Unconfigured Ad

Collapse

Scanning av profil samt utskjæring av nye vinger?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5878

Scanning av profil samt utskjæring av nye vinger?

Er det noen som kan lage profiler av den vingen jeg har samt skjære nye vinger utfra dette?

Vet at Oddgeir Leikvold kan skjære vinger, men kun i en gammel dos versjon av software og jeg kan ikke scanne profiler og gjøre dette brukbart.

Nen ideer ?
    • 922

hei

da må du vel regne om profilet til kordinater....det skulle vel gå ..mener det var de jeg spurte om de kunne bruke det ...det mener jeg de kunne ..litt jobb men det går.
    det finnes jo også endel stede du kan finne dette om du vet hva slags profil du har
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

Comment

• -Exlex-
      Forhandler
      • Nov 2003
      • 793

Er det en ving som er ødelagt? , skjær ut snitt i begge ender , legg på kopimaskin eller scanner sammen med Linjal eller noe som sikrer størrelse forhold...

Bruk Profili til å finne profil ( www.profili2.com ) som matcher .. kjør utskrift og sammenlign..

Har du så NACA profilen , er det greit å skjære fra CNC program....

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

Evnt. scanne som nevnt tidligere, importere tegningen inn i ett tegneprogram (AutoCad el.) der du legger en rekke punkter pent fortdelt over den scannede tegninge. Så lagrer du som dxf og laster ned en dxf-to-Excel konverterer og vips så har du en text-fil som kan brukes i selv de enkleste dos-programmene.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• -Exlex-
          Forhandler
          • Nov 2003
          • 793

Originally posted by Tom Erik
          Evnt. scanne som nevnt tidligere, importere tegningen inn i ett tegneprogram (AutoCad el.) der du legger en rekke punkter pent fortdelt over den scannede tegninge. Så lagrer du som dxf og laster ned en dxf-to-Excel konverterer og vips så har du en text-fil som kan brukes i selv de enkleste dos-programmene.
          Dette er også en mulighet ja, Vet ikke hva slags programvare leikvold bruker , men er det samma brasket jeg har på maskina mi så er det mulig å importere inn profiler på den måten ganske greit. Skal man bruke NACA profil så tar programmet bare 4 sifret NACA profiler , så finner man ikke noe som matcher her , MÅ man gjøre det på denne måten.

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5878

Takk for svar.

Vingen er hel ennå dessverre, men blytung for å si det mildt. Den er istøpt Byron metallskinner så ett eller annet får jeg finne på. De er jo alltids tl å få ut....

Vingetuppen kan jeg jo bare skjære ut.

Comment

Working...