk vite at Tareq Al Saadi flyr med tommlene

                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment

                              Working...
                              X