Unconfigured Ad

Collapse

Airbrush fra clashohlson?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

Airbrush fra clashohlson?

Lurer på om noen har testet denne og har noen erfaringer, funker den? hva er den best til?

På forhånd takk!

BTW: Joda jeg vet det finnes bedre ting på markedet!
    Lars Norberg
  • oistein
    Moderator
    • Apr 2006
    • 681

Har testet, ja den funker. Kan spytte litt da nåla selvfølgelig ikke er like nøyaktig som dyrere saker. Dette løser du ved å tørke tuppen ved jevne mellomrom samt at du alltid starter å spraye utenfor der du egentlig ønsker malingen. (Dette er jo vanlig uansett).

Ellers er den noe vanskelig å rengjøre. Det går fint, men det tar litt tid fordi du må være nøye dersom den skal vare.

Resultatet derimot blir bortimot like bra som hvilken som helst annen airbrush med samme nål tykkelse.

Comment

• EL-Corazon
      • Mar 2006
      • 179

har du sjekka den på biltema..massiv messing
      med hilsen Arvid

Comment

• Lars N
        Moderator
        • Apr 2002
        • 2891

Originally posted by EL-Corazon
        har du sjekka den på biltema..massiv messing
        Denne du tenker på?

Lars Norberg

Comment

• Lars N
          Moderator
          • Apr 2002
          • 2891

Originally posted by oistein
          Har testet, ja den funker. Kan spytte litt da nåla selvfølgelig ikke er like nøyaktig som dyrere saker. Dette løser du ved å tørke tuppen ved jevne mellomrom samt at du alltid starter å spraye utenfor der du egentlig ønsker malingen. (Dette er jo vanlig uansett).

Ellers er den noe vanskelig å rengjøre. Det går fint, men det tar litt tid fordi du må være nøye dersom den skal vare.

Resultatet derimot blir bortimot like bra som hvilken som helst annen airbrush med samme nål tykkelse.
          Hva brukte du den til? Tenkte å bruke min til lakkering av en A-10 hangmodell (140 cm i vs), passer den til det eller for liten, skal lakkeres i camo
          Lars Norberg

Comment

• JanFredrik
            • Sep 2006
            • 491

Originally posted by Lars N
            Den har jeg! Funker glimrende til mitt bruk. Dvs at det er heller er lakkereren det står på for å fint resultat . Bruker den sammen med denne: http://clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20831747
            Jan Fredrik Bjordal
            www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• EL-Corazon
              • Mar 2006
              • 179

jepp var den ja
              med hilsen Arvid

Comment

• Morten
                • Apr 2002
                • 386

Air brush

Jeg har lakket en jet med denne sprøyten fra Biltema, http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=84857 resultatet er jeg fornøyd med og sprøyeten fungerer helt greit til denne typen jobb.

Morten
                Attached Files
                - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• corydoras
                  • Jul 2005
                  • 257

Originally posted by Morten
                  Jeg har lakket en jet med denne sprøyten fra Biltema, http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=84857 resultatet er jeg fornøyd med og sprøyeten fungerer helt greit til denne typen jobb.

Morten
                  Den var virkelig flott Morten

Hva slags lakk bruker dere i brushen? Har denne fra claseren liggende å støve, blir ikke brukt så mye.
                  Tenker mest på lakktyper til depron/isopor

Mvh
                  Cory

Comment

• Lars N
                    Moderator
                    • Apr 2002
                    • 2891

Morten
                    Tenkte på denne jeg også da den er identisk med clasohlson sin sprøyte, bare billigere. Hva slags trykk kjører du på?
                    Var virkelig pent gjort
                    Lars Norberg

Comment

• ERJ
                      • Aug 2007
                      • 935

Originally posted by corydoras

Hva slags lakk bruker dere i brushen? Har denne fra claseren liggende å støve, blir ikke brukt så mye.

Mvh
                      Cory
                      Til Depron og Isopor - spesielt det siste - bør du ikke bruke annen enn en vannbasert
                      maling type Tamiya...Som er best og hefter godt.

Mvh Einar - ha litt Aceton eller Lynol på en bit isopor og se hva som skjer...

Comment

• JanFredrik
                        • Sep 2006
                        • 491

Morten
                        Brukte du drivgass eller kompressor? Har brukt den med drivgass før, la den for på hyller, da gassen ved bruk blir kald, og du mister trykk i sprøyten. Det kan være at dette lar seg løse ved på en måte å holde gassbeholderen varm.....
                        Jan Fredrik Bjordal
                        www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• Morten
                          • Apr 2002
                          • 386

Originally posted by corydoras

Mvh
                          Cory
                          Hei.

Denne er lakket quick lakk, den er tynnet ut ca 30% tynner.

Morten

Comment

• Morten
                            • Apr 2002
                            • 386

Tenkte på denne jeg også da den er identisk med clasohlson sin sprøyte, bare billigere. Hva slags trykk kjører du på?
                            Var virkelig pent gjort

Hei.

Jeg bruker max trykk men er usikker på hvor mye det er, jeg bruker en eldre type airbrush kompressor. Når jeg lakket denne modellen fant jeg ut ett par tips,
                            Det er viktig å ikke gå "tom" for luft, når du merker at trykket faller må du ta en pause for å bygge opp mer trykk før du fortsetter.

Det er viktig å tynne lakken nok, gjør du ikke det "klabber" det i dysen.

Morten

Comment

• Lars N
                              Moderator
                              • Apr 2002
                              • 2891

Hei.

Jeg bruker max trykk men er usikker på hvor mye det er, jeg bruker en eldre type airbrush kompressor. Når jeg lakket denne modellen fant jeg ut ett par tips,
                              Det er viktig å ikke gå "tom" for luft, når du merker at trykket faller må du ta en pause for å bygge opp mer trykk før du fortsetter.

Det er viktig å tynne lakken nok, gjør du ikke det "klabber" det i dysen.

Morten
                              Brukte du tynner som tynner? Kan man bruke whitesprite feks?
                              Lars Norberg

Comment

Working...