Unconfigured Ad

Collapse

Lakk-test - Ultimate av depron

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sveininge
    • Dec 2007
    • 1205

tynner du ut fascoloren mye ? har sletet litt med og få det til og henge på depron
    Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• lacappuchino
      • Oct 2007
      • 1342

De fargene av fascoloren jeg har prøvd, er hvit, svart og knall grønn, og på de så har det gått greit. Nå har jeg flere farger av grunnsortimentet på vei i posten, så kan si mer om de når jeg får prøvd de.

Men jeg er nybegynner, så jeg er nok ikke i stand til å si så mye om noe er veldig bra eller dårlig enda.

Nå er faren min industrilakkerer og frosio inspektør, så jeg får mye nyttig info fra han. Blant annet så nevnte han at kvaliteten på lakken/malinga, ofte kunne bli sett på hvor godt bindemiddel det er i den. Dårlig maling tåler lite uttynning pga dårlig bindemiddel.

Når jeg tynner ut malinga så går jeg forsiktig fram med vannet, og ender ofte å ha tilsatt noen dråper 6-8 ganger på slutten før jeg har vært fornøyd med konsistensen.

Når det gjelder vektøkning på flyet så tror jeg ikke det er noe å bry seg om. Glemte å ta en vektsammenligning før jeg monterte på utstyr :S

Skal veie neste prosjekt! Dette flyet endte med 240mah batteri på akkurat 130g. Gleder meg til å prøve det!
      Honeybee CP 2

Comment

• spewster
        MFN Skribent
        • Aug 2007
        • 1134

Originally posted by lacappuchino
        Lekt litt videre med airbrushen og prøvd ut diverse akryl-lakk. Bygget en ny indoor modell som skal brukes inne fram til det blir mildere temperaturer ute.

Kom gjerne med litt konstruktiv kritikk.

Legger snart ut bilder og info når det er helt ferdig.
        Kritikk? hehe, kan lite om dette men vil bare si at det ser veldig bra ut! Bra jobba!
        Stian Håvak (82)
        Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• lacappuchino
          • Oct 2007
          • 1342

Takk for det! =)
          Honeybee CP 2

Comment

• lacappuchino
            • Oct 2007
            • 1342

Det er ikke mye hvitt igjen på dette flyet her, så optimalt er det ikke med tanke på vekt. Jeg veide et jeg nettopp har skjært ut nå, og kun depron der veide 40g.

Når kroppen var ferdiglimt med uhupor med en 3mm carbonlist midt i kroppen så var vekta 52g hvis jeg ikke husker feil.

Malinga kan da ikke mine øyne spille en så stor rolle. Men skal veie denne etter noen omganger med børsten, så får jeg det bekrefta! =)
            Honeybee CP 2

Comment

• Vegabond
              • Jun 2006
              • 1921

Bra!

Hei Kenneth!

Må først få si at dette ser veldig bra ut.

Jeg har lakkert litt selv, men det er for det meste på stål. Jeg har hel lakkert en gammel Opel Kadett, og synes det ble bra. Ellers har jeg lakkert litt styling osv.

Jeg og en del andre har sikkert satt VEEELDIG pris på en liten "how do you do it" tråd angående lakkering/airbrush.

Man kan jo lakkere mye hvis man har en skikkelig airbrush sprøyte.

Det jeg ikke helt skjønner, det er hvordan du får til alt i så rette linjer, samt overganger med farger.

Inspirerende!

Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~

Comment

• lacappuchino
                • Oct 2007
                • 1342

Takk!

Selve kunsten airbrushing er kanskje noe helt annet enn det jeg gjør. Det kommer kanskje litt an på øyet som ser. Selv mener jeg at jeg har mye å lære og ikke minst trening på å få gode bevegelser med sprøyta.

Men dette med å pynte på depronfly tror jeg er noe litt spesielt innen lakkeringsfaget, og er så lekent lett at de fleste kan få det til. Tatt bilder av hele prosessen, så kan gjerne vise hvordan jeg har gått fram. Håper ingen blir sjokkert av hvor enkelt det er da :P

Kanskje lage en egen tråd?
                Last edited by lacappuchino; 04-02-10, 12:32. Reason: ikkenoo
                Honeybee CP 2

Comment

• Vegabond
                  • Jun 2006
                  • 1921

Sjokkerende enkelt? så artig..

Lag en egen tråd du, så tror jeg det er mange som får glede av den.

Beskriv gjerne med mange ord og bilder

Gleder meg.

Mvh Robert.
                  ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
                  ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
                  ~Min Cnc byggetråd #2~
                  ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~

Comment

Working...