Announcement

Collapse
No announcement yet.

extreme flight extra 91" montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • extreme flight extra 91" montering

    skal til og montere en ef extra 91"

    lurer på vilke servoer jeg burde gå for rundt hele?

    den blir satt opp med eme 60cc og KS Krumscheid pipe som er på veg i posten, håper det blir greit nok med power, å att jeg får den nok frem tung med pipe

    fikk fourtitude bensin tank i posten idag av xxl-rc

  • #2
    Kommer litt ann på flystil. Skal du fly hard 3d krever det naturlignok litt mer power enn å fly sirkler
    Jeg bruker hitec TG7955(24kgs) på balanse, høyde og TG7950(30kgs) på sideror. Syns det fungerer fint til vanlig 3d, men skal du fly veldig aggresivt og fullspeed rolls uten å få blowback osv bør du nok ha enda litt sterkere. Men for oss dødelige holder det med tg7955
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment


    • #3
      Om du skal handle nytt, så kjøp 7950 fra Hitec. 7955 blir ikke nok på denne modellen
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • #4
        så da mener du 7950 rundt hele? event hvor er det lurt å bestille dem fra billigst?

        Comment


        • #5
          Er nok 7950 overalt som gjelder fra Hitech ja.. Enorme ror på disse 91" modellene.
          Jeg gikk en ny retning nå på 91" yak'n.. Savox 2270 hv, på 7.4v (alle ror). De er nok tilsvarende specs som 7950 i real life, selv om det skiller noen kg på papiret..
          Fungerer utmerket.
          Ola G Bråten -77
          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
          3DHS Slick 89" Q80-8m
          Jeti DS-16

          Comment


          • #6
            Hvordan er egentlig Savoxene kontra Hitec mtp. jittering / slark? Er ikke lenger like Hitec fan..
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #7
              Originally posted by alflovvold View Post
              Hvordan er egentlig Savoxene kontra Hitec mtp. jittering / slark? Er ikke lenger like Hitec fan..
              Det er grunnen til byttet. Hadde MANGE turer på savox 1256tg i 78" uten problemer, derfor ble det sånn nå.

              Null jitter, men litt uling/masing på disse også (tanke mindre enn 7955). Litt mer slakk enn 7955tg, men definitivt ikke mye! oppleves raske, 4096(?) oppløsning disse også, og virker ikke spesielt strømtørste. Meget happy med de. Kun 27 turer i elektrokjerre så langt dog, men ser mange skryter etter 1-200 turer i paintshaker's også

              De har også en som heter 1270 nå.. Den er ikke brushless, men har titangir.. Usikker på fordeler/bakdeler da jeg ikke har sett noen har klagd på girene i 2270 heller.
              Ola G Bråten -77
              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
              3DHS Slick 89" Q80-8m
              Jeti DS-16

              Comment


              • #8
                da blei 5 stk 7950 bestilt så håper dem vil fungere bra å ikke for mye jitter å slik som dere nevner her, har hitec ror horn ,så derfor blei det hitec. men har vurdert savox veldig her , aerobertics anbefaler jo veldig dem. men fant ut at trenger ikke bruke penger på mer en jeg må, så da blei det hitec så lenge ror horn var i hus.. blir noe bilder av montering etter vert når deler er i hus, gleder meg til maiden

                Comment


                • #9
                  så da lurer jeg på en ting til bruker dere 2seller lipo rett i motaker å til servoer eller 2 seller life? eller er det bare powerbox som gjelder , eller andre forslag?

                  Comment


                  • #10
                    på så "lite" fly bruker jeg enten BEC i ESC'en, eller 2cell lipo rett i mottaker.

                    Comment


                    • #11
                      Er dette en elektro modell? Hvilket oppsett?
                      Rune Haugen
                      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                      " It's all 100% electric ! "


                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by gnistjeger View Post
                        Er dette en elektro modell? Hvilket oppsett?
                        Ikke si sånt noe, nå står fråden rundt kjeften på'n her...
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • #13
                          Står vel i første post at den skal ha eme 60 + pipe
                          Ola G Bråten -77
                          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by OlaGB View Post
                            Står vel i første post at den skal ha eme 60 + pipe
                            Dårlig med BEC fra ESC da vel Anders Hehe..
                            Jeg kommer til å kjøre "trauste" LiFe på mitt nye prosjekt, men skjønner at 2S LiPo er like bra så lenge servo håndterer 7,4V eller regulert til 6,6V
                            Rune Haugen
                            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                            " It's all 100% electric ! "


                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by gnistjeger View Post
                              Dårlig med BEC fra ESC da vel Anders Hehe..
                              Jeg kommer til å kjøre "trauste" LiFe på mitt nye prosjekt, men skjønner at 2S LiPo er like bra så lenge servo håndterer 7,4V eller regulert til 6,6V
                              jeg skrev heldigvis at JEG pleide, og vi vet jo at dette er elektro size... eller hva rune?


                              men 2s lipo på bensin rett i er nr 2 valg, ikke at jeg nødvendigvis er så god, men jeg drar fært i spakene og har jo betalt for HV servoer!

                              de 2 siste flya går også over til "hv" nå

                              Comment

                              Working...
                              X