Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kevlar tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kevlar tråd

    Hei, er det noen som vet hvor man får tak i Kevlar tråd - helst i Oslo området.
    Noen har fortalt meg at de kan ha det i butikker som selger utstyr for fluebinding men jeg har ikke funnet noen p.d.d.

  • #2
    West System har flere typer carbon og kevlar vev med utsalg sikkert flere steder i Oslo området, med det var jo tråd du var ute etter. Ser ikke ut som om de har det...

    West System
    Svein Kjetil Litlehamar
    Stavanger

    Futaba 10C Fasst
    -------------------
    Demon F5D

    Comment


    • #3
      nordisk fiskeutstyr på lysaker brygge har sikkert

      Comment


      • #4
        Originally posted by skl View Post
        West System har flere typer carbon og kevlar vev med utsalg sikkert flere steder i Oslo området, med det var jo tråd du var ute etter. Ser ikke ut som om de har det...
        Takk for at du minnet meg på dem, har sett at de har div. typer vev så jeg får ta en tur innom en forhandler for å se om de kan ha tråd.

        Comment


        • #5
          Vet ikke hvor mye du trenger jeg, men Norwegian Modellers selger pull-pull oppsett til sideror med kevlar tråd. Husker ikke helt hvor lange de er, men tror det er rundt 3 meter pr.sett
          Troy Built Models i USA selger også kevlar tråd : Account Suspended

          Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • #6
            Fluefiske.......

            ...foretninger har. De fleste som selger fluebindeutsyr har dette. Bruker det selv fra tid til annen. XXL pleier å ha og de har helt sikker på Midtgård Fluefiske, Brugata 15,0186 Oslo
            tlf.22171734. Det ligger rett over gata for Smallsize. Greit å ha to slike spesialforretninger i nærheten av hverandre når en er i Oslo

            Comment


            • #7
              Hvis du skal bruke det til pull-pull, eller lignende, så spør etter; Fireline. Dia 0,25mm holder ca, 17,5 kg.
              Karl Hans Glommen.
              Mjøsa Modellflyklubb

              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

              Comment


              • #8
                Takk for alle innspill!
                Kevlar tråden jeg jaktet på var egentlig den flate utgaven Olav Jørgensen referere og den skal brukes til forsterking i et byggeprosjekt.
                Denne var vanskelig å få tak i her i Norge (settet fra Norwegian M. inneholdt for mye skrot og ble for dyrt).

                Redningen ble Nordisk Fiskeutstyr på Lysaker brygge, de har kevlar tråd som brukes til fluebinding - denne er tynnere og rund men gjør samme nytte i mitt prosjekt.

                (Midtgård Fluefiske hadde ikke)
                Last edited by Quadrocopter; 20-01-09, 18:09.

                Comment

                Working...
                X