Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endelig er mitt Katana byggesett på bordet...............

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Endelig er mitt Katana byggesett på bordet...............

    Har vært oppe 2 ganger, men måtte vike for Depron-ting, men nå er det altså igang. Gleder meg til å få det ferdig og ut for å fly. Settet er CNC frest og hittil passer alt som hånd i handske

    Det kommer fullt review med oppsett, noen smakebiter av bilder kommer her
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Ser flott ut! Men motorisering: Børsteløst??
    Bygger bedre enn jeg flyr...
    ARF? Nei takk!

    Comment


    • #3
      Elektro er for meg kun fordi jeg får mye flytid rundt huset uten å være på stripa i timesvis. Men barn nr 2 rett rundt hjørnet, en jobb som gjør at jeg er borte 200 døgn i året og en hobby nr 2 som tar mange av sommerens fine dager (fullsize aerobatic) er det vanskelig å komme seg på stripa så ofte man ønsker.....

      Derfor er det 150 kubikk boxer og ren god 95 blyfri som gjelder !!


      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Og jeg skjønner etter dag 2 at mine tyskkunskaper er meget begrensede. Skulle gjerne hatt en engelsk utgave som ikke finnes...........

        Er det noen som har en god oversetter fra tysk til norsk?
        (har prøvd tysk-engelsk og det fungerer ikke særlig bra)
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Er det ikke bare å legge ut strofer her, så kommer det vel forslag.. Tror det ikke er noen god oversetter på "teknisk" tysk gitt...

          Comment


          • #6
            Enig. Tysk kan være vanskelig... har levd med tysk bruksanvisning på radioen min, så enkelte gloser utover VGskole-nivå har glidd inn.
            Vi har kasserer fra Tyskland i klubben min, kanskje mulig å be om hjelp der?
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Hadde vært gøy om du la ut byggebilder på denne tråden etterhvert som du bygger. Så kan vi følge med på hvordan man bygger en sånn "storing"
              mvh Kjartan

              Comment


              • #8
                Ja, bilder kommer. Dog ikke så mange da det meste samles i ett digert review, men noen smaksprøver kommer.

                Men regn ikke med at Rom bygges på en dag, dette skal være ferdig vær 2005......... Håper jeg..................
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Artig! Jeg er av typen som synes Katana og Edge er penere og stiligere maskiner enn Extra og Cap... Giles er også finere...

                  Coolt at noen har hele kombinasjonen av tid, plass, penger og tålmod til å holde på med med sånt... (Det pleier alltid å være minst en av tingene som ikke klaffer...)

                  Keep us informed! Dette ser spennende ut!

                  Comment


                  • #10
                    Jaja, Alfalfa. Det var det med tid da? Litt i stampe for øyeblikket


                    Du skal ikke ha ett fint byggeprosjekt i vinter JOO?
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Jeje.. Får slite med FuntanaS'en min jeg da... Fly litt rundt inne i canopyen din...

                      Blir misunnelig jeg nå... Blir som å yppe til bråk med chiuaua når de andre gutta i gata har irsk ulvehund....

                      Ett tygg og du er knekt'a...

                      Comment


                      • #12
                        Bygge Katana for deg affa? Veeel.. trur det kunne ta litt tid.... men den er jo lekker!! Og jeg sikler selv på Bellanca fra Weiershauser
                        På flisebyggehobbyrommet ligger det en haug med flis og venter tålmodig, min CG Ultimate som jeg råbygde på rundt juletider før jeg ble tatt av strømmen, og depronet. Hadde jeg enda hatt et hobbyrom som hadde plass hadde jeg sannsynligvis sagt ja! Fiin mean machine du har på gang. (Blant andre)
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Jada, da var Yak`n ferdig og balsastøvet venter.

                          Staben er snart ferdig, det tar litt tid og beskrivelsen på tysk med dårlige bilder imponerer ikke. Dog er CNC fresingen ypperlig og alt passer fint.

                          Bilder kommer etterhvert.
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Nå håper jeg du har såpass mange depron-fugler i stallen at du kan ha kontinuitet i bygginga di. Har såå lyst på plass og tid til å bygge et prosjekt som ditt! Dessverre har jeg ikke hobbyrom som duger... Eller bil til å frakte det til stripa

                            Er ikke ofte vi har byggetråder her på forumet. Kanskje vi burde hatt flere, spesielt når det er snakk om litt spesielle og lekre prosjekter?
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Ja, håper det er litt roligere på depronsiden selv om jeg vet at det kommer inn ett par prosjekter iløpet av høsten. De skal bygges på sidebordet
                              Må jo teste Ultramicro Yak og en flatana fra Great Planes.......

                              Apropos frakt til og fra stripa. Her må noe smart produseres. Jeg har tenkt meg 3 alternativer;
                              1: H-bjelker i aluminium på taket med stropping rundt hjul leggene.
                              2: Bygge meg en lang smal og veldig lett tilhenger......
                              (er det noen som vet hva som skal til for å godkjenne en slik så si gjerne ifra! )
                              3: Andre forslag fra dere?
                              Last edited by affa; 05-11-05, 10:39.
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X