Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fint byggesett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fint byggesett?

    En av pappas drømmer er å bygge ett modellfly sammen med meg.
    Vi har bygd en rakett for noen år siden, så vi har litt ærfaring.

    Noen som har fine byggesett som har inklusivt: servo, gyro, motor vil ha alt inkludert botsett fra kontroll..
    Det skal heller ikke være vanskelig å fly.

    Takk for svar
    14 år
    Helikopter: Falcon 3D
    Fly: Wing Dragon 4
    Nitrobil: D10

  • #2
    Hvis dere vil ha et byggesett, altså et dere limer, pusser og trekker helt selv, så tror jeg ikke det finnes noe komplett sett med motor og servoer og sånt.
    Li`l poke fra Great Planes er et fint nybegynnerbyggesett, synes jeg (tror de har det på Hjem - Norwegian Modellers ) men du trenger litt ting i tillegg. To, eller tre microservoer av billigste type, motor, mottager, speedcontroller, selvfølgelig propell, og betrekning. Hvis du ikke bruker helikopteret lenger, så kan det godt hende at sender, servoer, speedcontroller og mottager kan flyttes inn i et nytt fly. Så lenge man ikke bygger kjempestort, eller bittesmått, så trenger det ikke bli ikke så dyrt uansett. Lykke til, og bygg fint!
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Hvis dere ikke har fløyet før så er det vel lurt å starte med en "trainer". Jeg begynte med disse to:

      http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXDJC4&P=0

      http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXDJB9&P=0

      Samme fly, men det ene er litt større. Det var de første motorflyene jeg bygget. De har fin byggeveiledning og bygging går lett.
      Marius

      Comment


      • #4
        Helst Norske sider Helst ikke pusse delene, bare sånn at vi må sette det sammen.
        14 år
        Helikopter: Falcon 3D
        Fly: Wing Dragon 4
        Nitrobil: D10

        Comment


        • #5
          Du skal lete litt for å finne byggesett i Norge! Utvalget er utrolig dårlig, men de kan sikkert bestille for deg.

          Vet at ihvertfall Hjem - Norwegian Modellers har agentur på disse flyene. Så de hadde noen tilsvarende trainere til noe over kr 1.000.

          Dersom dere er interessert i elektro så er Estar models i Korea et alternativ. Etter å ha bygget et fly her i fra så var det såvidt det var sagflis på bordet. Rett og slett et puslespill hvor alle delene passer perfekt. E*star Models Shopping Mall

          Jeg tror at http://www.griffin-models.com/ tar inn disse til Norge dersom dere ikke vil bestille direkte selv.

          Elektrofly bygges så lett som mulig og de tåler dårlig harde landinger etc. Kan være greit å tenke på som nybegynner.

          Bortsett fra Estars så tviler jeg på at dere finner byggesett som ikke trenger pussing og kutting...Det er jo det som er 3/4 av det morsomme med hobbyen så jeg skjønner ikke problemstillingen! =o)
          Marius

          Comment


          • #6
            calmato trainer fra kyosho, den har jeg
            det er et fint fly
            Fly:
            Kyosho Calmato trainer 40

            Simulator:
            Realflight G4,5

            Comment

            Working...
            X