Announcement

Collapse
No announcement yet.

Super-billig Easystar-plagiat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Super-billig Easystar-plagiat

    Fikk AXN Floater Jet på døra idag fra Hobbycity.com. Det er 8 igjen på lager, det er bare å løpe og kjøpe. Easystar-plagiat med balanseror. Servoer, motor+esc inkludert. Utrolig mye for penga (60$ pluss frakt). Noen åpenbare svakheter, som feks dårlig limt motorfeste (mitt var limt med noe som lignet på størkna majones), og håpløse linker, fikses enkelt. Er helt klart mulig med avtagbare vinger. Jeg skal bruke mitt til FPV.
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Det der så fristende ut.. Hvordan LiPo pakker skal du bruke?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Jeg skal teste ut 3s 1300,1800 og 2200. Tipper det blir mest aktuelt med de to sistnevnte størrelsene.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Jeg trodde også vingene var avtagbare helt til de rett og slett datta av i lufta. Noe av det sykeste jeg har sett, plutselig løste flyet seg opp, og jeg skjønte ingenting. Heldigvis falt alt ganske sakte ned så flyet er fortsatt helt uten en skramme, men jeg skal lime vingene før jeg prøver det igjen. Synd, for plutselig tok det mye større plass. Ellers er det jo et knallfly for pengene, og motoren er ganske så kraftig, men det er ganske dårlig respons på balanserorene selvom jeg har satt dem på maks og myket dem opp.

        Comment


        • #5
          Ser at noen flyr rett ut av esken, med varierende resultater. På rcgroups er det snakk om magneter, men jeg tror bolter under canopy, bakover, funker.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Har du mulighet til å lime inn vingene så gjør det om ikke så lager du en gjenomgående bolt som går gjennom kroppen og vinga på begge vingene.
            Jeg flyr fpv med min easyglider laga motorgondul på taket for å slippe propell i kamerasynsfeltet. hula ut kroppen under vinga og fikk plass til en pakke til med 2200mah så totalt 4400mah 45 min flytid har jeg da hadde jeg valgt en midre propell sikkert over timen.
            motakeren hula jeg ut i halen og limte den inn der for å få den lengst mulig vekk fra elektronikk og støy derfra, forlenget oxo motakerantenna med en meter så nå er en i overkant av 2 meter (egen kalulator på nett som bestemmer lengde på antennen etter frekvens og ønsket bølgelengde)
            flyr uuutrolig bra og er kjempekos..
            Oi en perfekt landing

            Comment


            • #7
              Oj, interessant! Har du en link til den kalkulatoren, Tor?
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #8
                Jaja men selfølgelig har jeg det, min feil trodde jeg hadde posta den isted hehe..

                Amateur Vertical Antenna Calculator

                man legger inn frekvensen man flyr på velger bølgelengde og trykker calculate,
                jeg som flyr på kanal 76 trykker inn 35.160 og i mitt tilfelle valgte jeg 1/4 wavelengt.
                resultat 2029 mm lengde forandrer seg avhengig av hvilken kanal du taster inn..

                Tor Andersen
                Oi en perfekt landing

                Comment


                • #9
                  Originally posted by obelix View Post
                  Jaja men selfølgelig har jeg det, min feil trodde jeg hadde posta den isted hehe..

                  Amateur Vertical Antenna Calculator

                  man legger inn frekvensen man flyr på velger bølgelengde og trykker calculate,
                  jeg som flyr på kanal 76 trykker inn 35.160 og i mitt tilfelle valgte jeg 1/4 wavelengt.
                  resultat 2029 mm lengde forandrer seg avhengig av hvilken kanal du taster inn..

                  Tor Andersen
                  OT i.h.t. original emne.

                  Formler er teori og teori brukes av de som designer ting....
                  Du har ingen ide om hva produsenten har gjort før signalet kommer ut i den delen av pisken som er synlig utenfor mottakeren!
                  Skal du være sikker så må du måle antennelengden på pisken som sitter originalt og sjekken den mot lengden på 1/8 bølgelengde

                  Men igjen teori - i praksis har det lite å si om du har en +-10cm eller mer på denne frekvensen. Det er andre ting en den fysiske lengden som kan påvirke hvor bra mottakerforhold du får, dette er diskutert opp og ned i tidligere tråder her på forumet og andre plasser.

                  Tommelfinger regel er at 35MHz = ca 1 meter - da kan du ha antenner på 1, 2, 4 eller 8 meter alt etter hva som er praktisk å slepe på. (de fleste av jordlig avkom greier seg med en meter hvis du da ikke trenger - to phone home -
                  Last edited by Quadrocopter; 15-06-09, 09:54.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Quadrocopter View Post
                    OT i.h.t. original emne.

                    Formler er teori og teori brukes av de som designer ting....
                    Du har ingen ide om hva produsenten har gjort før signalet kommer ut i den delen av pisken som er synlig utenfor mottakeren!
                    Skal du være sikker så må du måle antennelengden på pisken som sitter originalt og sjekken den mot lengden på 1/8 bølgelengde

                    Men igjen teori - i praksis har det lite å si om du har en +-10cm eller mer på denne frekvensen. Det er andre ting en den fysiske lengden som kan påvirke hvor bra mottakerforhold du får, dette er diskutert opp og ned i tidligere tråder her på forumet og andre plasser.

                    Tommelfinger regel er at 35MHz = ca 1 meter - da kan du ha antenner på 1, 2, 4 eller 8 meter alt etter hva som er praktisk å slepe på. (de fleste av jordlig avkom greier seg med en meter hvis du da ikke trenger - to phone home -

                    Du har nok helt sikkert rett men kalulatoren var nå der og det var noe spennende da synes jeg...
                    Oi en perfekt landing

                    Comment


                    • #11
                      Noen andre nettbutikker som har denne???

                      Surfet litt rundt for å se om andre har den, utsolgt hos HC. fant et par steder, en i malaysia og denne :

                      Loading...

                      Er det noen som vet om en seriøs butikk som har den???

                      Ville passe midt i blinken for min flyging på jordene, uten stripe )

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by grønnskolling View Post
                        Surfet litt rundt for å se om andre har den, utsolgt hos HC. fant et par steder, en i malaysia og denne :

                        Loading...

                        Er det noen som vet om en seriøs butikk som har den???

                        Ville passe midt i blinken for min flyging på jordene, uten stripe )

                        En liten forskjell: ESC(not included) 4 x 9g servos(not included)

                        Dette er ferdig montert i HC sin.

                        Loomis

                        Comment


                        • #13
                          Et godt poeng Får bare smøre meg med tolmodighet, og se når den dukker opp hos HC igjen ))

                          Comment


                          • #14
                            Den pleier å dukke opp både titt og ofte, tror dette er flyet de selger mest av. Så ikke nøl neste gang de får dem på lager, de pleier å gå fort.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg la igjen flyet hos svigerforeldrene i Frankrike; da hadde jeg fløyet det i noen få uker. Det var et fly jeg ikke ble komfortabel med. Det tipp-stallet for et godt ord med FPV-oppsettet som gjorde det vesentlig tyngre enn det er konstruert for.

                              Jeg kommer til å gi det et nytt forsøk, med en annen motor (original-motoren brant jeg til slutt, heldigvis på bakken), og bruke en større propell. For sistnevnte vil jeg kappe av litt av halen, og stive opp med karbon.

                              Jeg vil ikke anbefale det flyet som "RTF", ei heller som FPV-platform.
                              Last edited by bjeff; 30-10-09, 10:25.
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment

                              Working...
                              X