Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX7

    Var innom Small-Size å henta meg en sånn en her om dagen

    Primært kjøpte den fordi jeg nå kan dra til stripa....skru på...og fly uten å tenke mere på klypestativet. Jeg kommer til å bruke den til heli og til depron kjerra.

    Den kommer sammen med et 1500mah ni-mh, 4 stk digitale std servoer og bryterkabel. Kassen til radioen er etter sigende en JR 7202 som jeg syns er veldig god å holde i, og stikkene virker av god kvalitet.

    Denne er full range og har fått to mottakere som jobber i sammen. Når radioen skrus på scanner den igjennom 79 kanaler og finner to ledige kanaler.

    Jeg har ikke sett mye igjennom manualen siden den er logisk i menyen, men det jeg måtte lese om var binding av sender og mottakere. Dette gjøres enkelt med en jumper i bryteren og holde inne binde knappen bak på radioen mens man skrur på systemet. Det andre var faile-safe og det ble gjort sammtidig med bindingen. Siden radioen bare har en liten antenne på ca 10cm lurte jeg også på hvordan jeg foretar rekkevidde test, det gjøres enkelt med å gå ca 30 meter unna og holde inne decrease knappen, den vil da sende ut med begrenset utgangseffekt.

    Med 2.4GHz blir også hastigheten på signalene veldig bra. Skal man bruke den til ccpm så sender den signalene likt til servoene.

    Den vil også kun tillate rett modell til modellminne, hvis man har flere modeller.

    Tenkte jeg skulle legge ved en manual i pdf, men klarer ikke å finne det noe sted så da er det bare å spørre hvis det er noe dere lurer på.

    Her er litt om den i andre fora...
    Spektrum Giant Scale Test Complete! Verdict: AMAZING! Video Too! - FlyingGiants

    Spektrum DX7 - RC Groups

    Hvis det blir vær til helga skal den prøves

  • #2
    Har gått å venta på at det skulle komme en ny modell derfra, holdt på å kjøpe dx6 men hadde på følelsen at det måtte komme noe nytt derfra snart. Kommer til å kaffe meg en sånn en jeg også regner jeg med. Før sto det presisert at den var KUN for parkflyers og micro heli, men nå ser jeg de skryter av at man kan bruke den i store fuel fly osv. ser bra ut dette.
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #3
      hadde også tenkt å kjøpe med en DX7 for ca en uke siden. mens jeg leste om radioen på RCU og RCGroups så var det rykter om at de kommer med en 9 kanals radio om ikke alt for lenge. så derfor venter jeg med denne, og håper på at ryktene er sanne
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #4
        Men hva er prisen hos smallsize?
        Geir Amund Lindberget

        Comment


        • #5
          Kr. 3495,- står det på nettsidene til SmallSize.

          Grattis Christen, det var ikke lenge du klarte å vente......... som vanlig
          Terje Fagermoen
          Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
          Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

          Comment


          • #6
            Ja det gjorde det visst har ikke fått med meg at de har åpnet webshoppen igjen, da tror jeg nok heller jeg hadde kjøpt versjonen uten servoer men.
            Geir Amund Lindberget

            Comment


            • #7
              Originally posted by tfagermoen

              Grattis Christen, det var ikke lenge du klarte å vente......... som vanlig
              Ingen venting her i gården......

              Her er litt mere
              Spektrum RC Transmitters and RC Electronics | Spektrum

              Comment


              • #8
                Synes mottakeren var litt kostbar.. En tusenlapp er jo billigere enn de fleste synth mottakere, men likevel er 1000 kr litt dyrt når man ikke har mulighet til å kjøpe billigere/enklere rx i billige småfly f.eks.
                Da må man jo ha en brukbar fm sender i tillegg til denne.
                Geir Amund Lindberget

                Comment


                • #9
                  Originally posted by galmania
                  Synes mottakeren var litt kostbar.. En tusenlapp er jo billigere enn de fleste synth mottakere, men likevel er 1000 kr litt dyrt når man ikke har mulighet til å kjøpe billigere/enklere rx i billige småfly f.eks.
                  Da må man jo ha en brukbar fm sender i tillegg til denne.
                  Man kan bruke AR6000 som følger med DX6en. Disse koster ca 600kr hos elefun, og veier ca7gr. 6 kanals med parkflyer rekkevidde.


                  Edit: Det finnes også en AR6100 til DX7:

                  Key Features

                  Super light weight 3.5 grams!
                  DSM2 Technology
                  Compatible only with DX7
                  6 Channel
                  Compact design 19mm x 30mm x 9mm
                  Short 29mm antennas for mounting convenience
                  Last edited by Mr_Nils; 04-01-07, 21:32.
                  Nils

                  Comment


                  • #10
                    Hei
                    Kjøpte min Dx7 på Ebay(fra butikk)for 350$ ,totalt med alle avgifter ble det 2841 kr,solgte deretter servoene og rx pakken(for stort utstyr for meg)for 800kr
                    sitter igjen med en radio for drøyt 2000 kr ,brukbart syntes jeg. jeg støtter ikke akkurat norske butikker med dette,men i dette tilfellet var ikke radioen tilgjengelig i norge (tidlig dec 2006).Ellers er jeg kjempefornøyd med radioen ,kjenner igjen menyoppbygningen fra Graupner,kurant til "normale"fly heli.med litt avanserte fly feks F3b kreves flere kanaler,kommer vel etter hvert med flere kanaler skal man tro ryktebørsen.Har fløyet den kun med indoor modell ,uten noen form for forstyrrelser,kommer til å prøve den på
                    Edf modeller etter hvert,kommer tilbake med resultater.
                    Mvh
                    Terje Stensrud

                    Comment


                    • #11
                      Og så fort min kommer til norge blir det omtale av den.
                      Og det er så raskt Elefun har den inne

                      Den store doble mottakeren skal rett i en 2,2 meter ogs¨får vi se hvordan det fungerer
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Det jeg er spent på er om det blir mulig å bruke rx/tx av forskjellige merker om hverandre etter hvert, eller om de vil bruke forskjellig språk så man er låst til et merke. Hadde vært fint hvis det gikk så man kankskje kunne få litt konkurranse når det gjelder mottakere osv.
                        Geir Amund Lindberget

                        Comment


                        • #13
                          Hei

                          DX6 var for parkflyers. DX7 er også egnet for større greier.

                          Er det noen som vet hvilke tekniske endringer som er gjort for å forbedrede rekkevidden ?
                          Kjetil
                          oops: . . ! . .

                          http://www.vingmfk.com

                          Comment


                          • #14
                            I videoen som jeg så på hjemmesiden deres skrøt de av at det var det nye systemet med 2 mottakere og dermed 4 antenner som gjorde at de nå kunne brukes på mye større avstand. Oppsettet med 2 antenner hadde visst noen "svake felter" som kunne føre til problemer på avstand, mens det nye med 4 antenner plassert på en spesiell måte i forhold til hverandre skal eliminere det problemet og gi like god dekning i alle retninger.
                            Geir Amund Lindberget

                            Comment


                            • #15
                              Konkurranse blant mottakere osv?

                              Det har det vel mildt sagt blitt nå de siste årene. Nettbutikker som virkelig satser selger nå det meste til ganske gunstige priser. Og det som fortsatt er for dyrt her hjemme kan jo skaffes fra andre land selv om det ikke alltid er mye å spare.

                              Ihvertfall ikke for de som gjør dette på ærlig vis.
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X