Announcement

Collapse
No announcement yet.

karbon avstivning 2dekk, shockfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • karbon avstivning 2dekk, shockfly

    hei.
    bygger en smove fra slowflyerworld.de og siden jeg ikke kan tysk, så lurer jeg på sånn generelt om folk bruker karbonstang osv på vingene.

  • #2
    Heisan..

    Jeg har testet to ulike varianter for bruk av stag:
    1: Ett 2mm stag på hver side; festet i undervingen gjennom struten opp gjennom kroppen og festet i overvingen ca 1-2cm fra midten.

    2: To 1,5mm stag i kryss på hver side surret sammen med sytråd og catynn CA i kryssningspunktet. Også disse stagene går gjennom strut og kropp mellom festepunktene i vingene.

    Jeg vil helt klart anbefale første alternativ da det både gir en stivere modell og er kjappere å sette sammen.

    Hvis spørsmålet er om det benyttes f.eks 3x1mm flatlist på for og/eller bakkant for oppstiving av vingen; så har ikke jeg sett behovet for det på noen av mine smover.

    Ellers kan jeg si at smoven flyr flyr godt og er en skikkelig artig model
    Prøv å holde vekta under 200g.

    Lykke til
    Last edited by sjaa; 17-11-07, 07:02. Reason: Leste spørsmålet en gang til :S
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      slik du mener? ca 45grader fra underkant av vingen og skrått ut i øverste vinge?
      Attached Files
      Last edited by kapia; 17-11-07, 07:33.

      Comment


      • #4
        Legger ved et par bilder for å vise hva jeg mener.
        Legg også merke til de triangulære støttene inne ved kroppen, de er gull verdt.
        Har også funnet ut at vanlig polyuretanlim er ypperlig for å feste motorplaten til kroppen med. Har forsøkt UHU Por, CA og limpistol tidligere; ingen kan måle seg polyuretanlimet etter min erfaring...
        Attached Files
        Last edited by sjaa; 17-11-07, 07:44.
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          hva lim er deT?

          Comment


          • #6
            Clas Ohlson

            Sikkert mange andre varianter som fungerer fint, men dette er det jeg har prøvd...
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              ååja trelim hørte noe greier om det her en plass, noen som brukte det til all depron liming, tørka av, og noe vatn greier.

              Comment


              • #8
                ikke vanlig trelim. må være den typen med grønn kork (hvis det er casco) Det utvider seg av fuktighet. man trenger ikke ha på vann men da utvider det seg ikke så mye. Kjempe lim på både isopor og depron.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  hvor hurtig tørking er det da?

                  Comment


                  • #10
                    jeg har no brukt fiskesen, fungerer temmlig bra!

                    Comment

                    Working...
                    X