Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppskrift på røykolje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    70 % Babyolje og 30 % biodiesel = tjukk hvit røyk som henger lenge + helsebringende
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #17
      [QUOTE=kjetilmh;251506]Tror det er veldig giftige greier.
      QUOTE]

      Ja. glycol er giftige greier som jeg ikke har lyst til å spre i lufta i store mengder. Hender jo man blir litt omsvermet av røyken og begrenset hvor lenge jeg greier og holde pusten
      Mvh. Ståle
      http://www.jetsofnorway.no/

      Comment


      • #18
        Originally posted by Litespeed View Post
        70 % Babyolje og 30 % biodiesel = tjukk hvit røyk som henger lenge + helsebringende
        Hvor får man tak i babyolje uten at det koster skjorta, og i større kvanta?? Jeg blander 25 liter ad gangen, så da nytter det nok ikke med 0,15L flasker fra apoteket.
        Og biodieselen: Hvor fåes den?

        Får man tak i dette i 4, 10 liters kanner eller større?
        Hva er babyolje egentlig? Vegetabilsk olje av et eller annet slag??
        Mvh. Ståle
        http://www.jetsofnorway.no/

        Comment


        • #19
          Var innom hobbyrommet en tur i dag for teste egenblandet røykolje.

          Var rimelig fornøyd. Tjukk røyk som virket og henge lenge. Muligens noe gråere enn de proffe oljene dog...
          Den virkelige testen kommer på neste flytur.
          Skal også teste et par andre idéer fremover.

          En annen bi-effekt er at jeg får antenning idet jeg throttler opp fra tomgang med røyken på. Det smeller godt og flammene står et par meter ut av hekken. Opplevde det samme på Notodden når jeg testet røykanlegget for første gang. Da med komersiell røykolje. Skvatt litt da dette skjedde idet jeg skulle throttle opp i 2 meters høyde i lav fart. Trodde et nanosekund at det var turbinen som gikk i lufta

          Tror det som skjer er at under oppthrottlingen, på et punkt så blir miksen av luft (oksygen), drivstoff (fordampet røykolje) og varme perfekt for antenning. Skal prøve og løse dette med kurvemiks fra throttle til røykpumpa.

          Ellers virker det som det er 3 ting som må være på plass for god røyk i følgene rekkefølge.
          1: Riktig plassering av dysene og forstøving.
          2: Nok mengde røykolje.
          3: Typen røykolje/ blanding, selv om denne antagelig er den minst viktige av de 3.

          Står dysene feil kan man pøse på så mye man vil av den beste olja uten og få god effekt. Har sett noen videoer av en kar i Finland som kun bruker diesel (ikke Bio) og det ryker som bare f****.
          Når dysene står perfekt kan man pøse på med mengde. Man trenger mer olje jo mer throttle man har.
          når de to første er på stell er det nok olja som avgjør resten, men når man ser folk som får bra og dårlige resultater med samme blandingen så er det nok mest de to første det står på...

          Noen bilder

          Click image for larger version

Name:	IMG_0503.jpg
Views:	1
Size:	102.0 KB
ID:	571492

          Click image for larger version

Name:	IMG_0504.jpg
Views:	1
Size:	79.8 KB
ID:	571493

          Click image for larger version

Name:	IMG_0505.jpg
Views:	1
Size:	107.3 KB
ID:	571494
          Mvh. Ståle
          http://www.jetsofnorway.no/

          Comment


          • #20
            Nice burnout! =)
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #21
              Åssen gikk det med røykoljetest?
              Har jo endelig fått meg fly med røyk, så er klar som et egg for å røyklegge Jarlsberg.
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #22
                Da er vi 2! Går vel ann å få til noe billigere enn disse 500kroners ferdigblandede kannene..?

                Ser det er noen på FG som har testet med parafin-olje og Diesel..
                Last edited by alflovvold; 07-09-12, 13:59.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #23
                  Jeg kjøper røykolje hos JeRo fuel, de selger 10 liters dunker for 330.- dette er ca halv pris av det andre kjente røykolje merker koster.
                  - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                  - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                  - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                  - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                  Comment


                  • #24
                    Jeg sjekket produkt-ID til 3W sin røykolje og fant ut at det egentlig er "White oil". Dette er olje av næringsmiddel/farmasøytisk kvalitet. Benyttes i næringsmiddelindustrien som slippmiddel og til konservering av maskiner/utstyr etter rengjøring. Deigdelere i bakerier. Benyttes også farmasøytisk industri som base i kremer etc. SPC35WOM benyttes også av veterinærer innen travsporten.
                    Pris hos DNG-Norge er 30 kr/liter

                    Har en dunk på 20 liter liggende hjemme som jeg har planer om å få testet. I år har jeg brukt den som Elefun selger, den funker også godt men er dyr i lengden.

                    Last edited by Tom Erik; 07-09-12, 14:45.
                    Tom Erik Smedal
                    www.artistic3D.net
                    www.photopia.no

                    Comment


                    • #25
                      Din ryker jo helt sykt ..
                      Hvordan er min nye modell (Gamle Dec til Johannes) i forhold?
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #26
                        Oppskrift på røykolje

                        Originally posted by xilian View Post
                        Din ryker jo helt sykt ..
                        Hvordan er min nye modell (Gamle Dec til Johannes) i forhold?
                        Den ryker ok, men det blir tamt i forhold til en 4-sylindret motor. På bildet har jeg mindre enn halv gass, på full gass ryker det mye mer. Bruker forøvrig en miks mellom gass og røykpumpe.
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

                        Comment


                        • #27
                          Sendte mail til Jero. Røyk må hentes på Lillestrøm. 350,- for 10 liter.
                          Selger påstår at man kan halvere mengden sammenlignet med konkurrerende merker.

                          Jeg skal handle og prøve!
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #28
                            Oppskrift på røykolje

                            Tar du med en 10liter til meg også?!
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #29
                              10l til meg også !!!!
                              BOOMA Intelliswitch

                              Odd A Eriksen

                              Comment


                              • #30
                                Fattern skulle forbi, så da fikk jeg tak i noen liter fra Jero.
                                Rolf på Jero Fuel er usedvanlig service-minded, selv med småting som dette her.
                                Da er det moro å handle.

                                Han hadde kun erfaring med olje på turbin-modeller (som blir "litt" varmere i utblåsinga), så jeg
                                blir vel antagelig testkanin her.. Så fort jeg får tid og mulig skal jeg få filmet og testet olja.

                                Hvis du er gira på å prøve, handler du det enkelt via JeRo Fuel - Kontakt

                                Husk å legge ut synspunkter!
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X