Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ja, dette lurer jeg faktisk ganske mye på. Vi er forskjellige og har forskjellige måter å fly på. Når det gjelder måten vi holder stikkene på, er det som regel enten eller. Tommelen eller fingrene (pekefinger&tommel). Da jeg lære meg å fly, var det en eller annen som sa fy fy ikke bare tommel! Så jeg holder nå stikka med både pekefinger og tommel. Men her er vi jo forskjellige, artig å se hvem som bruker de forskjellige metodene! Del den om du har lyst
Pekefinger & tommel. Har prøvd med kun tommel men har mye mindre kontroll.
Jeg har en Multiplex Royal Evo 7 med laaange stikker og utsparinger til tommel og to fingre foran
Tommelen bruker jeg når jeg haiker - er jeg er ute å flyr så gjør jeg det på den "riktige" måten - stikka mellom pekefinger og tommel....
Skal du starte opp med flyving så er det likså greit å lære deg til å bruke peke-tommel, hvis du en gang kommer til å benytte en pultradio så er du i deep shit hvis du flyr med tomlene.
Jeg stilte det samme spørsmålet et par høster siden. Jeg har etter de mange rare svarene gjort litt research på området, og funnet at det er en liten overvekt av seilflygere i 80-åra som liker to fingre. De aller beste innen F3A og F6A bruker tomlene. Det er faktisk sant.
Begynte med tommel, men gikk over til tommel/pekefinger etter tips fra andre. Ser ikke helt den store forskjellen da.
Har en kamerat som er rimelig dreven innen 3d-heli, og han flyr med tomlene.
Flyr med tomlene siden jeg mener jeg klarer å reagere raskere da (er ennå på det stadiet da jeg som regel gjør noe dumt på hver eneste flytur), men innser at i teorien har man bedre kontroll med 2 fingre på hver stikke.
Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-Klubb
tommel og pekefinger her. tror dette grepet demper litt på "ekstrabevegelser" tomlene gjør som egentlig ikke var meningen å gjøre og derved gir mere nøyaktig kontroll med stikkene.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment