Announcement

Collapse
No announcement yet.

F5D Demon, rakettmaskiner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F5D Demon, rakettmaskiner

    Har laget en slags byggetråd for et par raske modeller jeg har satt sammen. Tråden ligger på vår lokale klubbs hjemmeside. Jeg vet det er et par på forumet her som er interesert.

    http://trmfk.no/forum/viewtopic.php?t=704

    Vet ikke om det er lov å linke på denne måten. Gi beskjed dere som vet.
    Attached Files
    Trond Dullerud
    Trondheim Modellflyklubb

  • #2
    Har sett et par klipp av disse fuglene.....det er jo bare hinsides rått!
    Anders Bruneberg
    Raufoss

    Comment


    • #3
      de maskinene er noe vilt kjappe kjøpte en selv av griffin en som het cheetah 900mm vs med en mega motor 3seller lipo kroppen var carbon og kevlar tynn som en blyant i halen med v hale max 7mm tykk hovedvinge 4,5x4,5 propell .
      Har vel hatt 3 turer med den enda ikke en tur uten at den måtte fixes etterpå hehe bare starten var vanskelig må kastes som ett spyd med all makt som var for å få propellen til å ta tak..
      Men f..... ka det gjekk
      Oi en perfekt landing

      Comment


      • #4
        Flott
        Som "pappa" til de to herlighetene, er det utrolig flott å se at de har havnet i de rette hender!

        Det er helt sikkert at jeg skal skaffe meg en ny Demon på et senere tidspunkt, mer morro er det ikke mulig å få med buksene på..

        Problemet mitt eller der frustrasjonen lå, var at det gikk en "halv km" for å gli den inn for landing. Og med den profilen ble den utrolig vanskelig å se..
        Prøvde med spoilrons, men syns ikke det ble så store forandringer..

        Fikk også en del knall og fall ettersom jeg testet en del forskjellige propeller. Reg kuttet etter ca 5 sek.. Ser på forumet at noen mener du burde prøve andre og "bedre" propeller, men tro meg de du har gjør jobben!

        Gleder meg å se du fikk orden på plassproblemet med 4s!

        Jeg ser virkelig frem til å høre mer om hvordan dette går, og kanskje det dukker opp en liten video snutt???
        Svein Kjetil Litlehamar
        Stavanger

        Futaba 10C Fasst
        -------------------
        Demon F5D

        Comment


        • #5
          Originally posted by skl View Post
          og kanskje det dukker opp en liten video snutt???
          Det vil jeg ikke anbefale! Jeg tror det kan skape uheldige bivirkninger av typen; ååå, det MÅ jeg ha!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Da er værstingen testet med 4-cell batteri. Helt sinnsykt!!!
            Nesten ikke noe poeng å prøve å forklare. Ikke mulig å forestille seg uten å se/prøve.
            Hvis ikke dette gikk godt over 300km/t skjønner jeg ingenting. Har sett jetmaskiner angivelig fly 300 før. Dette gikk fortere. Farlig.

            Fly: Demon F5D
            Motor: Neu 1110/1Y/3.2
            Regulator: Phoenix 80
            Batteri: Neu 4-cell 2500 30/60
            Tynne vingeservoer Dymond D-60
            Høderorsservo Hitec 65MG
            APC 4,1 * 4,1 propell
            Flyvekt 830g med det største batteriet

            Løp og kjøp. Soaring USA har varene.
            Attached Files
            Last edited by TrondD; 18-03-09, 21:13.
            Trond Dullerud
            Trondheim Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              Need for Speed

              For speed junkiene som lurer på hvordan man får ting til å gå ekstremt fort i lufta er denne videoen veien til nirvana.
              Men i denne hobbyen bør man ha et dusin i reserve for forbruket er stort.
              Last edited by Quadrocopter; 18-03-09, 21:14.

              Comment

              Working...
              X