Announcement

Collapse
No announcement yet.

40% Pilot Extra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    40% Pilot Extra

    Hadde jeg ikke kjøpt inn den 330 så hadde jeg tatt denne mister Terje!
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #47
      Da det ikke er noe respons på salget, trekker jeg hele salget.

      Har egentlig vert veldig i tvil om jeg skulle selge den, og siden det ikke har skjedd noe frem til nå , så beholder jeg denne råe maskinen selv.
      Finner ikke noe som passer meg bedre alikevell tror jeg. Så da får vi se om jeg setter den på "lager", eller om jeg skrinlegger Carf sukhoien.
      Jeg skal ha maiden på en Carf Edge ilp. av kort tid, så om jeg blir frelst da, og Sukhoien fortsatt er for salg.............
      Er litt lei av å montere om dagen også, men altids greit å ha noe å pusle med utover mørke høstkvelder. Så vi får se.
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #48
        Jeg tipper ikke Carf Suk. flyr noe særlig bedre jeg, trøst deg med det! Compositte-modeller føles litt mer "ordentlig" ut riktignok, den 40% Extra330 balsa-saken min er litt sånn "leketøy" kontra Krillèn.

        ..eller, nå gjorde jeg det kanskje ikke noe enklere? hehe

        Lykke til med maiden, få det på film da!
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #49
          Hmmmm.........har et tilsvarende problem selv jeg. Bestilte meg en 40% 330 som drar ut litt før den kommer. Så da klarte jeg jaggu å få kjøpt meg en 40+% i tillegg..............hmmmmm, en av dem havner på loftet ..........eller, jeg må jo ha 330'n klar til våren også.....eller..........hva skjer a???
          Må jo ha fly til DA-200'n. Den kan jo ikke ligge på kontoret/hobbyrommet som pynt.

          Eller bare tuller jeg nå...............................?
          Last edited by anders e; 12-09-12, 10:49.

          Comment


          • #50
            Luxusproblem
            Ronny Andreassen
            Sunndal/Vinnu
            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
            3DHs 33" EPP
            JR 9303 2,4

            Comment


            • #51
              Originally posted by Tertitten View Post
              Da det ikke er noe respons på salget, trekker jeg hele salget.

              Har egentlig vert veldig i tvil om jeg skulle selge den, og siden det ikke har skjedd noe frem til nå , så beholder jeg denne råe maskinen selv.
              Finner ikke noe som passer meg bedre alikevell tror jeg. Så da får vi se om jeg setter den på "lager", eller om jeg skrinlegger Carf sukhoien.
              Jeg skal ha maiden på en Carf Edge ilp. av kort tid, så om jeg blir frelst da, og Sukhoien fortsatt er for salg.............
              Er litt lei av å montere om dagen også, men altids greit å ha noe å pusle med utover mørke høstkvelder. Så vi får se.
              Har du mulighet så sett extran på lager, så putter du utstyret i Carf'n. Hadde vært morro om du hadde prøvd den, men tipper du hadde satt utstyret tilbake i extran etter en stund
              Men kjøp den og del montering og flyging med oss, det er jo en drittøff maskin

              Comment


              • #52
                Ble ett par turer med denne igjen i dag. F.....n denne er bare helt super å fly

                Syver måtte få ta en hoower test også


                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #53
                  40% Pilot Extra

                  Ah, send over litt motivasjon til å montere ferdig min da Terje, jeg har mista giddalysten litt..!

                  Fin snutt!
                  Last edited by alflovvold; 18-10-12, 08:56.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by alflovvold View Post
                    Ah, send over litt motivasjon til å montere ferdig min da Terje, jeg har mista giddalysten litt..!

                    Fin snutt!
                    Du vil bare kose deg skikkelig når denne er ferdig. Dette er virkelig modell som du kan kooose deg med, og som ikke gir deg noen overaskelser.

                    PS! Oppdaget i går at 7950 med 2" armer ikke er bra. Flutter..... Jeg kommer til å bytte ut med 2 stk 7955TG på vært ror.Det er klargjort for det.
                    Jeg har som sagt 2" armer og bruker det innerste hullet på rorhornet for å få max utslag, men dette forårsaker fort litt mere slærk også. Syver har samme problemet på 35% sin med samme oppsettet, men der på litt høyere fart.
                    Så jeg anbefalt å gjøre noe med en gang for ditt vedkommende som flyr litt raskere.
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #55
                      Kjører 2stk 7955TG på hvert høyderor, 3stk 7955TG pr.vinge. Mente du høyderoret..?

                      Stabbene mine er ferdige, tro det eller ei.. skulle nok hatt den klar på.. 2-3lange kvelder strengt tatt, men jeg kjenner lysten sitter langt inne gitt. Hehe.. kommer vel tilbake igjen etterhvert.š

                      Fikk endelig mottagere idag, ligger bortpå posten her.. da mangler jeg vel egentlig.. tja, ingenting?

                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #56
                        Da er du trygg: jeg skal bytte til samme type jeg også. Har byttet til 2 stk 7955 på sideror også. Det var noe helt annet i knivegg ja.
                        Jeg har 2 stk 7955 i vær vinge også, holder foreløpig for meg der, men sikkert greit med 3 for deg

                        Ja, det var høyderoret jeg har problem med .
                        Last edited by Tertitten; 18-10-12, 16:14.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #57
                          Jeg fikk jo endel servoer til overs når jeg kvittet med meg x2 50cc modeller! Jeg har satt 3stk 7954SH på sideror, burde holde! 29kg x3
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #58
                            2'' på høyde er litt drøyt egentlig mener jeg. Da er faren for flutter stor. Jeg bruker 1 servo pr stab og 1.75'' servoarm. Tror ikke jeg har innerste hull på rorhornet heller. Jeg flyr jo mye på full gass............som dere sikkert vet Det finnes en grense for hvor mye utslag man trenger

                            Comment


                            • #59
                              Skal se om jeg kan hente mere vandring på servoen, da kan jeg heller gå ned litt på gearinga og få samme utslag.
                              Du har 7980 på staben eller kjører du 7950?
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • #60
                                Hallooooooooo........................savox 2270 ca 29kg på 6.6v mener jeg. Holder det



                                Ha ha...........men der i mot mustangen har 7950 i stab og 7980 på sideror
                                Last edited by anders e; 18-10-12, 17:35.

                                Comment

                                Working...
                                X