Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første bensin 3D-modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by js77 View Post
    Har åpna 1/4, 1/2, 3/4, 1 omdreining ekstra... det var med drøyt 1 omdreining ekstra omdreining den gikk 3-4 sekunder. 2 mann sveiva til vi ble støle i armene.. ut med plugger og lufte, sjekket gnist, prøve igjen. lite gass, mye gass.. Full gass og choke var det som gav respons.
    Begynner å få følelsen av at noe ikke er som det skal her
    ja da er det bensin problemer. har du ordna tanken din på rikktig måte med lufting og slik det skal gjøres? bare spør for å være sikker her

    Comment


    • #77
      Gå over bensin slanger å se om du har gjort alt rikktig. kan være fort gjort å koble opp feil.

      Comment


      • #78
        Originally posted by laker47 View Post
        Gå over bensin slanger å se om du har gjort alt rikktig. kan være fort gjort å koble opp feil.
        Tror det skal være greit, har tatt bensinslangen av forgasseren, og da renner det godt med bensin og det stopper ikke før jeg klemmer igjen slangen. Så det virker greit. Kobler på igjen, og slangen blir stående full med bensin og forgasser er godt under tanknivå.
        Jørn L. S.
        T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
        Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

        Comment


        • #79
          Originally posted by js77 View Post
          Tror det skal være greit, har tatt bensinslangen av forgasseren, og da renner det godt med bensin og det stopper ikke før jeg klemmer igjen slangen. Så det virker greit. Kobler på igjen, og slangen blir stående full med bensin og forgasser er godt under tanknivå.
          ja er nok greit det da. så lenge du har lufte slangen åpen? ellers blr det jo vakum i tanken å da blir jo bensin stående å stange

          Comment


          • #80
            Originally posted by laker47 View Post
            ja er nok greit det da. så lenge du har lufte slangen åpen? ellers blr det jo vakum i tanken å da blir jo bensin stående å stange
            Ja lufting er åpen renner fritt fra slangen til gassern når jeg tar den av.
            Jørn L. S.
            T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
            Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

            Comment


            • #81
              da ville jeg stilt nåler til gruninstiling.så ville jeg stilt litt ut eller in på L nål om den ikke starter. så holde på en stund

              Comment


              • #82
                Kjøp en starter så kommer den nok.
                Min Hjemmeside..

                http://sveininge.iflogg.com

                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                Comment


                • #83
                  Med litt god hjelp kom den i gang. Men jeg sliter litt med teknikken foreløpig, så starter er kjøpt. For å ikke gå lei før jeg får taket på det.
                  Jørn L. S.
                  T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                  Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                  Comment


                  • #84
                    Starter skal være unødvendig på bensinmotorer, jeg bruker aldri det av diverse grunner. Det som er problemet med DLE-30n er choke-spjeldet, i det er det ett hull som er for stort. Resultat er at du ikke får nok vakuum med choke på.
                    Det finnes mange tråder om dette problemet rundt om. En løsning er å lodde igjen hullet i spjeldet
                    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                    EF Yak-54. 110"
                    EF MXS 83"
                    GB Yak-55 2,2m

                    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                    Takk til:
                    Autopartner.se
                    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by Kenolang View Post
                      Starter skal være unødvendig på bensinmotorer, jeg bruker aldri det av diverse grunner. Det som er problemet med DLE-30n er choke-spjeldet, i det er det ett hull som er for stort. Resultat er at du ikke får nok vakuum med choke på.
                      Det finnes mange tråder om dette problemet rundt om. En løsning er å lodde igjen hullet i spjeldet
                      Godt tips det med choke spjeldet. Skal ta en kikk på det. Nå har den vært håndstartet, det gikk veldig bra med hjelp av en som kan sine saker. Tok ikke så lang tid, så det er vel teknikken min som ikke er helt god. Dessuten brukte han Aspen bensin, virker som om motor'n likte det godt så jeg skal kjøpe en kanne og prøve.

                      MEN nå har jeg starter så da er det ingenting i veien for å skaffe seg en nitro-modell eller to om anledningen byr seg
                      Jørn L. S.
                      T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                      Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                      Comment


                      • #86
                        Nesten et år siden sist, og fortsatt ikke helt ferdig. Siste hånd på eksos og litt mer innkjøring og justering på bakken er det som skal til før det er klart. Kanskje denne våren?
                        Jørn L. S.
                        T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                        Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                        Comment


                        • #87
                          "Kaprer" tråden her jeg da jeg er i samme "bås" nå. Har fått meg etterhvert mange flytimer og har fløyet en PA Extra260 den siste tiden.. intil en grein snappet den ut av lufta. Ny innkjøpt og klar.

                          Men, har fått sansen for disse 3D modellene. PA E260 er super artige å fly.. men savner lukten av nitro og motor lyd.. så vurderer å få tak i en større bensin dreven kar... Det er mange produsenter der ute, er det noen tips på hvilke jeg bør se nærmere på?

                          Liker PA sin lette konstruksjon og bruk av karbon og kunne tenkt meg noe liknende med vingespenn på rundt 1.8-2.2m..
                          --------------------------------------------------------
                          Joar Larsen
                          Forus RC Club

                          Comment


                          • #88
                            Pilot, EXTREME FLIGHT, Great Planes er har jo bra modeller som er å få kjøpt her på berget. Har hatt mange av alle disse fabrikatene og de flyr bra stort sett uansett hvilken 3D modell en velger. I den størrelsen du beskriver blir det jo typisk et fly for 30-35 cc motor. En grei størrelse å transportere og samtidig såpass stor at den er grei å fly.

                            Comment


                            • #89
                              Huff som tiden flyr, i motsetning til flyet.. snart 3 år og ennå ikke i lufta kanskje i sommer da?
                              Jørn L. S.
                              T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                              Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                              Comment


                              • #90
                                har du bilder eller videoer? Jeg vil gjerne se det
                                BilligVVS
                                https://www.billigvvs.no/

                                Comment

                                Working...
                                X