Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glassing med karbonduk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Glassing med karbonduk ?

    Heisann,

    Har lest litt på div fora om glassing, hvorfor er det så få som bruker karbonduk ? er det noe med egenskapene til glassfiber som er fordelaktig her eller har det med kostnader å gjøre. Noen som har input på dette ? Har tenkt å lage en canopy/kropp av karbon, men er litt i tvil hva som lønner seg.
    GunnarO
    ----------------------
    WhirlwindFighterProject.org
    sigpic

  • #2
    Originally posted by GunnarO View Post
    Heisann,

    Har lest litt på div fora om glassing, hvorfor er det så få som bruker karbonduk ? er det noe med egenskapene til glassfiber som er fordelaktig her eller har det med kostnader å gjøre. Noen som har input på dette ? Har tenkt å lage en canopy/kropp av karbon, men er litt i tvil hva som lønner seg.
    Karbonduk er hvertfall veldig mye dyrere.
    Jeg har brukt begge deler til diverse støpe og forsterke arbeider og eneste forskjellen jeg har lagt merke til er at glassfiberduken blir lettere helt gjennomtrukket av epoxy. Men tror bare dette kommer av maske størrelsen. Syntes begge deler er veldig greit å jobbe med.

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Jeg ville øvd med litt på glassfiber før jeg gikk løs på "det sorte gull" Dyre greier.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Hvis det er glassing av vinger og lignende det er snakk om er vel ikke kaebonduk særlig aktuellt. Tror ikke den finnes i så lette kvaliteter som brukes til det, men til forsterkninger og støping av deler blir det jo mye brukt..

        Jarle
        It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

        Comment


        • #5
          Takker for tilbakemeldingene. Det er i grunnen et prisspørsmål da... Men hva er "normal" vekt på duken for glassing av kropp og vinger ?
          GunnarO
          ----------------------
          WhirlwindFighterProject.org
          sigpic

          Comment


          • #6
            20 - 25 gram pr kv meter
            **********************
            Mvh
            Stig Olsen
            Lillehammer MFK


            Nan Xplorer FullCarbon X tail
            Pike Perfect X tail
            Pike Brio / Giant
            Alpina 4001
            DG 500/22 Elan under opppussing
            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

            Futaba 12Fg Fasst

            Comment

            Working...
            X