Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med kjøp av balsa i utlandet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med kjøp av balsa i utlandet

    Noen her inne som har handlet balsa fra USA?
    Prisene er jo en brøkdel av norske!
    Vurderer å handle en haug fra www.balsausa.com
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

  • #2
    Har kjøpt en del fra Tower Hobbies. De forhandler bla. Midwest. Balsaen kom uskadet fram. Sikkert ikke konkurranse kvalitet på alt sammen, men det fungerer til mitt formål.
    Marius

    Comment


    • #3
      Har handlet noe trevirke fra lonestar-models.com


      Er fornøyd med kvaliteten, selv om det må sies at jeg ikke har de helt store forutsetningene for å kunne bedømme dette da, men det finnes jo flere kategorier å velge i da ang kval.

      fikk pakka uskadd fra Texas på ca 4 uke og 35 usd i frakt, og 1,5 mm flakene kom vel på snaue 5 kr stk etter mva og frakt tenker jeg.

      Blir vel å handle noe mere derfra tenker jeg

      RED: Ser desverre at hele sjappa deres har brent ned, så det blr vel ei stund til de er oppe og går igjen, om de gjør det, triste greier


      Mvh
      Cory
      Last edited by corydoras; 07-12-07, 16:38.

      Comment


      • #4
        blir nok til at jeg handler fra BalsaUsa.
        Som et eksempel så koster en balsalist på ca 10x10 mm der rundt 4kr
        mens her til lands koster den rundt en tier.
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #5
          Hei
          Ulempen med å handle fra USA, er at materialene er i tomme-mål. Om man føler at man ikke får det man trenger fra den lokale 'pusheren', så finnes det kilder i europa som har bra priser på materialer i metriske mål (mm, cm og sånt).
          Prøv f.eks : Modellbau Heerdegen - Balsaholz ( Depron - Flugzeugsperrholz - Balsastirnholz,.... und vieles mehr! )
          Ola
          www.ofremmi.info

          Comment


          • #6
            Er fullt klar over at amerikanere tviholder på sine tommemål.
            Men til det flyet jeg skal bygge så er ikke det noe problem, tvertimot en fordel. Alle mål på tegningen er nemmelig i tommer.
            Dermed så blir det nesten mer arbeid å tilpasse eksisterende deler til metriske
            mål.
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

            Comment


            • #7
              balsa

              Originally posted by ofremmi View Post
              Hei
              Ulempen med å handle fra USA, er at materialene er i tomme-mål. Om man føler at man ikke får det man trenger fra den lokale 'pusheren', så finnes det kilder i europa som har bra priser på materialer i metriske mål (mm, cm og sånt).
              Prøv f.eks : Modellbau Heerdegen - Balsaholz ( Depron - Flugzeugsperrholz - Balsastirnholz,.... und vieles mehr! )
              Ola
              bestilte fra Lonestar fin lett balsa billig men støvete!!
              vet andre har bestlit fra der Ola nevner aner ikke pris der nede men for meg er tysk et problem!
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment

              Working...
              X